Eerste endurancewedstrijd en wat voor 1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Little_Gift

Re: Eerste endurancewedstrijd en wat voor 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 18:38

Wat heeft dat er nu mee te maken?!
Dat ze te dik is is niet veroordelen, noch beoordelen maar een vaststelling.
Wat of hoe ze getraind wordt, doet er niet toe, want dat is blijkbaar niet voldoende als ze nog zo dik is.

En lekker door blijven rijden is allemaal goed en wel maar ik zeg dit niet om te kwetsen, ik zeg dit net om te helpen want als de Fjord zo dik blijft en blijft ingezet worden, dan vraag je om problemen.

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 19:00

Gefeliciteerd met je prijs.

Ik heb ook altijd last van zenuwen hoor alleen zorg dat op stal alles klaar staat en wat ik van huis moet meenemen in de auto staat..zo kan ik niks vergeten ;)

De aller eerste wedstrijden zijn toch om te leren.. Hoe werken de wedstrijden.. wat doet mijn paard.. waar moet je naar toe werken..

voor een volgende wedstrijd zou ik Enya wel meer trainen om langere stukken achter elkaar te blijven draven. Dat is toch echt wel nodig als je officieel gaat rijden. Echt een tempo heb je nu ook niet gereden maar dat komt wel als je Enya langere stukken kan laten draven. Dat ze op is de laatste 2 km is omdat haar conditie niet optimaal is dus die kan nog beter.

Wees niet onzeker.. niet nodig maar leer wat van kritiek en maak deze wedstrijd tot leer momenten. (Zoals je zelf al aan gaf bij de hartslag)
Mijn eerste wedstrijd was een lachertje en heb heel wat wedstrijden moeten rijden om mijn paard op endurance gebied te leren kennen. Ben nu officieel klasse 3 start gerechtigd al starten we die pas volgend seizoen.. Waarom omdat ik mezelf en me paard nog beter in vorm ervoor wil hebben..

Geloof me endurance werkt verslavend.. dus op naar de volgende wedstrijd

JoycexEnya

Re: Eerste endurancewedstrijd en wat voor 1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 19:03

Officieel doe ik voorlopig denk toch niet. Wil gewoon een trailer hebben. En doe super veel dingen.

Ik geloof me eigen da meer dan een paar bokkers. Ze heeft een Grasbuik! En meer Niet ik voel haar ribben enzo dus zo dik is ze niet en ben daar ook klaar mee!!!!

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 15:45

sandyjorgen schreef:
Probeer thuis wat constanter op te bouwen zodat je op wedstrijd langere stukken kunt draven en minder hoeft te stappen. Galop is in klasse 1 nog niet echt nodig.
Lostijden doe je voordat je start zodat je direct kunt beginnen met draven.
En je doel van 1500 km in 2016 willen rijden vind ik beetje opmerkelijk.
Er is hier ook een Endurance topic. Kun je veel info vinden over trainingen en rustig opbouWen.

Succes, met plannen van de volgende rit.

Wat is er mis met dit doel? Het zijn buitenrij km geen wedstrijd. Ik heb zelf bijvoorbeeld al een kleine 1000 km maar daarvan zijn maar 60 als wedstrijd km

@ Joyce, gefeliciteerd met je eerste wedstrijd. Hopelijk kom ik je in de toekomst nog stegen, zou leuk zijn als er meer fjorden in t wedstrijd wereldje komen