Een leuk jaar studentenwedstrijden met een super afsluiting!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 19:52

kitlover schreef:
maava schreef:
Super leuk! Ik vind het zo jammer dat ze in zwolle geen studenten rijvereniging hebben. Ben super jaloers en het ziet er ook netjes uit, zeker als je maar zo kort aan elkaar kan wennen.

Heeft Zwolle geen rijvereniging? Das mooi balen... Misschien kan je bij een andere vereniging rijden? Ik ga komend jaar ook naar Zwolle toe en ik zou het ook leuk vinden om zo iets te gaan doen :o

Ik heb niet echt iets in de buurt kunnen vinden of ik zoek gewoon niet goed genoeg. :+

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 20:19

Je kunt toch gewoon lid worden van nationale vereniging HOP? Die zijn ook hartstikke tof :)

Zwolle zelf heeft inderdaad geen vereniging.

adegroot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 20:35

Ah okkie mijn ouwe sok. Blij dat je ervan genoten heb, mocht je nog foto's hebben van okkie ( mijn paard ) zou ik het leuk vinden deze te mogen ontvangen.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 21:54

dreamheart schreef:
Doet HAS hippique hier ook aan mee bijvoorbeeld?

Voor zover ik weet zijn er alleen verenigingen in steden met universiteiten. Maar als hbo-er zou je je ook bij HOP kunnen aanmelden.

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-16 22:47

goldenarrow schreef:
idinn schreef:
Super leuk! Ik ga misschien na de zomer nog een master doen in Wageningen. Geloof dat ze daar ook een vereniging hebben? Al hoop ik dat mijn eigen haarbal ook gezellig mee kan verhuizen..

In Wageningen heb je Rough Riders zitten :j

http://www.wsvceres.nl/vereniging/commi ... iders.html

Rough Riders is voor mensen die lid zijn van 't corps. In Wageningen is Hipac St Joris wel vrij toegankelijk :j

En voor iedereen met geen vereniging in zijn stad kan ik inderdaad HOP aanraden: Kleine zeer gezellige vriendengroep waar je makkelijk tussen komt :D www.hopmail.nl

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 15:10

Wat super leuk zeg die wedstrijden, ook leuk om op zoveel verschillende paarden te kunnen rijden.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 19:17

Wat leuk zeg!

Lisan89

Re: Een leuk jaar studentenwedstrijden met een super afsluiting!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 15:09

Heel leuk topic Desiree!

En zo te zien ook genoeg mogelijk nieuwe animo voor de studentenruiters! Heel erg leuk! Hop kan inderdaad iedereen lid van worden, voordeel als je niet een vereniging in jouw studentenstad hebt (Zwolle....). Enige nadeel is dat je geen lessen kunt rijden, dus in dat opzicht geen vrienden maakt die je wekelijks ziet ofzo. Maar zeker erg leuk voor de activiteiten en deze wedstrijden en leuke mensen!

Wageningen is inderdaad Hipac St Joris die toch wel relatief actief is!

Ik loop inmiddels ook al weer mee vanaf 2009 :+

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 16:04

Heel leuk om te zien! Ik heb vroeger ( zo'n 17 jaar geleden) ook studentenwedstrijden gereden. Ik was lid van BLOK Amsterdam. Hele mooie herinneringen en inderdaad ook de kans gehad om op een hoop leuke paarden te rijden. Het was altijd weer een verrassing wat ik onder mijn kont kreeg.

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 16:39

Heel leuk overzicht! :D

Elise_K schreef:
idinn schreef:
Super leuk! Ik ga misschien na de zomer nog een master doen in Wageningen. Geloof dat ze daar ook een vereniging hebben? Al hoop ik dat mijn eigen haarbal ook gezellig mee kan verhuizen..

Rough Riders is voor mensen die lid zijn van 't corps. In Wageningen is Hipac St Joris wel vrij toegankelijk :j

En voor iedereen met geen vereniging in zijn stad kan ik inderdaad HOP aanraden: Kleine zeer gezellige vriendengroep waar je makkelijk tussen komt :D http://www.hopmail.nl

Ja, je moet inderdaad wel lid zijn van Ceres om bij de RR te kunnen :) Hipac doet voor zover ik weet niet mee aan SO's, maar kun je wel 'vrij' bij.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 17:06

Kan iedereen meedoen met die wedstrijden (mits aangesloten bij een vereniging) of mogen er maar een aantal per vereniging meedoen? Jammer dat al die wedstrijden ook zo ver weg zijn, het initiatief is heel leuk!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 17:09

In principe mag iedereen mee doen, maar je hebt maar 15 starts per klasse en de starts worden eerlijk per klasse verdeeld. Dus dat kan betekenen dat je niet altijd kan starten.

Er zit nog een heel systeem achter hoor. Studenten gaan voor op niet-studenten, enkele starts (alleen dressuur of springen) gaan voor op dubbele starts (dressuur én springen), is ook afhankelijk van hoe snel je je inschrijft.

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 17:12

goldenarrow schreef:
In principe mag iedereen mee doen, maar je hebt maar 15 starts per klasse en de starts worden eerlijk per klasse verdeeld. Dus dat kan betekenen dat je niet altijd kan starten.

Er zit nog een heel systeem achter hoor. Studenten gaan voor op niet-studenten, enkele starts (alleen dressuur of springen) gaan voor op dubbele starts (dressuur én springen), is ook afhankelijk van hoe snel je je inschrijft.
Hmm oke, en zit zoiets snel vol? Of heb je wel een reële kans om mee te kunnen doen.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 17:16

Je hebt zeker een reële kans om mee te kunnen doen hoor! Ik heb tot nu toe altijd minstens 1x mogen starten en ik rijdt nu al 3 jaar SO's. Scheelt dat er van mijn vereniging nooit heel veel mensen mee gaan. Als je met 7 mensen in dezelfde klasse start en die gaan allemaal mee dan wordt het wel lastig, maar dat komt in de praktijk bijna nooit voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 06:52

veerledec schreef:
dreamheart schreef:
Doet HAS hippique hier ook aan mee bijvoorbeeld?

Voor zover ik weet zijn er alleen verenigingen in steden met universiteiten. Maar als hbo-er zou je je ook bij HOP kunnen aanmelden.

Has hippique heeft inderdaad geen aandeel bij de studenten ruiters, maar ik ben toen gewoon lid geweest van hop, superleuk!

En er is ook een internationale afdeling, zelfde principe maar dan moet je dressuur en springen starten en is het in het buitenland. En ook dat is heel gezellig!

Olina leuk topic en gefeliciteerd met je resultaten!

xVerax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 12:14

goldenarrow schreef:
Je hebt zeker een reële kans om mee te kunnen doen hoor! Ik heb tot nu toe altijd minstens 1x mogen starten en ik rijdt nu al 3 jaar SO's. Scheelt dat er van mijn vereniging nooit heel veel mensen mee gaan. Als je met 7 mensen in dezelfde klasse start en die gaan allemaal mee dan wordt het wel lastig, maar dat komt in de praktijk bijna nooit voor.

Bedankt voor de informatie ;) leuk om eens te overwegen voor volgend jaar.

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 09:15

Superleuk topic! Ik ben blij dat ik SO's ontdekt heb in mijn tweede jaar, dit is een hele mooie aanvulling van mijn studententijd geweest die ik voor geen goud had willen missen!

Marleen_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:22

Ja super leuk topic! Ik studeer in Groningen en ga sinds 2011 mee op SO's (en heb altijd mogen starten, dus de startkansen zijn prima ;)). Ben heel blij dat ik dit heb leren kennen. Ik heb geen eigen paard, maar zo toch al regelmatig een proefje kunnen rijden en daarnaast is het natuurlijk ook gewoon heel erg gezellig :D

Salvation

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 14:59

Ziet er super leuk uit! Had er nog nooit van gehoord maar als ik zo een master ga doen bij Wageningen ga ik er zeker een kijkje nemen.