Indoor Brabant - Vrijdag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Debbie00

Re: Indoor Brabant - Vrijdag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 22:27

bigone schreef:
Tja, wen er maar aan, imago van een ruiter, het zal me worst wezen. Je kunt het ook van de andere kant bekijken namelijk dat er blijkbaar zo gereden word als op bijna elke foto de spanning en niet al te fijne teugelvoering er op te zien is. Ik weet dat er ruiters genoeg zijn, ver onder dit niveau die precies hetzelfde doen maar omdat het hier de top betreft moeten het perfecte plaatjes zijn?? En wat betreft Edward, misschien is hij wel zo'n ruiter als er foto's over zijn manier van rijden worden geplaatst die vragen op werpen. Bij een blauwe tong of met de kin op de borst longeren mag het blijkbaar wel naar buiten komen want dan schreeuwt iedereen moord en brand dus laten we eens stoppen met het verheerlijken van de "hogere"dressuursport. Hoe mooi ik het ook vind, er zitten nogal wat nadelen voor de paarden aan.

Ja idd!!

Mooie foto's hoor TS!

Xsuus24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 23:02

Ja mooie foto's <3

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 01:42

Ik wou me eigenlijk buiten de discussie houden, maar ben toch nieuwsgierig. En de vraag is dan ook vooral aan Sanne gericht. Voel je vooral niet aangevallen om mee te beginnen, maar ik ben nieuwsgierig waarom je juist onderstaande foto's hebt gekozen. Ik was er dezelfde dag en ben van mening dat de meeste proeven meer harmonie lieten zien dan de foto's die hieronder staan.

De precieze oorzaken weet ik niet meer precies, maar volgens mij was paard 1 gewoon verschrikkelijk heet af en toe (het was dan ook de eerste internationale wedstrijd op dit niveau). Was er in de hele proef geen fijner moment te vinden? ik weet zeker van wel want ik heb er een foto van
Afbeelding

Deze rit kan ik me niet meer herinneren, maar okee eens deze combinatie liep eigenlijk de hele proef heel kort in de hals van wat ik kan zien aan mijn eigen foto's.
Afbeelding

tja.. wat moet ik er over zeggen.. Is dat het moment dat je als fotograaf wilt laten zien aan de wereld? Een paard dat compleet uit elkaar gevallen met de oren naar achteren loopt?
Afbeelding

De 4e foto is sowieso gewoon een fractie te laat genomen, maar ook hier geld, hoe zag de pas ervoor en de pas erna eruit? was dat net zo erg? Zo ja, wil je dat als fotograaf laten zien?
Afbeelding

Je mag natuurlijk ja antwoorden op de vraag of je dat wilt laten zien. Als dat zo is dan is dat helemaal niet erg en is dat jouw mening als fotograaf, maar ik denk dat er op dit niveau dressuur geweldige harmonieuze plaatjes te schieten zijn! ik weet ook niet hoeveel ervaring je hebt in de fotografie, maar als bovenstaande niet je bedoeling is ga dan eens kijken naar foto's van collega fotografen, Arnd Bronkhorst of Remco Veurink bijvoorbeeld en kijk wat zij publiceren.

Overigens moet ik zeggen dat de kwaliteit van de foto's wel heel goed is! :D

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 06:05

Nils dit waren ook inderdaad de foto's die ik in gedachte had en wat ik bedoelde. Fijn en goed neergezet!
Ook wel goed om te horen dat je aanwezig was, dus ook andere beelden hebt gezien. Ik vind het zelf ook niet raar als een combinatie één van de eerste grote concours rijd dat er dan het paard dan heet word. Hoe gaaf is het om daar te kunnen rijden ik denk dat menig ruiter hier op bokt dat niet presteren.
Ik vind het wel jammer dat de stuurlui aan wal zulke foto's 'willen' zien.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 10:59

DeniiSee schreef:
Nils dit waren ook inderdaad de foto's die ik in gedachte had en wat ik bedoelde. Fijn en goed neergezet!
Ook wel goed om te horen dat je aanwezig was, dus ook andere beelden hebt gezien. Ik vind het zelf ook niet raar als een combinatie één van de eerste grote concours rijd dat er dan het paard dan heet word. Hoe gaaf is het om daar te kunnen rijden ik denk dat menig ruiter hier op bokt dat niet presteren.

Sorry maar je laatste opmerking is nogal denigrerend, er zijn reacties op de foto's waarbij opgemerkt word dat er veel paarden met wat spanning rondlopen. Een opmerking als de beste stuurlui staan aan wal slaat nergens op, je hoeft niet op dit niveau te rijden om spanning bij een paard te kunnen zien. Op deze manier maak je er weer een afgunst en jalousie topic van terwijl er best normaal over gediscussieerd word.

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:12

bigone schreef:
DeniiSee schreef:

Sorry maar je laatste opmerking is nogal denigrerend, er zijn reacties op de foto's waarbij opgemerkt word dat er veel paarden met wat spanning rondlopen. Een opmerking als de beste stuurlui staan aan wal slaat nergens op, je hoeft niet op dit niveau te rijden om spanning bij een paard te kunnen zien. Op deze manier maak je er weer een afgunst en jalousie topic van terwijl er best normaal over gediscussieerd word.

Het ging me met die opmerking er meer om dat het imago je een worst zal schelen. Tot je wel een amateur bent en je mag eindelijk eens op zulke wedstrijden meerijden. Dan is het vanaf de kant heel makkelijk oordelen.

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:24

DeniiSee schreef:

De laatste opmerking vind ik ook een beetje flauw, maar mag ik vragen waarom je niet kiest om de mooie plaatjes van een combinatie te laten zien? (ik ben ook niet alwetend, maar dit is wat ik van bovenstaande combi's heb gemaakt)

Combinatie 1:
Afbeelding

Combinatie 2 is genoeg over gezegd want die liep gewoon niet fijn en ik kan me er in vinden als je dan zegt dan publiceer ik een foto kort in de hals

Combinatie 3:
Afbeelding

Combinatie 4:
Afbeelding

De rijfoto van de eerste combinatie heb ik even niet bij de hand, maar die is er wel. Waarom kies je bijvoorbeeld niet voor bovenstaande foto's, want je zal ze vast zelf ook gemaakt hebben.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 11:33

DeniiSee schreef:
De vraag is of je dat beeld naar buiten wilt brengen. Je werkt hierdoor wel mee aan het imago van iemand. Je kan met fotografie net een verkeerd moment vastleggen waardoor er juist een verkeerd beeld kan komen. Als een paard kauwt op zijn bit, lijkt zijn mond natuurlijk iets open. Maar als je net op dat moment klikt kan het lijken alsof je heel erg trekt. Wil je zo'n beeld naar buiten brengen moet je je dan navragen als fotograaf.
Ik vind het zelf niet netjes, tuurlijk mag je in openbare ruimtes foto's maken wat je wilt, maar je kan wel iemand zijn imago ermee verpesten. Kijk maar naar sommige foto's van Edward. en wat voor negativiteit hij over zich heen krijgt daardoor. Wil je dat als fotograaf??
Ik zou denken van niet, en daarom geef ik mijn mening. Ik mag toch persoonlijk wat vinden? Of de TS daar wat mee doet moet zij zelf weten. Op Facebook zag ik nog andere hele mooie foto's voorbij komen waarbij het beeld klopt. Het is totaal niet mijn intensie om dus TS naar beneden te halen oid.

Wat jij beschrijft is gewoon censuur. Als fotograaf ben je er niet voor het imago van iemand te versterken, maar leg je gewoon vast wat er gebeurt. Ze is toch zelf vrij in wat ze plaatst? Als ik als journalist spreek met een ruiter die me vertelt dat ie 'gewoon flinkt trekt om hem in de krul te krijgen', plaats ik dat toch ook? Het is niet aan haar de taak om ons beeld te beïnvloeden. En dat het een momentopname is of dat het het totale beeld van de proef weergeeft, dat is afhankelijk van de interpretatie van de kijker.

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-16 16:13

Hoho.. jeetje wat een reacties ineens!
Als eerste bedankt voor de complimenten op de kwaliteit van de foto's!
Ten tweede ik ben totaaaal niet thuis in de dressuur wereld en heb me er ook niet echt in verdiept om te weten hoe een paard correct loopt. Ik zie op sommige foto's oren naar achter, ja helaas heeft mijn paard 9 van de 10 keer ook, zocht er verder niks achter.. ik zie ook (nog) niet welke pas ik het beste een foto kan nemen en welke houding het paard moet hebben. Ik zeg eerlijk dat ik daar echt een leek in ben.. naar mijn idee lopen alle paarden netjes en in mijn ogen zie ik niks fout. (Ook niet na het lezen van jullie reacties) ik zeg al.. ik ben er een leek in!

maar zoals ik al zei ik ben er heen gegaan om te genieten en af en toe een foto te schieten en vond ze wel leuk gelukt (dacht ik) daarom heb ik ze hier getoond
Ik denkt dat er genoeg mensen een foto plaatsen die met mobiel zijn gemaakt en 100x erger is, en daar wordt dan geen commentaar op gegooid. :=

Maar voordat ik weer zo'n evenement ga fotograferen dan verdiep ik me eigen er eerst even in en zeker voordat ik ze online gooi! :P

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 16:15

Jouw foto's zijn heel goed, trek je verder niets van onze discussie aan. Jammer dat het nav je foto's gebeurt maar dat heeft niets met de kwaliteit te maken , die is erg goed.

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-16 16:16

_Sanne schreef:
Hoho.. jeetje wat een reacties ineens!
Als eerste bedankt voor de complimenten op de kwaliteit van de foto's!
Ten tweede ik ben totaaaal niet thuis in de dressuur wereld en heb me er ook niet echt in verdiept om te weten hoe een paard correct loopt. Ik zie op sommige foto's oren naar achter, ja helaas heeft mijn paard 9 van de 10 keer ook, zocht er verder niks achter.. ik zie ook (nog) niet welke pas ik het beste een foto kan nemen en welke houding het paard moet hebben. Ik zeg eerlijk dat ik daar echt een leek in ben..

maar zoals ik al zei ik ben er heen gegaan om te genieten en af en toe een foto te schieten en vond ze wel leuk gelukt (dacht ik) daarom heb ik ze hier getoond
Ik denkt dat er genoeg mensen een foto plaatsen die met mobiel zijn gemaakt en 100x erger is, en daar wordt dan geen commentaar op gegooid. :=

Ow ik dacht dat jij al eerder reageerde even niet op de schrijver gelet. Dan mag je het commentaar ook iets minder hard lezen hoor. Ga eens kijken naar wat collega fotografen publiceren. Je hebt de apparatuur om hele gave plaatjes te schieten!

chelseajane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 20:01

Ik dacht dat ik de enige zou zijn die op bijna alle foto's zoveel spanning zag, maar na het lezen van de reacties ben ik dus niet de enige. Maar buiten dat, heb je zeer mooie, kwalitatief goede foto's geschoten hoor! :j