Thanks allebei! Jullie berichtjes doen me echt goed. Om me hier doorheen te slepen... want ik weet niet wat erger is wetende dat je afscheid moet gaan nemen en dus 'wacht' tot het moment daar is of het afscheid nemen zelf...
Jessix
Geplaatst: 20-05-16 23:20
Oh wat lijkt me dat moeilijk! Dat je de keuze moet maken is al zo zwaar, maar nu "moet" je het ook nog uitstellen. Hopelijk kun je nog even genieten van je merrie en uiteraard straks van het veulen.
Dankjewel! Het is inderdaad heel lastig om het uit te stellen want het doet dagelijks weer zeer om haar te zien...
CharIsabella
Geplaatst: 20-05-16 23:30
afscheid nemen blijft moeilijk zeker op zo een manier, het verzacht een mini beetje dat je weet dat ze straks geen pijn meer heeft... maar t blijft moeilijk..
Wat een ongelooflijk lastige situatie voor jou TS... Ik vind het knap hoe je ermee omgaat en hoop op een prachtig veulen voor je! Koester de momenten die je nog hebt met je merrie en heel erg veel sterkte
Jeetje, krijg kippenvel van je bericht... Sterkte gewenst met dit dappere, maar ohzo moeilijke besluit... Dikke knuffel voor je merrie en hopelijk loopt de bevalling soepel. Nogmaals sterkte!!
wat lijkt het mij verschrikkelijk om je merrie op deze manier te moeten verliezen... ik hoop dat ze het nog lang genoeg vol houdt en het veulen gezond is. Ik heb ook een bedragje gedoneerd via je linkje.
Als de oorzaak onbekend is, is er dan geen grotere kans dat het erfelijk overdraagbaar is en het veulen ook met afwijkingen geboren wordt? Of later dezelfde problemen ontwikkelen zal? Ik zou hier toch serieus mee inzitten eerlijk gezegd want uitsluiten kunnen ze dat niet als ze de oorzaak niet kennen...
Hier zijn we niet zo bang voor, tenminste de artsen niet. Daar het niet iets veel voorkomends is en de merrie tijdens een droes periode geboren is dus dit zou de oorzaak van beide problemen kunnen zijn. Ook is het zo dat in haar bloed, urine, mest en dna geen afwijkingen gevonden zijn. Dit hebben ze al getest dus dan zou het in theorie niet overdraagbaar kunnen zijn naar het veulen via de melk of navelstreng.
Dit is wat mij verteld is dus hier gaan we vanuit, we houden het veulen dan ook nauwlettend in de gaten.
zit stilletjes jou verhaal te lezen TS, en weet gewoon niet wat ik moet zeggen. Jeetje wat een emotionele rollercoaster maak jij nu mee zeg! Hopelijk komt het veulen er goed vanaf en kan je een hele hoop liefde uit het komende wondertje gaan halen. Heel veel sterkte, echt heel veel!!! Xxxx
Verschrikkelijk.... Hele dappere keuze ts, en wat ontzettend rot voor je tegelijk. Op het moment dat ik bij de computer zit ga ik ook een donatie geven, dat zouden we immers ook voor onze eigen paarden doen, dus waarom niet voor die van een ander
Birdie60
Geplaatst: 21-05-16 19:17
Jeetje TS, dat is niet niks. Heel veel sterkte. Het lijkt me echt moeilijk.
Oh wat ontzettend lief al die berichtjes en ook dat je wil doneren! Het is echt hartverwarmend
xDenies
Geplaatst: 24-05-16 19:57
Ik sta achter je, altijd al gestaan - dat weet je. Hier kom je door heen, hoe moeilijk het ook is en nog gaat worden .. maar jij slaat je hier door heen en dat het daarna maar v*rdomme eens tijd mag worden dat jij kan gaan genieten van je paard(en)! Dat is je nu toch wel eens gegund zeg ....
Mwah... wat kan ik zeggen met bahiyah gaat het niet geweldig ze is het goed zat, voor zover we weten gaat het met het veulentje goed. Het is afwachten tot de geboorte zich aandient. Hoe ik me voel laat ik maar achterwegen zou niet eens weten wat voor antwoord ik daarop zou moeten geven.
Pfff ik blijf het een heftig verhaal vinden..kan me niet voorstellen hoe jij je voelt, maar weet wel dat ik niet in jou schoenen zou willen staan .... heel veel sterkte met deze onbegrijpelijke verschrikkelijk %&€#+ weg die jullie moeten gaan....
A3a1
Geplaatst: 26-05-16 22:54
Ik schrok toen ik de foto van een zo mooi levendig paard zag. Houd haar zo mooi in gedachten.