Zoo Seven (OO Seven) training voor de ZZ-Licht!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 13:21

Ik denk dat ie er van achter veel beter onder kan komen, als ie van voor op of voor de loodlijn mag lopen.

Ik denk dat z'n nek dan nog mooier wordt als hij op de juiste manier afbuigt en het juiste deel van de nek het hoogste punt is.

Het is een onwijs mooi dier, hoe is het vandaag gegaan?
Laatst bijgewerkt door LBLGypsyCobs op 20-02-16 13:34, in het totaal 1 keer bewerkt

__Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 13:30

Kozbi, Bedankt voor je leuke reactie! :D
Netam, Dat zie je heel goed! Hij doet ontzettend zijn best en heeft echt een super mooi en lief karakter, maar het ging en gaat niet altijd even makkelijk omdat het een ontzettende boef is, met het motto 'een dag niet geschrokken is een dag niet geleefd' haha.

De andere ook weer bedankt voor de leuke reacties! <3 En ik zal laten weten hoe het vanavond is gegaan!

Hieronder nog twee foto's van een 'gewone' draf, waar hij volgens mij zijn achterbeen goed gebruikt?
We hebben er ook nog nooit commentaar over gehad op protocollen, hij is heel erg zuiver en maakt nooit takt fouten. Voor onze midden/uitgestrekte draf krijgen we altijd een 7 en heel vaak zelfs nog een 8.
Dat zijn voorbeen beter is als zijn achterbeen zal altijd wel iets blijven denk ik, maar we trainen hard verder om zijn achterbeen sterker te maken, bedankt voor de tips!

Afbeelding

Afbeelding

DaraBariton

Re: Zoo Seven (OO Seven) training voor de ZZ-Licht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 13:34

Hee bekende locatie! Ik was er ook. (Kantindienst ahumm) :+

Ziet er erg netjes uit en succes met het debuut

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 14:58

Kijk, deze foto's zien er wel veel beter uit achter!

Ik denk ook dat we er met zijn allen rekening mee moeten houden dat het fokbeleid momenteel ook enorm op dat goede voorbeen gericht is. Daardoor zie je zelfs bij paarden aan de hand op keuringen dat het achterbeen al achterblijft. Dat is te corrigeren natuurlijk, maar je moet rekening houden met de aanleg van een paard. Dit paard heeft aanleg voor goed voorbeengebruik. Dat betekent extra werken aan de activiteit achter en volgens mij is daar hier echt wel aandacht voor.

Dus: lekker zo doorwerken TS. Menig paard, ook op dit niveau, dat minder netjes gereden wordt +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 19:51

Wat ik jammer vind is dat de merrie zo afbreekt achter de schoft/zadel, ik vind haar een mooi type maar ze holt haar rug ontzettend, dat zie je ook op de gewone draffoto's... Heb je misschien een video? :)
Mooi wedstrijdjasje trouwens ! <3

Wel gefeliciteerd met je eerste zz licht start! Heel gaaf om je eigen getrainde paard zo uit te mogen brengen :D

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 20:06

Op die laatste foto is hij heel mooi. Je ziet gelijk dat als hij beter in het achterbeen is dat je gelijk een mooiere aanleuning hebt.

Gewoon lekker zo doortrainen.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 20:11

Wauw wat een mooi paard en super cool dat je dit gelukt is! Hoop ik ooooooit in m'n leven ook nog een keer te doen..

Mij viel de trens ook heel erg op ja. Hij komt op sommige foto's tot bijna halverwege de mond uit. Kan het niet zijn dat hij gewoon vrij breed is?

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 20:20

Ziet er vriendelijk uit.

Ik vind dat je er wel wat trotser op mag zitten, niet naar de oren kijken maar erdoor.

__Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 23:21

Net terug van ons debuut!
Eerste proef was ik nog erg zenuwachtig waardoor hij strak in de hals werd.
Tweede proef ging een stuk beter en we hebben onze eerste winstpunt in de ZZ-Licht binnen met een derde prijs! *\%/* Kan het nog steeds niet helemaal geloven! Zo trots! *\o/* *\o/*

@bobje, hij heeft een vrij hoge schoft en een iets holle rug, dus dat vertekent misschien iets. Heb op het moment geen recente video, zal een keer vragen of iemand ons wil filmen! Wedstrijd jasje heeft mijn moeder helemaal gepimpt!

@pluisje, De maat van de trens is gewoon goed, heb hem nu inmiddels wel een gaatje hoger hangen, dat scheelt volgens mij wel al!

xmoosjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 23:26

Top zeg ! Gefeliciteerd
Dat is nog eens een lekker begin

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 23:38

Fijn dier hoor! Gefeliciteerd met je winstpunt.

Kiwiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 23:39

Wat een mooi stel zijn jullie samen! Gefeliciteerd met je eerste winstpunt in het ZZ-licht

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 00:59

Van harte gefeliciteerd!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 01:25

Zo wat lijkt je 00seven of mijn 00seven. Herken er heel veel in! Bijzonder... Sta jij ook op de site van 00seven?

__Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 09:43

Dank jullie wel! <3

@knert, wat leuk! Vaak lijken ze wel veel op elkaar! Nee niet dat ik weet, welke website is dat?

Dvdwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:39

Wat een prachtige combinatie zijn jullie. En mooi paard! Is je bit te groot? Zie bij de eerste foto's het bit er behoorlijk uitkomen... Heel veel succes met dit knappe paard

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:53

__Nicole schreef:
Dank jullie wel! <3

@knert, wat leuk! Vaak lijken ze wel veel op elkaar! Nee niet dat ik weet, welke website is dat?

mmm ik zit zo te zoeken en kan hem niet meer vinden. Er was ooit een dame die een website had opgezet en alle nakomelingen van ooseven in kaart bracht. En de mijne stond er ook op...naast tal andere.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:55

ts ff offtopic. Wat is dit voor een zadel? Diepe zit?

rollback

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 20:59

Gefeliciteerd met je winstpunt!
Zadel lijkt wel wat achterover te liggen op meerdere foto's, doordat je zelf achterop de lepel zit.

__Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-16 21:18

@dvdwerf, Dankjewel! De maat van de trens is gewoon goed, heb hem nu inmiddels wel een gaatje hoger hangen, dat scheelt volgens mij wel al!

@knert, Het is een Ideal Crown Suzannah. Super zadel! Fijne zachte diepe zit en veel kniewrong, Ik wil niet meer anders! :D

@rollback, Dankjewel! Zal er eens op letten! Zadelmaker moet ook binnenkort weer komen, dus die zal er ook naar kijken!

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 04:48

mooi paard en loopt fijn. vind je wel heel erg streng met je linker hand.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 07:17

Het moment dat het voorbeen op zn hoogst is, is niet het moment dat het achterbeen het verst ondertreed.

Het is misschien leuk voor de foto om zo'n voorbeen erop te hebben maar over de achterhand zegt het niets.

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 09:20

LBLGypsyCobs schreef:
Ik denk dat ie er van achter veel beter onder kan komen, als ie van voor op of voor de loodlijn mag lopen.

Ik denk dat z'n nek dan nog mooier wordt als hij op de juiste manier afbuigt en het juiste deel van de nek het hoogste punt is.

Het is een onwijs mooi dier, hoe is het vandaag gegaan?

Jouw onderschrift :') :') :') :') +:)+ +:)+ +:)+ +:)+

Gefeliciteerd Nicole, met je debuut!

Ik heb zelf een OOseven gehad en er staat er ook een bij mij op stal en die hebben beide wel dezelfde bouw. Beetje (erg) rondgeribt, wat kortere hals, beetje korte beentjes (als je dat in geheel bekijkt met die bolle buik)
Maar allemaal het zelfde struikelblok, het willen wegdrukken van de rug.
Allerbelangrijkste in je training is denk ik dat je je paard rond over de rug blijft rijden. Uiteraard dat je voor je proeven hem opricht is niets mis mee, maar probeer op te richten met ruggebruik. Dan zal dat achterbeen ook altijd mee willen doen.

En pas op je spoorplekken. Het zal vast door de geschoren vacht of de rui komen, maar als het een rijtechnisch aspect is zou ik gaan werken aan gehoorzaamheid op het been.

Succes

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 12:43

Iris82 schreef:
Het moment dat het voorbeen op zn hoogst is, is niet het moment dat het achterbeen het verst ondertreed.

Het is misschien leuk voor de foto om zo'n voorbeen erop te hebben maar over de achterhand zegt het niets.

Zou dat in theorie niet wel moeten? Draf is een tweetakt gang. Dus als het klopt wat jij zegt, dan zou dat betekenen dat het achterbeen de grond eerder weer raakt dan het voorbeen en heb je geen twee takt meer. Of redeneer ik nou niet logisch?

TS, je weet volgens mij heel goed waar je aan moet werken. Succes verder en knap dat je al zover bent gekomen! Ik wil nog even opmerken dat het nog beter wordt als hij wat meer met de neus voor de loodlijn komt want dan kan het achterbeen pas echt ondertreden. Hij moet omhoog komen vanuit de schoft en dat mis ik nog een beetje.
Ohja gefeliciteerd met jullie eerste winstpunt! :)

Dottie0991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 11:03

Wat een commentaar hier overal weer :(
Ik vind jullie een prachtige combinatie! Bij de 2e foto dacht ik gelijk WOW!
Lekker zo door gaan , zo te lezen weet je zelf de punten die verbeterd kunnen worden, ik vind het er goed uit zien :D