Danique schreef:Dat begrijp ik, maar TS is het duidelijk niet eens met sommige reacties die hier gegeven worden en als je die niet wilt horen dan moet je een dagboek kopen lijkt me...
Iedereen is het wel eens niet eens (mooie zin
) met een reactie. Ik ben het wel eens dat het niet netjes is hoe ik op de situatie reageerde probeer alleen ook uit te leggen hoe het in elkaar zit. En dat er dus niet alleen door mij verkeerd gereageerd is. De man mocht in eerste instantie daar niet eens rijden met zijn autootje.
Isapaardje schreef:Als menner bekijk ik de situatie wellicht anders, maar de kans was groot dat de auto van voren, zou afslaan richting klinkerweg. Ik zou zelf dan ook in zo'n situatie gestopt zijn en gekeken hebben wat de auto zou doen.
Hij kan makkelijker uitwijken en keren op een kruising dan ik met de kar.
En ja begrijp je frustratie, ik heb ook al heel wat malloten meegemaakt op de openbare weg die niets begrijpen van paard (en wagen in mijn geval) en het erg lollig vinden om je rakelings in te halen, te toeteren en te gebaren dat ze te veel werden opgehouden of zelfs afsnijden om hun frustratie aan te geven. Je hebt nu eenmaal mensen en potloden

Mijn advies voor een volgende keer in zo'n situatie; ga stil staan en kijk eerst wat de ander wil gaan doen. Dat geeft meer rust voor jezelf en ook voor je paard.
Ik men ook en misschien heb ik de situatie daarom 'verkeerd' ingeschat? In mijn ogen was het logischer dat hij recht door zou rijden dan zou hij zo op de openbare weg zijn. Het pad wat ik in reed was een weg tussen weilanden en akkers met af en toe een kruispunt wat over ging van klinkerweg naar zandpad naar weer klinkerweg. In vervolg lga ik ook in zo'n zelfde situatie wachten. Weer een lesje geleerd 
Laibadji schreef:TS ik vrees dat je met je topic een relletje veroorzaakt. Jammer want ik vermoed dat je vooral jouw frustratie wou afschrijven. De beste stuurlui staan aan wal en om met spreekwoorden te blijven spreken wie zonder zonde is werpe de eerste steen! Hebben we niet allemaal eens iets onbezonnen gedaan?
TS er zijn jammer genoeg mensen op de wereld die niets van paarden kennen of met paarden geen rekening willen houden. Hier moeten we ons bij neerleggen. Ik denk dat je dankzij alle vriendelijke reacties hier wel voldoende 'gestraft' bent. Trek het je niet aan. Leer uit de situatie en wacht in de toekomst op het kruispunt zodanig dat de auto voorbij kan er geen gevaarlijke situatie kan ontstaan.
Helaas wel ja
bedankt voor je reactie.
Ik had het stukje van de zweep uit de tekst gehaald. Klopt inderdaad wou het aanpassen want in weet namelijk niet zeker of het nou een kras was of gewoon een streep die er af gepoetst kon worden. Wou het aanpassen maar kon niet meer en ik ontken het ook nergens. Mocht het w een kras zijn ben ik zeker bereid om het fatsoenlijk met die man op te lossen. Maar ik snap niet wat sommige mensen in dit topic tegen mij hebben. Ik heb erkend dat mijn reactie niet handig was maar om wel bereid ben om het op te lossen. Maar dat schijnt blijkbaar niets uit te maken.