Haflinger Rebel in piaffe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 15:08

Ik vind het wel heel goed, je pony zakt echt van achteren.
Ik ben gewoon stinkend jaloers :P

saral

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 16:07

Dankjewel voor jullie reacties!

Voor mij is dit een ruwe versie, een begin, maar wel een goed begin. Zacht contact op hand, blijft lengte zoeken in de bovenlijn en naar voren denken.

Mag meer zakken, trefzekerder worden, strakkere inzet. Maar de ontspanning gaat me voor alles, en daarom eerst deze eerste stap. We zien vanzelf wel waar we hierna op uitkomen.

Verder wil ik het zo laten, Joolien ziet het anders en dat is natuurlijk prima. Bedankt voor de complimenten!

lies_sparkle

Re: Haflinger Rebel in piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 16:28

Knap hoor! Blijf lekker zo ontspannen oefenen :j

margaret18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:58

Ik vind jullie te gaaf! Een voorbeeld.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:14

Rebel power *\o/*

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:28

Rebel! Wat een kanjer zeg, wat ziet het er weer goed uit!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:39

saral schreef:
Dankjewel voor jullie reacties!

Voor mij is dit een ruwe versie, een begin, maar wel een goed begin. Zacht contact op hand, blijft lengte zoeken in de bovenlijn en naar voren denken.

Mag meer zakken, trefzekerder worden, strakkere inzet. Maar de ontspanning gaat me voor alles, en daarom eerst deze eerste stap. We zien vanzelf wel waar we hierna op uitkomen.

Verder wil ik het zo laten, Joolien ziet het anders en dat is natuurlijk prima. Bedankt voor de complimenten!

Ten eerste wil ik zeggen dat ik het heel knap vind dat je al zo ver bent gekomen.

Ik heb het filmpje meerdere keren bekeken, en heb bovenstaande zin dikgedrukt.
Dit waren namelijk precies de dingen die ik een beetje miste.
Ik zag een paar keer het contact loslaten met het bit, en ik vond er maar weinig activiteit in. Hij zakte ook meteen tot stilstand toen je de teugels losliet.
Persoonlijk zou ik veel meer gaan schakelen. Denk aan piaffe, laat hem daar komen en rij hem er weer flit uit. Hou hem actief en oplettend. En echt naar voren denkend.

saral

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 20:58

Dankjewel Fleurtjeuh!

Voorop gesteld: het mag zeker nog activier en meer uitdrukking krijgen. Misschien had ik in mijn post duidelijker moeten zeggen dat het 'first steps' waren.

Het lijntje tussen drang naar voren en spanning met tactfouten is bij hem in de stap flinterdun. Dat maakt me dus toch blij met dit beeld, zonder dat ik je opmerking teniet wil doen.

Alleen wat betreft het teugelcontact ga ik niet met je mee. Heb zelf ook nog drie keer terug gekeken en er is inderdaad wisseling in teugelcontact, maar dat is de stangteugel. Dat die alleen inwerkt als ik wat op wil vangen, vind ik juist positief.

Wat ik zeker mee neem is de tip van het schakelen en ook het eerder genoemde achterwaarts gaan. Maar zoals ik al zei moet ik uiterst voorzichtig zijn voor spanning, dus dat gaat met hele kleine stapjes.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:05

Happyfeet2 schreef:
Ziet er mooi uit, het begin is zeker gemaakt: jullie komen er wel :D

Als ik zie wat ze bereikt hebben, dan denk ik dat ze er al zijn! :D
Superknap!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:55

saral schreef:
.

Alleen wat betreft het teugelcontact ga ik niet met je mee. Heb zelf ook nog drie keer terug gekeken en er is inderdaad wisseling in teugelcontact, maar dat is de stangteugel. Dat die alleen inwerkt als ik wat op wil vangen, vind ik juist positief.

Het kan inderdaad zijn dat ik dat gezien heb. In dat geval neem ik mijn opmerking terug.

elieneke_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 17:59

Woehoe wat zijn jullie goed bezig!

Hij gaat idd wel al wat zitten maar mag nog dat tikkeltje meer, maar dat weet je zelf wel denk ik ;)
Maar ik vind dat het er goed uitziet, zeker voor het begin!

Doe zo verder! Jullie zijn zo'n leuk team!

Birmaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 08:47

Daar is knappe Rebel weer! Wauw wat ziet het er al super goed uit. Respect en ben fan van jullie :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 10:29

Hij kantelt zijn bekken beter dan sommige GP paarden die daar 8'en en 9'ens voor krijgen dus ik zie echt niet wat Jooolien ziet eigenlijk. :) Ja wellicht wel, doordat ie niet zulke lange benen heeft en effectief ademruimte krijgt piaffeert ie niet alsof hij op een gloeiend hete plaat staat maar dat kan ik enkel toe juichen!
Mooi vriendelijk gereden! Je weet zelf waar je nog aan wil werken dus komt helemaal goed! Veel succes TS!

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 22:38

Ik wil ook! Gaaf! Begin is er en jullie komen er zeker wel :) toppers