Drafrennen Tongeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Flux

Re: Drafrennen Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 15:31

Fototechnisch vind ik het erg sterke foto's! Ik heb zelf laatst de dravers op de Dag van het Aangespannen Paard gefotografeerd en krijg ze zelf er niet zó scherp op!

Zou je mij kunnen vertellen wat je instellingen waren voor bijvoorbeeld foto 12 of de laatste? :)

Zelf vind ik het watermerk niet echt storend. Ik kan me juist voorstellen dat je je foto's online wilt beschermen.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 15:32

Mooie foto's, heerlijk die gefocuste koppies <3
Altijd leuk om ze in hun element te zien!

pummer12 schreef:
lijkt mij niet geheel normaal om een paard een ketting door de mond te toen zoals je op een foto goed ziet! en ze kunnen hun hooft niet eens ontspannen wat dus niet goed is voor de rug. gek he dat dravers zo vroeg zijn afgeschreven.

Bron?

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 15:45

Gave foto's! Ik ben ook benieuwd wat voor instellingen je gebruikt hebt.
Dit lijkt mij ook gaaf om een keer te fotograferen. Ik heb zelf ook een Draver, maar dan voor Endurance.
Wat een krachtige paarden, heerlijk om te zien!

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 17:47

Citaat:
lijkt mij niet geheel normaal om een paard een ketting door de mond te toen zoals je op een foto goed ziet! en ze kunnen hun hooft niet eens ontspannen wat dus niet goed is voor de rug. gek he dat dravers zo vroeg zijn afgeschreven.

Als je nog beter kijkt zie je dat er geen spanning op die ketting staat, ketting zit aan bit vast maar is van dusdanige lengte dat ze niet strak getrokken kan worden en ook dusdanig bevestigd dat je niet rechtstreeks aan de ketting kan trekken met de teugels.
Ketting is voor het 'spelen' oftewel tegen het vastpakken van het bit. Sleutel- of lepelbitten zouden dan ook niet mogen.
Hoe wil je hen hoofd ontspannen laten lopen? Aan de teugel? Aan de teugel is goed om wat rond te sjokkelen in een rijbak maar een paard kan met die hoofd-halshouding absoluut geen snelheid halen, sterker nog ze kunnen zichzelf 'choken' als ze op volle snelheid kin op de borst doen en bij hoofd laag slaan ze hun eigen tanden uit. Wil je snelheid dan moet het hoofd hoog en gestrekt.
Een check (de kruislingse neusriem die je bij het merendeel ziet en die tussen de oren naar de schoft gaat, hier allemaal met een bitje, kan ook onder de kin) helpt hen daarbij, ze kunnen in de check gaan leunen om zo hun hoofd gedragen te houden en geen risico op te weinig lucht krijgen en minder vermoeiend om de snelheid te houden.
Wie zegt dat dravers vroeg afgeschreven zijn? Ze stoppen 'vroeg' met koersen omdat ze met ouder worden nu eenmaal snelheid verliezen en dus minder winsten lopen *en ja, ook een deel stopt door blessures etc* maar vele beginnen daarna nog een 2de carriere. Oftwel voor de fok, of recreatie, of amateursport. Bij ons op stal staan 3 dravers die in de springsport mee lopen, 2 daarvan zijn 20 en stoppen nu pas met wedstrijden.
Ze zeggen hier niet voor niets dat een draver onverwoestbaar is, zeer gewaardeerd paard voor recreatie en basissport na het koersleven.

Ps: nee het is geen discussietopic maar ik moest het even kwijt. Mensen mogen roepen wat ze willen, maar dan wel graag gefundeerd.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:15

Thioro schreef:
Citaat:

Als je nog beter kijkt zie je dat er geen spanning op die ketting staat, ketting zit aan bit vast maar is van dusdanige lengte dat ze niet strak getrokken kan worden en ook dusdanig bevestigd dat je niet rechtstreeks aan de ketting kan trekken met de teugels.
Ketting is voor het 'spelen' oftewel tegen het vastpakken van het bit. Sleutel- of lepelbitten zouden dan ook niet mogen.
Hoe wil je hen hoofd ontspannen laten lopen? Aan de teugel? Aan de teugel is goed om wat rond te sjokkelen in een rijbak maar een paard kan met die hoofd-halshouding absoluut geen snelheid halen, sterker nog ze kunnen zichzelf 'choken' als ze op volle snelheid kin op de borst doen en bij hoofd laag slaan ze hun eigen tanden uit. Wil je snelheid dan moet het hoofd hoog en gestrekt.
Een check (de kruislingse neusriem die je bij het merendeel ziet en die tussen de oren naar de schoft gaat, hier allemaal met een bitje, kan ook onder de kin) helpt hen daarbij, ze kunnen in de check gaan leunen om zo hun hoofd gedragen te houden en geen risico op te weinig lucht krijgen en minder vermoeiend om de snelheid te houden.
Wie zegt dat dravers vroeg afgeschreven zijn? Ze stoppen 'vroeg' met koersen omdat ze met ouder worden nu eenmaal snelheid verliezen en dus minder winsten lopen *en ja, ook een deel stopt door blessures etc* maar vele beginnen daarna nog een 2de carriere. Oftwel voor de fok, of recreatie, of amateursport. Bij ons op stal staan 3 dravers die in de springsport mee lopen, 2 daarvan zijn 20 en stoppen nu pas met wedstrijden.
Ze zeggen hier niet voor niets dat een draver onverwoestbaar is, zeer gewaardeerd paard voor recreatie en basissport na het koersleven.

Ps: nee het is geen discussietopic maar ik moest het even kwijt. Mensen mogen roepen wat ze willen, maar dan wel graag gefundeerd.

Dankjewel :)

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:20

amiraanouk schreef:
Je moest eens weten wat voor gruwelijke mensen er in de dressuurwereld rondlopen

precies dit gewoon

edit : TS heel mooi gefotografeerd :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 18:29

mascha_king schreef:
Als je hun training methode ziet.. en ja die zie ik dagelijks woon en werk in Rutten en zelfs mijn collega's trainen heel veel dravers... ik walg ervan.. dit moet je niet willen promoten.. sorry

Dit heb je ook in de dressuur, spring, mennen, western sport, enz. Je kan je beter afvragen waar kom het niet voor denk zo'n beetje alle sporten.

Schitterende foto's en heel mooi op de plaat gezet. _/-\o_

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 20:49

Mooie foto's ts! Ow en nog even een dingetje....paardenwelzijn staat hoog in het vandaal bij het NDR! De hele race wordt gevolgd en gefilmd door juryleden en als er iets gebeurt wat niet mag of door de beugel kan dan staan daar fikse boetes op....zouden ze eens op een dressuurwedstrijd moeten doen ~~}>