Meegedaan aan competitie boogschieten te paard in Engeland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dimphyl

Re: Meegedaan aan competitie boogschieten te paard in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 23:10

Een heus tot leven gekomen spel dus, ik denk dat mijn broertje jaloers is! _/-\o_

Ik zou graag meer topics van jullie zien, ga morgen ook even de site bezoeken en meer info, reuze interessant!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-16 18:05

Er gaan vast meer topics komen dus dat komt wel goed!

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 12:22

Kwam dit topic tegen op Facebook, wat een leuk filmpje :D
Snap nog steeds niet hoe je dit ooit op een galopperend paard kan doen :+

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 14:31

Gewoon op de grond de techniek aanleren en daarna te paard in stap beginnen en dan bouw je dat uiteindelijk uit naar galop :)

Dus appeltje eiteje toch ;) :D

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 14:53

Heb het hier ook eens gedaan op een groot feest, maar als niet-boogschieter bak je daar uiteraard niets van, ook niet als je 3 woorden Frans spreekt, en de hele uitleg in het Frans is ;)

Het komt hier wel vaker langs op evenementen en dan halen ze alle trucjes uit de kast, dat is wel gaaf om te zien.

Vind het knap :P wie weet begin ik er zelf ook nog eens aan. Moet ik eerst nog een beetje oefenen :+

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 19:05

palousa_boy schreef:
Heb het hier ook eens gedaan op een groot feest, maar als niet-boogschieter bak je daar uiteraard niets van, ook niet als je 3 woorden Frans spreekt, en de hele uitleg in het Frans is ;)

Het komt hier wel vaker langs op evenementen en dan halen ze alle trucjes uit de kast, dat is wel gaaf om te zien.

Vind het knap :P wie weet begin ik er zelf ook nog eens aan. Moet ik eerst nog een beetje oefenen :+

We willen best op locatie komen les geven hoor O:)
Wel in de zomer dan :=

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 19:10

:D dat geloof ik graag :D
Er zullen dan vast ook wel mensen zijn die hier lessen willen komen volgen tijdens een vakantie ;)

Plek hebben we wel voor les, nu de paarden nog.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 19:20

Wat gaaf zeg.

Waaraan moet je locatie voldoen om een keer te komen les geven?wellicht kunnen we elkaar een keer helpen ;-)

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 19:29

Ontzettend leuk verslag...je kijk op stonehenge is hilarieux! Maar uh... je bent blijkbaar nog noit bij de pyramides geweest, want daar is het echt niet anders...vanuit de pyramides wandel je zo naar de busterminal ernaast en als je die parkeerplaats oversteekt heb je vanuit de kfc en pizzahut een fantastsch uitzicht op de pyramides...not kidding.. -O-

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 12:39

smurfje schreef:
Wat gaaf zeg.

Waaraan moet je locatie voldoen om een keer te komen les geven?wellicht kunnen we elkaar een keer helpen ;-)

Hoi, we geven nu op heel verschillende locaties les, onder meer bij iemand thuis in een loods en vanavond een kleine les op een militair veld waar ooit Belgische verzetsstrijders zijn geëxecuteerd. Voor voettrainingen is niet veel nodig: een ruimte (of bij goed weer: een veld) van tien bij tien meter waarbij we veilig een kant op kunnen schieten zonder iets levends of kostbaars te raken is voldoende. Ook is het fijn als er iets is om de pijlen op te vangen, we kunnen daar ook netten voor meenemen maar die houden niet alles tegen.

Voor een training te paard is wat meer nodig: een bak of een wei waar we mogen rijden, en dan ook een kant waar we veilig heen kunnen schieten. Het ideaalst is een rechte baan van 100 meter, dan kun je echt op de officiële wedstrijden oefenen. Verder is het handig als er paarden zijn die we mogen trainen hierop.

Nog iets belangrijks: het mag niet te dicht in de buurt van een andere locatie waar we al lesgeven zijn. Anders rijden we straks twee keer om twee keer een groepje van 5 mensen les te geven in plaats van een keer om 10 mensen les te geven.

zimbabwe schreef:
Ontzettend leuk verslag...je kijk op stonehenge is hilarieux! Maar uh... je bent blijkbaar nog noit bij de pyramides geweest, want daar is het echt niet anders...vanuit de pyramides wandel je zo naar de busterminal ernaast en als je die parkeerplaats oversteekt heb je vanuit de kfc en pizzahut een fantastsch uitzicht op de pyramides...not kidding.. -O-

Oh wat erg! Nou, scheelt mij weet een reisje Egypte :D

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 13:05

Wat ontzettend gaaf, had het al eens eerder gezien een aantal jaar geleden maar wist niet dat er ook lessen werden gegeven. Ik heb een jaartje aan boogschieten gedaan en dit altijd al eens te paard willen proberen, helaas nooit de kans voor gehad wegens gebrek aan een eigen paard :o
De trainingen die op jullie site/facebook pagina staan, kun je je daar als 'buitenstaander' gewoon voor aanmelden of is dat in de meeste gevallen alleen voor de stal/manege waar het georganiseerd word?

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 13:11

beestenfreak schreef:
Wat ontzettend gaaf, had het al eens eerder gezien een aantal jaar geleden maar wist niet dat er ook lessen werden gegeven. Ik heb een jaartje aan boogschieten gedaan en dit altijd al eens te paard willen proberen, helaas nooit de kans voor gehad wegens gebrek aan een eigen paard :o
De trainingen die op jullie site/facebook pagina staan, kun je je daar als 'buitenstaander' gewoon voor aanmelden of is dat in de meeste gevallen alleen voor de stal/manege waar het georganiseerd word?

De trainingen staan allemaal voor iedereen open dus iedereen mag meedoen.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 13:33

Als ik de kans krijg probeer ik altijd eens te schieten met pijl en boog. Nooit les of training gehad en misschien schiet ik twee keer per jaar maar ik vind het awesome. Dat er dan ook trainingen te paard worden gegeven vind ik al helemaal te gek.

Ik heb me ingeschreven voor de nieuwsbrief, heb geen eigen paard en zeer weinig ervaring met boogschieten an sich. Misschien is het verstandig om als eerst eens een paar voettrainingen te volgen? Wat is jouw visie hierin?

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 13:39

Leuk om weer eens een andere 'tak van sport' te lezen. Leuk geschreven en mooie beelden! Lijkt me serieus erg cool om eens te proberen, boogschieten te paard!

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 17:15

AmyII schreef:
Als ik de kans krijg probeer ik altijd eens te schieten met pijl en boog. Nooit les of training gehad en misschien schiet ik twee keer per jaar maar ik vind het awesome. Dat er dan ook trainingen te paard worden gegeven vind ik al helemaal te gek.

Ik heb me ingeschreven voor de nieuwsbrief, heb geen eigen paard en zeer weinig ervaring met boogschieten an sich. Misschien is het verstandig om als eerst eens een paar voettrainingen te volgen? Wat is jouw visie hierin?

Bij iedere training gaan we eerst te voet en dan (indien mogelijk) te paard. We hebben een tijdje terug een eerste les op een manege gegeven waar bijna niemand ervaring had met boogschieten. Toch hebben we iedereen (ook meisjes van 11) meteen te paard gelaten. Wel alleen in stap en met ieder paard hebben we iemand mee laten lopen. Dat ging prima en na nog wat sessies met de paarden (dus zonder leerlingen) durven we draf ook wel aan.

Zelf vind ik het juist belangrijk om snel te paard te gaan omdat je anders technieken aanleert die op de grond wel werken maar te paard volkomen nutteloos zijn. Vooral voor het laden van de pijl moet je een goede techniek hebben omdat het op een hobbelend paard al snel heel lastig wordt als je dat niet goed doet. Of je techniek goed is weet je dus pas echt als je het op een paard hebt gedaan.

Uiteraard moet het paard wel volkomen gewend zijn hieraan. En de eerste keren zou iemand mee moeten lopen.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 17:59

Dat klopt wel, op de grond kan ik best aardig schieten en vanaf Nathan lijkt het ineens nergens meer op :')

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:41

Okee, dan weet ik dat :). Bedankt voor de uitleg, ik heb de website bij mijn favorieten staan en me ingeschreven voor de nieuwsbrief. Ik ga jullie locaties in de gaten houden, aangezien ikzelf in Amsterdam zit..

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 19:31

Dit is cool! :oo ik wil ook!! :D
Ik heb alleen geen geschikt paard, geen boog, geen pijlen, geen schiet-skills en ook geen toestemming. -O- *schrijft het op bucketlist*

Dolly ziet er wel ontzettend lief uit, gaat ook niet zo hard :+
Is het niet zo dat een ruiter met een snel paard minder kan schieten dan iemand met een sloom paard?

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 08:40

prugelpiet schreef:
Dit is cool! :oo ik wil ook!! :D
Ik heb alleen geen geschikt paard, geen boog, geen pijlen, geen schiet-skills en ook geen toestemming. -O- *schrijft het op bucketlist*

Dolly ziet er wel ontzettend lief uit, gaat ook niet zo hard :+
Is het niet zo dat een ruiter met een snel paard minder kan schieten dan iemand met een sloom paard?

Een niet te snel paard is inderdaad heel fijn en Dolly is daar een mooi voorbeeld van. Maar een paard moet ook niet te traag zijn. Als je er langer dan 16 seconden over doet, geldt je score niet of krijg je per seconde een strafpunt. Terwijl je voor iedere seconde onder de 16 seconden een bonuspunt krijgt. Dat is ter compensatie dat sommige paarden sneller of juist langzamer zijn.

Het liefst heb je dus een paard die er zo'n 14 seconden over doet. Dan heb je altijd 2 bonuspunten (maar die krijg je alleen als je minstens een keer raak schiet en drie pijlen weg krijgt) en genoeg tijd om te schieten.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 08:42

Wat is dat GAAF!!!!!!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 08:55

Wat ik trouwens een bijkomend voordeel vind is dat je je paard echt leert loslaten en onafhankelijk moet zitten.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 09:01

Oh wow dit is super cool!! Hier ga ik ook es even meer info over opzoeken. :D

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-16 21:42

LBLGypsyCobs schreef:
Wat ik trouwens een bijkomend voordeel vind is dat je je paard echt leert loslaten en onafhankelijk moet zitten.

Jazeker. Voor mij is het ook een hele klus geweest om de verlichte zit goed door te krijgen. Ben er nog steeds geen ster in, maar met de hulp van José is het wel heel wat beter geworden. Toen ik eraan begon hoopte ik ook te leren mijn paard in volle galop in verlichte zit op beenhulpen te kunnen sturen, maar dat is toch wat te veel gevraagd. Binnen een veilig omheinde bak kan ik ondertussen wel sturen op beenhulpen (in stap en als het eeuwig mag duren) maar eenmaal buiten denkt mijn paard al snel: Hee, die dombo heeft de teugels niet vast terwijl daar gras is! Hahaha! ~~}>

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 22:24

Ik ben ook nog veilig binnen de omheining op een volte gebleven en Nathan gaat dus inderdaad met z'n neus over de grond galopperen, dat maakt het niet echt aantrekkelijk om in verlichte zit te gaan.

Maar als ik blijf zitten krijg ik toch minder fijn die pijlen genokt.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 22:28

Lijkt me geweldig om te kunnen, maar ik kan vanaf de grond niet eens boogschieten :')