Nieuwe hengst op stal!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 08:42

Vreselijk die eerste foto's. Helemaal met die voorpluk zo. :') Maar wat een leukerd op de laatste foto's, zit een lief koppie op! En kan leuk bewegen ook!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 08:58

KimD schreef:
Mag ik even een knuppel in het hoenderhok gooien? Ik vind de laatste foto veel leuker! :Y)

Knappe vent!

idd, op de eerste foto's vind ik er echt niets aan vreselijk.

(ik wil niet je enthousiasme in de grond stampen, maar houd hem gewoon zo hij nu is dan is hij veel mooier)

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:31

wat een knappert zeg, en jeetje wat verzorging en een beetje mooi maken allemaal wel niet doet! Wereld van verschil

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-16 10:47

beatje schreef:
Oeff,eerlijk gezegd schrok ik van de eerste foto's en dacht wat een mislukt dier.Gelukkig scrolde ik door en zag dat er een erg leuk paardje te voorschijn kwam ! _/-\o_

:')
Ik snap die reactie hoor, ik heb van één van beide fotografen ooit foto's gezien waarvan ik dacht, als dit paard er in het echt zo uitziet, dan had dit nooit kunnen overleven... compleet anatomisch incorrect. :P

linda2008 schreef:
je met hem ook aangespannen rijden? (Of lees ik daar overheen? :o )

Neen, lees je niet overheen hoor! Het is inderdaad de bedoeling om hem voor de kar te zetten. Dat gaat iets zijn voor het najaar. :D

randalinpony schreef:
Ik zou er vlug een scheermachine overheen halen, kans dat zijn lijntje wel meevalt dan, en eens kijken of ie nog voor de keuring opgegeven kan worden, hij is echt jummie, zeker als ie altijd zo beweegt. :~

Hijzelf kan idd misschien nog wel klaar zijn om mee te gaan, maar zijn ouders staan in de VS... ik moet dus eerst nog veterinaire rapporten laten invullen ginder en opnieuw laten opsturen voor hij naar de keuring kan. Anders had ik het misschien nog wel geprobeerd :P

kwita schreef:
KimD schreef:
Mag ik even een knuppel in het hoenderhok gooien? Ik vind de laatste foto veel leuker! :Y)
Knappe vent!

idd, op de eerste foto's vind ik er echt niets aan vreselijk.
(ik wil niet je enthousiasme in de grond stampen, maar houd hem gewoon zo hij nu is dan is hij veel mooier)

In elk geval, het scheermachientje gaat er binnenkort weer over, maar wees gerust, zoals op die foto's zal hij er nooit meer uitzien :P
Zo hebben mijn paardjes er nog nooit uitgezien denk ik. In tegendeel, op bepaalde shows kennen ze mijn andere hengstje als het paardje met de wilde voorpluk :P

vb: dikke voorpluk en ongeschoren neus:
Afbeelding

Ik denk dat dit de een van de meest onnatuurlijke showmomenten was voor ons:
Afbeelding

Dus dat valt ook nog mee he, en zoals gezegd, ze gaan hier elke dag van s morgens tot s avonds buiten, ook de showpaarden.

Heel erg bedankt voor alle leuke complimentjes :D
Ik ben heel erg blij met hem :D

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:55

Ik ben dan een van de weinige die de eerste foto's wel rete gaaf vindt :D Maar mét haar is ie uiteraard ook onwijs leuk. Knapperd hoor!
Laatst bijgewerkt door essie_blue op 24-03-16 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyUrsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:55

Whow, de twee paardjes hierboven zijn super gaaf!! Ben benieuwd hoe jij je nieuwe knapperd straks voor gaat brengen. Als ik de twee hierboven zie, dan gaat dat helemaal goed komen. Veel plezier en succes met hem.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 11:17

dat filmpje wat is die beste man daar aan het doen? Wat wil hij bereiken met wat hij doet?

Dennis

Re: Nieuwe hengst op stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 13:45

Het is geen Barbie-paard :+ ;).

Als echte NSPS fokker zie ik hem het liefst als op de laatste foto. Al kan je daar ook zien dat het echt geen gewone shet is hoor :j . En goede luxe mini kan ik echt waarderen, maar al dat getrut aan zo'n beest hoeft van mij echt niet. Gewoon netjes toiletteren vind ik geen probleem.
Mijn ras echte kliko (zwaarder van type van mijn NSPSers) is bij het NMPRS ooit kampioen geweest, gewoon netjes op gewicht, gewoon geschoren, gewassen en de baan in.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:06

Dropneus95 schreef:
wat een leuk beestje! hij oogt heel vriendelijk :)
ik vind ze alleen met haar toch iets mooier :=

ik ook :')

op de eerste foto's is het echt zo'n barbie paardje, op de foto's van nu zie ik een leuke pony met lieve uitstraling en een prachtige draf erop!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:11

Wat een gaaf dier! Vind juist die eerste serie errug gaaf :D ik krijg die neus nooit zo mooi zwart glimmend ^) toch eens proberen met scheren...

Knap dier iig (ook op de foto's met haar :P ), snap dat je daar erg blij mee bent :D <3

JollyJum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:19

Wat een prachtige bruin bonte hengst <3 Inderdaad de foto's uit Amerika zijn overdreven. Zoals jullie er mee om gaan met het uiterlijk is veeeel mooier :)) Ben benieuwt hoe de nakomelingen er uit gaan zien :o

Sophie_mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:53

Knapperd Annebet, ik kom hem snel in echt bewonderen :P

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 19:51

Ik vind hem op de bovenste foto's ook super hoor. Ook ik ben niet van al die mak up. maar kan een knap paardje wel herkennen.
Van harte gefeliciteerd Annebet. super leuk dier.

Komt hij bij elsje en karl vandaan?

Mayra9148

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 19:58

Wat een lieverd, hoop dat t snel beter met h'm gaat....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 20:01

Leuke fotos. Maar lijken haast wel totaal verschillende paarden

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 20:14

Tobbes schreef:

Zijn het ook, die Amerikaanse foto's zijn flink geshopt, daar hebben ze een complete arabierenlook op losgelaten. Dat verkoopfilmpje vind ik pas erg, zo mager en volgens mij houden ze iets van amoniak onder zijn neus zodat hij even flink schrikt.

maar verder, wat zal dat dier een geweldig leven bij jouw hebben, benieuwd naar jouw ongeshopte zomerfoto's, heel veel plezier met hem.

lovexhorsess

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 20:30

Echt een leuk paardje! Misschien een hele domme vraag; Maar kan je eigenlijk ook rijden op zulke paardjes? En dan bedoel ik natuurlijk geen volwassenen maar kleine kinderen. Of zijn ze daar niet voor gebouwd?

princie1999

Woonplaats: Naast mn buren, tegenover mn overburen en naast mn andere buren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:19

Ik vind alle foto's geweldig! Echt een prachtig paardje <3

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 10:24

Die eerste foto's, wat een snoepje! Inderdaad, iets te veel middeltjes op zijn snoet, maar zoals hij daar staat, njammie

Eigenlijk grappig, die laatste foto is hetzelfde paardje en toch zou ik hem daar gewoon voorbij lopen, lijkt daar teveel op een shet met al dat haar enzo en erg plomp, gewoon een van de velen.

Nah, voor mij mag hij dus liefst weer gewoon geschoren en netjes zijn, véél mooier en eleganter.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 12:45

Annebet super gefeliciteerd met deze kanjer, ik ben benieuwd om hem in het "echie" te zien!

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 13:45

amyz schreef:
Wat een gaaf dier! Vind juist die eerste serie errug gaaf :D ik krijg die neus nooit zo mooi zwart glimmend ^) toch eens proberen met scheren...

Gewoon een pot ponyvriendelijke schoensmeer erop ofzo :') Ieder zn smaak gelukkig, vind die eerste foto's ècht geen porum.. Zó ontzettend nep. Heeft n.m.m. ook weinig meer met shetlanders te maken, maar in Amerika is toch bijna alles extremer dan het hoort.. :o

Maare TS, op jouw nieuw foto's is hij echt stoer! Is het ineens weer een pony, en mooi sjouwen kan hij ook nog! Veel plezier met hem :j
Lovexhorses: erop rijden doen ze geloof ik niet, wel mennen met een elegant wagentje.. :j

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 13:50

Hij is knap!

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 15:10

Ik wilde al stiekem vragen of de klap van de molenwiek hard was aangekomen.... dat je met zoiets thuis komt :(:)
Kom ik er daarna gelukkig achter dat het fotograferen in Amerika schijnbaar er heel anders is :D

Want hoe kan een Joker nou niet leuk zijn !
Prachtig manneke heb je :j

Annebet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 15:23

essie_blue schreef:
Ik ben dan een van de weinige die de eerste foto's wel rete gaaf vindt :D Maar mét haar is ie uiteraard ook onwijs leuk. Knapperd hoor!

Wel, hou wel van zijn attitude en uitstraling op die foto's. Moest al die bling er nu af zijn, dan had ik ze geweldig gevonden! En als er ook een aantal andere "retouchekes" er zouden af zijn ;)

meggiemeg schreef:
dat filmpje wat is die beste man daar aan het doen? Wat wil hij bereiken met wat hij doet?

bigone schreef:
Tobbes schreef:

Zijn het ook, die Amerikaanse foto's zijn flink geshopt, daar hebben ze een complete arabierenlook op losgelaten. Dat verkoopfilmpje vind ik pas erg, zo mager en volgens mij houden ze iets van amoniak onder zijn neus zodat hij even flink schrikt.

Dit is een heel gekende trainer in Amerika die, helaas, wel bekend staat om zijn "iets of wat brutere" manier van showen. Zijn bedoeling van het laten schrikken, is dat het paard op zijn achterhand gaat leunen voor dat hij zijn nek laat zien. Het geeft een vreemd beeld als het paard tijdens het showen van zijn nek op zijn voorhand gaat hangen.
De meeste trainers en mensen die showen, doen dat wel vele rustiger en bijlange niet zo frequent na elkaar.

Dennis schreef:
Het is geen Barbie-paard :+ ;).

Als echte NSPS fokker zie ik hem het liefst als op de laatste foto. Al kan je daar ook zien dat het echt geen gewone shet is hoor :j . En goede luxe mini kan ik echt waarderen, maar al dat getrut aan zo'n beest hoeft van mij echt niet. Gewoon netjes toiletteren vind ik geen probleem.
Mijn ras echte kliko (zwaarder van type van mijn NSPSers) is bij het NMPRS ooit kampioen geweest, gewoon netjes op gewicht, gewoon geschoren, gewassen en de baan in.

Die mening van dat toiletteren, deel ik met je. Ik smeer altijd wel iets op zijn neusje, maar doordat ik nooit helemaal kaal scheer, geeft dat maar een bescheiden glansje, en dat is nog wel mooi.

Jorretje, dankje :D

amyz schreef:

Een keer de neus helemaal kaal is, dus echt met een scheermesje erover, heb je snel die zwarte glans. Een dikke laag olie erover en klaar.

JollyJum, bedankt :D Hij mag meteen mijn merrie dekken als hij thuis staat. Ben ook echt heel benieuwd hoe hij gaat fokken. Er is wel wat interesse voor dekkingen van hem, dus hopelijk kan ik volgend jaar een aantal veulentjes van hem bewonderen :D

Sophie, altijd welkom he :D ;)

stal_HD, jep, hij komt inderdaad van bij Karl en Elsje. :D

Mayra9148, ik ga hem overladen met liefde als hij thuiskomt, dus dat komt wel goed :P

Tobbes, dat lijkt idd ook zo. Ik heb dat met al mijn showpaardjes hier ( wel minder extreem :P ), tijdens het showseizoen van die ranke beestjes kort in het haar, in de winter dikke haarballen :D

lovexhorsess schreef:
Echt een leuk paardje! Misschien een hele domme vraag; Maar kan je eigenlijk ook rijden op zulke paardjes? En dan bedoel ik natuurlijk geen volwassenen maar kleine kinderen. Of zijn ze daar niet voor gebouwd?

Goh, men laat er al wel eens kleine kindjes op rijden, maar dit is zie je niet zo vaak. Voor de koets gaan ze wel. Dat doe ik ook met mijn andere paardjes en hem wil ik in het najaar graag ( laten ) beleren.

Princie1999, bedankt :D

Evi84 schreef:
Eigenlijk grappig, die laatste foto is hetzelfde paardje en toch zou ik hem daar gewoon voorbij lopen, lijkt daar teveel op een shet met al dat haar enzo en erg plomp, gewoon een van de velen.

Nah, voor mij mag hij dus liefst weer gewoon geschoren en netjes zijn, véél mooier en eleganter.

Nou, ik denk dat als hem, zoals hij nu is, naast een "Europese" shetlander zou zetten, om het zo even te noemen, dat het verschil toch wel groot is hoor. ;) Hun bouw is heel anders.
Van zodra hij hier is, en ik heb dekens in zijn maat ( woehoew, dekens-shoppen *\%/* :') ) dan gaat het scheermachientje er over want hij moet klaargemaakt worden voor de nakeuring. Ik zal dan nog eens foto's posten ;)

Tosadog, hij komt naar de nakeuring van NMPRS ( als ik het geregeld krijg ) en anders vermoed ik dat ik je ook nog wel eens ga zien op AMHF of iets dergelijk? :D

_l_amanda_l_ schreef:
Gewoon een pot ponyvriendelijke schoensmeer erop ofzo :') Ieder zn smaak gelukkig, vind die eerste foto's ècht geen porum.. Zó ontzettend nep Heeft n.m.m. ook weinig meer met shetlanders te maken, maar in Amerika is toch bijna alles extremer dan het hoort.. :o

Maare TS, op jouw nieuw foto's is hij echt stoer! Is het ineens weer een pony, en mooi sjouwen kan hij ook nog! Veel plezier met hem :j
Lovexhorses: erop rijden doen ze geloof ik niet, wel mennen met een elegant wagentje.. :j

Dit is dan geen shetlander zoals wij ze in Europa kennen. De American Shetland is een totaal ander ras. ;)

En bedankt voor het complimentje op zijn beweging :D

booster en FRMNL, dankjewel :D

Mondy schreef:
Ik wilde al stiekem vragen of de klap van de molenwiek hard was aangekomen.... dat je met zoiets thuis komt :(:)
Kom ik er daarna gelukkig achter dat het fotograferen in Amerika schijnbaar er heel anders is :D

Want hoe kan een Joker nou niet leuk zijn !
Prachtig manneke heb je :j

:')
Ja he, een Joker moet wel leuk zijn :P Bedankt ;)

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 16:48

Gefeliciteerd met de aankoop van Joker! Hij sprak mij vorig jaar al aan. Daar ga je een super leuk paardje aan hebben.

Dat Barbie paarden gedoe gaat mij ook steeds meer tegenstaan. Van King was ook zijn halve voorpluk geschoren, ben al op zoek naar manieren om het een beetje te temmen zodat ik het niet meer hoef te scheren en het lekker bij kan groeien.

Tsja, en die foto's van Sandy en Liz... Iedereen uit het AMHA/R wereldje weet hoe dat gaat. Vind hem naturel minstens zoveel uitstraling hebben.