bitloos met Billy

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Re: bitloos met Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 12:49

Oh nou super! Heb he een voorkeur voor een bepaald systeem? (Bv sidepull, kin of kaakgekruist?)

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-16 13:14

Sidepull, dat lijkt het meeste op wat ik nu gebruikte :)
Maar als ik de kans heb om andere hoofdstellen uit te proberen overweeg ik ook zeker andere opties :)
Al lijkt kingekruist me het minst fijne :o

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 13:15

Sidepull werkt voor de meeste paarden ook het fijnste en het duidelijkste dus dat lijkt me een goede keus :j

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 13:23

Ik vind het er prima uitzien!
Je constructie van je hoofdstel is niet helemaal top zo, maar je kunt het bitloos rijden er best zo mee uit proberen.
Ik vind dat je pony er prettig mee loopt, dus zou dit zeker nog een tijdje blijven doen. Ondertussen kun je je orienteren oo ern echt bitloos hoofdstel. Verschillende soorten uitproberen is wel het handigst als je die mogelijkheid hebt.
Ik rijd altijd met een kingekruist bitloos hoofdstel, de mijne vinden sidepull juist minder fijn. Uitproberen dus!

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-16 18:08

Ik ben benieuwd om foto's te zien met een echt bitloos hoofdstelletje! Leuke combinatie :)

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 01:34

erg leuke pony lijkt wat op mijn oude pony

en nee niet op die van mn avatar

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 08:21

Ik heb een mooie side pull die je voor een zacht prijsje mag over nemen. Als je interesse hebt stuur me dan een PM berichtje.

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 08:34

Leuk dier, ziet er leuk uit! De neusriem moet inderdaad lager, bij bitloos hoort het twee cm/vingers onder het jukbeen. Anders kan het het punt waar de bloedvaten en zenuwen uit de schedel komen, wat verdrukken. Het is dus niet zo dat hoe hoger-hoe beter! Al wordt het lager dan twee vingers onder het jukbeen wel snel minder.

Ik ben benieuwd naar foto's met jullie bitloze hoofdstel, als jullie die krijgen. Zo van de foto's zou ik een sidepull doen met een zachte neusriem, onderlegd en niet gevlochten. Maar ik ben benieuwd wat jouw ruitersportzaak je aan gaat raden!

Succes verder, het ziet er vriendelijk uit! :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 08:46

Dat jukbeen gaat niet altijd op. Beter kijken naar daar waar het zwevend neusbot eindigt.

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 08:59

Kijk anders eens naar de Shape It van Barefoot, voor tijdelijk.

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 09:03

Heel eerlijk vind ik het geen fjne constructie hoe je nu rijd. Hij lijkt met redelijk wat druk gereden. Maar jij zegt van niet en van een foto is lastig.

Ik zou hier niet te vaak mee rijden en snel overstappen naar een normale bitloze optomig. De release (loslaten druk) ziet er niet optimaal uit doordat je een zelf gemaakte constructie gebruikt.

Wel super tof dat jebitloos gaat en hopelijk snel met een fijn hoofdstel

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 09:14

ik hoop dat je snel genoeg gespaard /verdient hebt met de tijd komt de oplossing wel hoor, veel plezier samen!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 09:15

Locanda schreef:
Kijk anders eens naar de Shape It van Barefoot, voor tijdelijk.

deze tijdelijke oplossing gebruiken wij hier al 2 jaar en bevalt heel goed.

Marloes_blok

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 12:02

Als je een bitloos hoofdstel gaat kopen zou ik zeker de Pagony dressage van divoza aanraden!
Die is echt super fijn en mooi en niet zo super duur :j

En super leuk paardje heb je trouwens <3

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 14:26

Foto 13 prachtig.
Zat ook even naar jouw hoofdstel en constructie te kijken. Volgens mij kun je dit hoofdstel best bitloos gebruiken. Denk als je de neusriem iets lager maakt en iets losser. De teugels door het ringetje haalt waar de neusriem aan vast zit, het er al heel anders uit ziet.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 16:05

Wat je ook kan doen is de band wat om de neus gaat van een hakster afknippen en aan je hoofdstel bevestigen

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 18:50

othelloster schreef:
Wat je ook kan doen is de band wat om de neus gaat van een hakster afknippen en aan je hoofdstel bevestigen

Dit zou ik echt een héél slecht idee vinden..
TS, ga alsjeblieft een gewoon bitloos hoofdstel halen, die zijn er namelijk voor een reden ;)

Voor tijdelijk is je constructie niet slecht, maar ik vind het er erg ongemakkelijk uitzien, krijg al spierpijn als ik naar je armen en houding (van allebei) kijk..

Verder heb je een erg leuke pony en zal bitloos vast goed gaan :)

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 18:51

Wat voor een hoofdstel er ook on heen zit hij is en blijft gewoon een super leuk paard!Knapperd!
Je rijdt hem ook heel vriendelijk.
Veel plezier samen

jadeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-16 19:32

Goudlokje1 schreef:
othelloster schreef:

Dit zou ik echt een héél slecht idee vinden..
TS, ga alsjeblieft een gewoon bitloos hoofdstel halen, die zijn er namelijk voor een reden ;)

Voor tijdelijk is je constructie niet slecht, maar ik vind het er erg ongemakkelijk uitzien, krijg al spierpijn als ik naar je armen en houding (van allebei) kijk..

Verder heb je een erg leuke pony en zal bitloos vast goed gaan :)

Zie reacties hierboven, nogmaals.
Als ik de foto's achteraf bekijk vind ik zelf ook dat het er allemaal heel hangerig en trekkerig uitziet. Zo voelde het niet met rijden. En ja ik ben van plan een bitloos hoofdstel te halen, maar ik wil een goed kwaliteit hoofdstel dat de druk goed verdeeld. En die dingen kosten geld. En mijn moeder is niet mijn persoonlijke bank, helaas. Dus dat wordt nog even sparen, tot die tijd rijdt ik gewoon met bit want dat deze constructie niet goed is heb ik nu wel door.
Bedankt voor de complimentjes verder :)

RoosMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 19:48

Over het bitloos kan ik niets zeggen, heb daar de ballen verstand van :Y)
Je dekje zou ik niet vaker gebruiken eerlijk gezegd. Hij staat wel gaaf, maar ik vind hem veel te lang. Hij komt helemaal op zijn flanken. Plus dat ie schuift, kan ik me niet voorstellen dat dat heel lekker zit..
Maar wat een leukerdje is je pony zeg <3 Veel succes nog samen

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-16 21:44

Ik heb een superfijne sidepull, van marktplaats, FRA.. Zo'n hoofdstel hoeft echt niet duur te zijn..