Punz schreef:Dank xyzutu2!
Ik weet nu wel waarom mensen huiverig zijn om een topic op bokt te openen .
Eea is geplaatst bij Rij-ITP en niet bij HAW omdat ik geen rijtechnisch commentaar hoef. Vind ik nl niet zo fair tov mijn vooruit rijdster, die het moet doen met de 'basis' die ik gelegd heb.
Pony is nu 10 is , is oo zijn 5de ingereden, van zijn 4 de tot zijn 9de VWNW gereden, waarin ik hem oa door eigen onbalans taai en zwaar heb gereden. , Sinds huidige amazone wordt pony lichter, losser en is er te zien dat hij uberhaupt beweging hééft! Daarbij wordt hij voor een les 20 min VWNW losgereden en dan opgepakt , terug naar de basis is tijdens de les steeds een thema.
Nogmaals : perfectie bestaat niet, en wat het zou het fijn zijn als mensen zich gaan realiseren dat paardrijden een proces is, waarin je van A naar B werkt en je oprecht blij kunt zijn met het PROCES!
Over dat laatste ben ik het ook helemaal met je eens. Ik ben ook tevreden met mijn eigen proces, maar ben daarin wel kritisch: sommige van mijn rijfoto's laten zien dat ik op de juiste weg ben en sommige foto's laten mij weer zien dat ik nog een lange weg te gaan heb. Over die foto's ben ik dus niet tevreden. Het punt wat ik in mijn post probeerde te maken is dat ik er verbaasd over ben dat je tevreden lijkt met het proces zoals weergegeven op deze foto's.
Blijkbaar past die opmerking niet in een RIJ-ITP. Dat wist ik niet. Ik vind dat de houding waarin de pony loopt de foto's geen goed doet. Anderen zijn wel enthousiast over de houding. Begrijp ik goed dat zo'n positieve rijtechnische opmerking wel kan, maar een kritische noot niet?
Hoe dan ook, was het niet mijn bedoeling om je aan te vallen of om je huiverig te maken om topics in HAW te plaatsen. Iemand afbranden kan inderdaad niet, maar een mening die iets minder positief is dan de voorgaande 'ooohs' en 'aaahs' moet op een discussieforum volgens mij gewoon kunnen. Het had je ook aan het denken kunnen zetten waardoor je pony de volgende keer met wat meer ruimte in de hals wordt gereden. Had gekund