Fotoverslag: Drie maanden in Portugal als WorkingStudent

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nsky86

Re: Fotoverslag: Drie maanden in Portugal als WorkingStudent

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 12:28

gaaf zeg!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 12:29

Wat een ontzettend mooie ervaring lijkt me dat! Goed van je dat je jezelf zo wilt blijven ontwikkelen.
En prachtige foto's heb je er gemaakt. :)

Merel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 13:16

wat gaaf! Ik les een paar keer per jaar bij hem als hij in NL komt. Lijkt me heel inspirerend zo'n verblijf. Koester de ervaring die je daar hebt opgedaan :)
Bedankt ook voor het delen!
Laatst bijgewerkt door Merel op 17-02-16 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 13:24

Wat geweldig! En leuk om het een beetje mee te beleven via je mooie foto's.

sunny44

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 13:37

Wat gaaf zo'n langer periode! Ik heb alweer bijna 2 jaar geleden een "vakantie" weekje bij hun doorgebracht via trailfinders. In die korte periode ook al super veel geleerd. Heb oa ook op Algueva gereden :) vond het een erg fijn paard! Leuk om te zien dat de binnen accommodatie gelukt is in Lissabon.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 13:40

Leuk, ik ben bekend met de stal, maar ben er nog niet aan toe gekomen om op de invitatie in te gaan om eens langs te komen.

Mooi foto verslag!

Kleine correctie, het is niet Quelez, maar Queluz.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 14:57

Waw, wat gaaf!

Mocht ik nu mijn werk niet moeten opgeven om er even tussenuit te trekken, dan zou ik echt niet twijfelen en nam ik morgen al het vliegtuig :Y)

Ik droom er echt van om ooit eens een stage te doen in Spanje of Portugal bij een klassieke leermeester. Maarja ik vrees dat dat bij dromen zal blijven :o

Ik denk dat als ik thuis zeg dat ik even mn diploma van 5j unief aan de haak hang om stage te doen tussen de paarden dat ik nooit meer binnen mag :+ :D

AylaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 15:23

super gaaf! echt een geweldige ervaring lijkt mij!

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 16:22

Mooi Renalda!! Ik kijk eigenlijk nooit meer op bokt, open ik de pagina zie ik jou bericht op de voorpagina haha. Zie je snel!

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 17:46

Wat ontzettend gaaf dat je deze kans heb gekregen zeg!

Dusteyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 18:17

Wat ontzettend gaaf zeg! Zou ik ook heeel graag nog een keer willen doen! :j

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 19:53

Oh, oh , oh , je moest eens weten hoe jalloers ik ben op mensen die zo`n dergerlijke kans krijgen !

Ziet er fantastisch leuk uit ! Nu lekker nagenieten ;)

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:17

super gaaf joh!! onthou deze info goed daar heb je je hele paarden leven heel veel aan !!!

Leuk verslag!

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-16 20:21

Bedankt. :D Leuk dat jullie met me mee genieten vanaf de foto's!
En voor degene die twijfelen, zeker gaan doen! Het is zo verrijkend.

Liin: dankje, tot snel!
Crines: hahahaha, 5 jaar studeren om stallen uit te mesten. Soms kan het heel goed helpen! ;)
Lusitana: Wat leuk! En oh oeps, Portugees was niet m'n allersterkste punt! Dankjewel voor je correctie.
Sunny44: Wat leuk dat je er geweest bent. En ook Algueva gereden hebt. De binnenbak is erg mooi geworden en is doordeweeks dagelijks geopend.
Kentaro: Dankjewel!
CastaMickey: Het was verbazend hoe goed iedereen Engels sprak, ook alle kinderen vanaf een jaar of 10 konden gewoon een gesprek in het Engels voeren! Een beetje Portugees heb ik geleerd, maar te weinig voor een serieus gesprek. De nadruk lag toch wel echt op de paarden!

xyzutu2: Dankjewel! Wat een leuke vraag! Mijn antwoord is echt veels te lang geworden dus ik stuur je even een pb'tje om niet de rest ermee te vervelen.
Voor de gene die dat wel willen, dat kan hoor! :)

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 20:45

Wat een leuk verslagje :D

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 21:30

Wow! Ziet er geweldig uit!

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:19

Wat een super ervaring!

elsa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:29

Wat een gave ervaring! Ziet er erg leuk uit.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:30

Wat leuk om te lezen dat je bij STAL geweest bent! Antonio komt sinds juli vorig jaar een aantal keer per jaar clinics geven bij ons, vlakbij Doetinchem, wij zijn vorig jaar een paar keer bij hem geweest in Lissabon. Hij is er op 23/24 april weer.
Een Engels meisje is via ons bij hem terecht gekomen en heeft van ca. april tot ca. eind oktober 2015 bij hem gewerkt en gelest, zij heeft Alqueve ook gereden.

Wij hopen zelf dit jaar ook nog een weekje die kant op te gaan, het is zo'n prachtige plek waar hij zijn rijschool heeft. Ik zag op Facebook dat hij weer op zoek is naar een "working student" , wie weet een mooie ervaring voor iemand hier?
http://www.santoandrelusitanos.com/en/index.php

Edit: ik realiseer me net dat jij vorig jaar bij de clinic in juli was, toch?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:55

Wat een gave ervaring *D

speedy_cindy schreef:
xyzutu2: Dankjewel! Wat een leuke vraag! Mijn antwoord is echt veels te lang geworden dus ik stuur je even een pb'tje om niet de rest ermee te vervelen.

Gewoon plaatsen in het topic, ik weet zeker dat er meer mensen benieuwd zijn :j . Ik wel in ieder geval.

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 00:19

Mjetterd schreef:
Wat een gave ervaring *D

speedy_cindy schreef:

Gewoon plaatsen in het topic, ik weet zeker dat er meer mensen benieuwd zijn :j . Ik wel in ieder geval.

Bij deze dan!

Als ik terug kijk naar vier maanden geleden en nu ben ik in het rijden veel meer geland om het zo maar te zeggen. Toen was ik heel veel bezig met voelen, hoe beweegt het paard en hoe is mijn houding en hoe is dit samen met het paard. Ondertussen had ik grote vraagstukken over de "technische" hulpen in het rijden, hoe zet je oefeningen in, wanneer en waarom. En welke oefeningen en hoe voer je deze uit etc. Dat zorgde ervoor dat ik wat meer vastzette in mijn eigen lijf, omdat ik het zelf niet zo goed wist.
Door de laatste maanden heel veel geleerd te hebben over de technieken, de oefeningen hoe deze uit te voeren, wanneer en waarom en dit op veel verschillende paarden te proberen en dit steeds meer op gevoel te kunnen doen. Heb ik het vraagstuk volledig kunnen loslaten en is het rijden veel lichter geworden en op een bepaalde manier ook rustiger, omdat ik naast dat er nog 10miljoen vragen zijn, nu ook meer rust kan vinden in het idee dat je niet altijd alles al kan weten.

Naast dit vrij vage verhaal, is het ook zo goed geweest om op getrainde paarden die alle dressuuroefeningen goed kennen en gemakkelijk uitvoeren te kunnen rijden. Nu weet ik hoe het voelen moet, welke hulpen ik moet geven en hoe ik het paard kan helpen de gevraagde oefening goed uit te voeren.

En in het instructeur zijn is dit natuurlijk een enorme verrijking, als eerste vindt ik het heel belangrijk om zelf ook altijd een leerling te zijn. Je blijft ervaren hoe het is om les te krijgen, wat een fijne en minder fijne manier van leren is. Zodat je in je didactische vaardigheden en overdracht op je leerlingen altijd verbetering blijft aanbrengen. Verder geloof ik dat je de weg zelf ook diep moet bewandelen om deze goed over te kunnen brengen op je leerlingen. Dat betekend, veel verschillende paarden, veel verschillende oefeningen en zelf ook weer vallen en opstaan. Je moet weten hoe het is om de weg te lopen en alle hoeken van de ruimte kennen.

Mijn 'instructeurs oog' is enorm gegroeid, door drie maanden hoog niveau dressuur te mogen zien, ga je op een gegeven moment door het eerste 'wow' plaatje heen kijken. En kan je een kritische blik werpen op de beweging en uitvoering van de paarden en hoe de ruiter hier in meespeelt, rijtechnisch en ook houding en zit. Waardoor je, ruiters en leerlingen op verschillende niveaus weer verder kan helpen. Ook al ben je zelf niet altijd in staat om iets al heel goed uit te voeren is het soms wel mogelijk om te zien waar de angel zit om het plaatje nog iets mooier en verfijnder te maken.

Dus naast dat ik mijn eigen groei en leerproces, de lessen die ik gehad heb kan verwerken in het instructeur zijn is ook het kijken naar veel verschillende ruiters op veel verschillende paarden ontzettend van invloed geweest op het ontwikkelen van het oog.

Maar goed, hoe meer je leert hoe minder je weet........
Dus nu gaan we gewoon weer verder! :)

Mijn paar regels zijn toch wel lang geworden! Sorry!

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 00:26

ElCid schreef:
Wat leuk om te lezen dat je bij STAL geweest bent! Antonio komt sinds juli vorig jaar een aantal keer per jaar clinics geven bij ons, vlakbij Doetinchem, wij zijn vorig jaar een paar keer bij hem geweest in Lissabon. Hij is er op 23/24 april weer.
Een Engels meisje is via ons bij hem terecht gekomen en heeft van ca. april tot ca. eind oktober 2015 bij hem gewerkt en gelest, zij heeft Alqueve ook gereden.

Wij hopen zelf dit jaar ook nog een weekje die kant op te gaan, het is zo'n prachtige plek waar hij zijn rijschool heeft. Ik zag op Facebook dat hij weer op zoek is naar een "working student" , wie weet een mooie ervaring voor iemand hier?
http://www.santoandrelusitanos.com/en/index.php

Edit: ik realiseer me net dat jij vorig jaar bij de clinic in juli was, toch?

Ja dat klopt ik ben vorig jaar twee keer bij jullie geweest waarvan 1 keer met Antonio was. Dat was reuze spannende, want we hadden al een afspraak dat ik in de winter zou komen. Maar ik wist toen nog helemaal niet wie hij was.

Leuk dat zij via jullie bij hen terechtgekomen is, ik was een kleine maand later aangekomen dus heb haar niet ontmoet.

En dankjewel voor de datum, als het lukt met de agenda dan kom ik zeker ook weer langs! En in ieder geval veel plezier en leer-ze mochten jullie dit jaar nog weer gaan. Dan wel natuurlijk even de groeten doen aan alle paarden he! ;)

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 06:54

Gaaf zeg !!! Waar kan ik je blog vinden :oo

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-16 18:15