Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Murosch schreef:Nee Babootje, ze is nooit op de foto geweest omdat daar naar mijn idee geen aanleiding toe is. Ze is bij mij geboren en ik ken haar hele geschiedenis.
knollentuin schreef:Die foto's zitten er toch ook wel degelijk tussen? Bv de middelste galop foto en in de draf foto's idem een paar, als ts daarnaartoe blijft werken gaat t zeker de goede kant uit. Horizontaal evenwicht.
Ts rechterop zitten en werken aan je eigen zelfstandige zit.
Ik heb een poosje terug m'n twijfel over je zadel geopperd, dat ik t net teveel naar voren op en over de schouder vind vallen en jou daarin teveel voorop zet. Ik blijf daar toch een beetje bij.
Verbeterd zijn jullie, zeker!
Murosch schreef:Billy20 ik heb nu 1 les gehad van Monique de Rijk. Daarvoor ben ik zelf bezig gegaan aan de hand van de filmpjes van Art2Ride op youtube en met tips uit het Dressuur-topic hier op bokt.
Ik heb eergisteren de voorboom van mijn zadel verwisseld naar een maat smaller, omdat ik dacht dat die net beter zou liggen, maar het viel me zelf ook al op dat het zadel daardoor weer meer naar voren schuift (dat deden alle voorgaande zadels ook trouwens), dus ik ga de bredere voorboom er weer in schroeven nu. Ik zit trouwens voorover omdat ik haar onbewust wil ontlasten. Dat heb ik eerder ook een tijd gedaan, maar ging de laatste tijd beter. Ik zal er weer beter op gaan letten.
Yenni die foto's in mijn profiel geven misschien een goed beeld, maar daar loopt ze niet in aanleuning. Dat is dus hoe we de boel een beetje besodemieterd hebben al die tijd... Had ik mijn handen daar naar voren gedaan, dan had ze die absoluut niet gevolgd. Nu wel
Benita schreef:Murosch schreef:Billy20 ik heb nu 1 les gehad van Monique de Rijk. Daarvoor ben ik zelf bezig gegaan aan de hand van de filmpjes van Art2Ride op youtube en met tips uit het Dressuur-topic hier op bokt.
Ik heb eergisteren de voorboom van mijn zadel verwisseld naar een maat smaller, omdat ik dacht dat die net beter zou liggen, maar het viel me zelf ook al op dat het zadel daardoor weer meer naar voren schuift (dat deden alle voorgaande zadels ook trouwens), dus ik ga de bredere voorboom er weer in schroeven nu. Ik zit trouwens voorover omdat ik haar onbewust wil ontlasten. Dat heb ik eerder ook een tijd gedaan, maar ging de laatste tijd beter. Ik zal er weer beter op gaan letten.
Yenni die foto's in mijn profiel geven misschien een goed beeld, maar daar loopt ze niet in aanleuning. Dat is dus hoe we de boel een beetje besodemieterd hebben al die tijd... Had ik mijn handen daar naar voren gedaan, dan had ze die absoluut niet gevolgd. Nu wel
Een bredere voorboom zal het zadel niet beter laten passen, ik denk zelfs dat door de bredere boom het zadel nog meer naar voren komt. Ik zou er een goede zadelpasser naar laten kijken. Daarbij denk ik dat het zadel voor jou te klein is. Doordat het zadel te klein is, word je ook naar voren geduwd.