En dan loopt je pony los op de Veluwe..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:57

Jammer, het idee was leuk...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:59

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:06

Gelukkig weer heelhuids thuis!

Kan me voorstellen wat een stress dat gegeven heeft.

Nadat mijn dochter op buitenrit er een keertje afviel, heb ik ook labels aan mijn zadels gemaakt.
Pony bleef gelukkig bij mijn paard maar voor hetzelfde geldt was ze aan het rennen gegaan.

Mijn label is van hetzelfde spul als legerlui hebben met hun nr erop enzo.
Hier staan ze ieder jaar op de kermis en dan kun je ze voor 2.50 laten maken .

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:45

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 13:57

Amanda schreef:
En volgens bol.com is het max bereik zo'n 10 meter.

In dat artikel wordt bereik 10 m genoemd (had de bol pagina ook gevonden). Oorspronkelijk is bt ontworpen voor apparaten in die in de buurt van elkaar in het zicht lagen. Met de huidige bt protocollen is een bereik van 4-500 meter mogelijk, afhankelijk van de hard- en software misschien zelfs nog fractie meer. Dat is dan wel in het vrije veld, in bos of tussen bebouwing is het bereik minder. Ik heb er ervaring mee omdat ik een bt set in mijn motorhelm heb om met m'n reisgenoot te kunnen communiceren.

In de tag zit een CR2032 batterijtje die een jaar mee zou moeten gaan. Heb ook nog een Duits testje gevonden. De G-tag zou een bt bereik van ca 30 meter te hebben. Kan zo te zien niet actief z'n gps locatie doorgeven wat nodig is bij weggelopen dier / gestolen voorwerp, dan heb je een gps tag met sim kaart nodig.

In dit geval is een label zoals je vaak aan sleutels ziet of dogtag al heel veel winst. Vaak wordt een loslopend paard -zeker een paard met zadel en hoofdstel- vrij snel gevangen en dan is het handig als de vanger een 06 heeft die hij/zij kan bellen.

MaritB

Re: En dan loopt je pony los op de Veluwe..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:27

Bedankt Rex, toch zou ik ook iets met GPS willen, desnoods met simkaart. Dan zou ik het alleen gebruiken als ik ga trainen voor endurance tijdens wedstrijd. Ik rijd vrijwel altijd alleen namelijk, en de ander die dan wel in de omgeving is dan ook niet snel ter plaatsen. Gisteren bleek ik heel dicht bij de pony te zijn geweest maar ik liep slecht waardoor ik toch koos voor het gaan naar de trailer.. Als ik had geweten dat hij daar wel in de buurt was, was ik door gelopen :)

Dus toch, ik ga op zoek naar iets van een GPS signaal aan mijn zadel.. Mag best wat duurder zijn.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:32

Kijk in dat geval eens bij autotrackers. Ik weet niet hoe groot ze zijn, volgens mij was die van mijn stiefvader vrij klein. Zodra de auto gestolen word, kan je hem activeren en dan geeft hij door waar de auto zich bevind. Als dat ding niet al te groot is, zou dat voor een paard natuurlijk net zo goed moeten werken.

Ook ik had zo'n dogtag aan mijn zadel hangen (niet aan het hoofdstel, als ze erop gaan staan of ze schuren tegen een boom, ben je ook zo je hoofdstel kwijt), gelukkig mijn paard nooit kwijt geweest, maar het idee vond ik wel fijn. Ik had mijn nummer, het nummer van mijn moeder en het nummer van stal er op staan, als ik dan ergens bewusteloos zou liggen, konden ze iemand anders bereiken.

Niet al te veel last van je been meer hoop ik?

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 14:33

Google op GPS Tracker, is veel over te vinden. Hopelijk ga je het niet nog een keer nodig hebben.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:16

Zit er net aan te denken, als je nog ergens een oude telefoon met gps hebt kun je ook die gebruiken. Bijvoorbeeld via greenalp.com.

Daar heb ik ook ervaring mee, ingelogd op die site kun je precies volgen waar de telefoon is :)

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:24

PPfff dat is echt schrikken! Gelukkig goed afgelopen.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:27

Wat fijn dat alles goed is afgelopen! Mijn paard heeft mer er ooit ook zo eens afgeworpen aan strand. Heel toevallig een zijpadje genomen enkele kilometers verder waar kennissen van mij aan het wandelen waren en die gelukkig mijn paard kende, dus mijn bange momenten waren niet zo lang als die van jou! maar gelukkig is die terug!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:35

Zo, wat een oluchting dat je je paardje weer ongedeerd teruggevonden hebt!
Is de chip van het paard overigens niet aan jouw gegevens gekoppeld?

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 18:02

Jannepauli schreef:
Zo, wat een oluchting dat je je paardje weer ongedeerd teruggevonden hebt!
Is de chip van het paard overigens niet aan jouw gegevens gekoppeld?

Ja wel, maar wie leest dat uit? ;)

Rex_Rolfo schreef:
Zit er net aan te denken, als je nog ergens een oude telefoon met gps hebt kun je ook die gebruiken. Bijvoorbeeld via greenalp.com.

Daar heb ik ook ervaring mee, ingelogd op die site kun je precies volgen waar de telefoon is :)

Dank, een oude telefoon hebben we wel.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 23:11

Gelukkig een eind goed al goed voor ruiter en paard.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 23:17

O heel herkenbaar. Ik ben meerdere keren paard kwijtgeraakt. Waarvan een keer om 2 uur 's-nachts.
Na uren zoeken kwam er een man naar ons toe die vertelde dat hij hem gevonden had. Maar hij durfde er niet mee te lopen, dus had hij hem aan een lantarenpaal vastgebonden. Wij daar heen, geen paard.
Was er dus om drie uur s'nachts iemand langs gekomen die zich afgevraagd had waarom daar een paard aan een lantarenpaal vastgebonden stond. Hij was er mee gaan lopen naar een verderop gelegen stal. Maar voor hij daar was hebben we hem in kunnen halen. Moet er nog om lachen.

Bij de andere paarden die in onderweg verloren ben wist ik dat ze rechtstreeks naar huis zouden lopen, dus dat was makkelijk op lossen. Mijn huidige paard blijft gewoon op me wachten als ik er naast lig of even thee aan het halen ben bij de kroeg. Da's wel zo handig.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 23:35

Het was met vlagen zo onwerkelijk. Wel bijzonder hoe goed je dan nog kunt handelen. Pas daarna voel je echt wat het met je gedaan heeft.
Toch wel meer mensen eens iets meegemaakt. Het meest bang was ik toch wel voor de melding van Prorail. Een aanrijding pakt vaak niet best uit..

We gaan zeker aan de slag met een GPS track mogelijkheid.
Al hebben we het hopelijk nooit meer nodig.

Had zelfs netjes de papieren bij, maar die chip heb je dan idd niets aan.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 23:41

Jeetje wat een verhaal. Heb een keer hetzelfde meegemaakt. Wat was ik blij met mijn labels aan het zadel met 06 nr erop. Had hem binnen een half uur weer terug gelukkig.
Ik check sindsdien altijd of de labels er nog aan zitten. Een hoofdstel kunnen ze kwijtraken, een zadel wat minder snel,...

Hopelijk komt is de ruiter met de schrik vrij gekomen. Op jaar de klasse 1!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 23:56

oei....dat is schrikken zeg.
En nu realiseer ik me weer dat ik écht labels moet halen.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-16 07:41

Weet niet of het in deze situatie had uitgemaakt. Deze meneer was namelijk naar de hei gelopen in de hoop de ruiter te zien. Pas veel later contact opgenomen met iemand, in dit geval politie.
En voordat deze meneer hem pakte had hij een uur alleen gelopen.

Maar ze gaan er hier zeker aan. Ben het al eens van plan geweest, maar het was er nog niet van gekomen.

QuintaenJojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 08:05

Top dat het goed is afgelopen zeg! Had die dag dienst bij de NS en heb de meldingen gevolgd. Altijd weer heel fijn gevoel als er gemeld wordt dat het paardje veilig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 08:18

@Dyonee nee niet in jouw geval misschien, maar toch denk ik dat labels wel verschil kunnen maken.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 08:24

Zoiets kost je een jaar van je leven. Maar inderdaad ik ga ook een label halen!