Nooit gedacht, maar toch gebeurd; FNRS uitgereden, TROTS!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wortel115

Re: Nooit gedacht, maar toch gebeurd; FNRS uitgereden, TROTS!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 14:09

Ik heb verschillende jaren met een manegepony knhs wedstrijden gereden. Ik mocht deze zelfs meenemen naar andere concoursen. Soms is het dus mogelijk, weet niet of dit voor jou een optie is. Maar in ieder geval super goed gedaan!

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:47

Proficiat!

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 18:59

Wauw wat een leuke en lieve reacties allemaal <3
Volgens mij staat F20 ongeveer gelijk aan een M1 proef, maar het wordt wel heel anders beoordeeld.. Bij FNRS wordt echt alleen naar de ruiter gekeken en bij KNHS echt naar de combinatie :)

Ik heb begrepen dat vanaf dit jaar de manege startpassen niet meer bestaan, het gaat nu op een andere manier (omdat FNRS en KNHS meer samen gaan). Denk dat ik in principe wel met Royal zou mogen gaan starten, maar weet niet of Royal dit nog zou kunnen. Hij is inmiddels al flink op leeftijd en dit is (zeker het laatste jaar) ook goed te merken in zijn gangen. Ik ga in ieder geval wel KNHS starten met mijn bijrijdpaard!

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 19:01

Wauwie goed bezig !!! Knap paardje !!!

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 17:06

Erg leuk om te lezen! Ben ik toch niet de enige met dat doel haha :)
Ik hoop dit jaar ook de F20 uit te rijden, moet inmiddels nog 1 puntje in de F16

Dyanne_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 17:19

Wat goed zeg! Gefeliciteerd!

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 17:24

Channiiiej schreef:
Volgens mij staat F20 ongeveer gelijk aan een M1 proef, maar het wordt wel heel anders beoordeeld.. Bij FNRS wordt echt alleen naar de ruiter gekeken en bij KNHS echt naar de combinatie :)

Ik heb begrepen dat vanaf dit jaar de manege startpassen niet meer bestaan, het gaat nu op een andere manier (omdat FNRS en KNHS meer samen gaan). Denk dat ik in principe wel met Royal zou mogen gaan starten, maar weet niet of Royal dit nog zou kunnen. Hij is inmiddels al flink op leeftijd en dit is (zeker het laatste jaar) ook goed te merken in zijn gangen. Ik ga in ieder geval wel KNHS starten met mijn bijrijdpaard!

Klopt, ze hebben nu geen manegestartpassen meer. Als overgangsklasse van de FNRS naar de KNHS is per april de BB klasse in het leven geroepen. Je hoeft dan nog geen startpas te hebben, maar kan wel in die klasse meedoen aan een KNHS wedstrijd om te kijken of je het wat vindt. Qua niveau zal de BB niet echt een uitdaging voor je zijn, maar een KNHS wedstrijd verschilt wel nogal van een FNRS wedstrijd, dus het is een mooie mogelijkheid om kennis te maken met de KNHS. Bevalt t, dan kan je vervolgens een gewone startpas aanvragen (als de manege daar mee instemt natuurlijk).

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 17:27

Super netjes met een manege paard! Bewijst ook wel dat jouw manege goed les geeft en goed met de paarden om gaat! Het valt echt niet mee voor menig manege paard/combinatie om zo ver te komen.
Heb helaas in mijn jureer carrière dit niveau nog niet mogen jureren.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 17:30

Channiiiej schreef:

Gefeliciteerd!

En die leeftijd hoeft niks te zeggen, Lorna liep hier met 21/22 jaar ook nog succesvol (elke wedstrijd met punten en prijzen naar huis) wedstrijden in de B en L1. :j

Syb_sem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 17:31

gefeliciteerd! ik hoop dit jaar hetzelfde te bereiken. Ik mag f18 starten nu. Hopeljk snel mijn paardje weer op de been en dan kunnen we weer opbouwen

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 17:37

Wat goed!
En die laatste foto, super lief <3

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 17:46

wow gefeliciteerd!

AylaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 18:53

super knap, kon ik dit maar!

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 18:59

Wat gaaf!! Was ook altijd mijn 'droom' toen ik nog op de manege reed met mijn lievelingspony.
Helaas werd ik daar na 2 jaar te groot voor, verder dan F11 ben ik niet gekomen. :P

Volgens mij mag je vanaf F8 ook KNHS starten. Misschien is dat een leuke optie voor jullie? :D

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 19:04

Wat goed dat je dit hebt gedaan. Heb je alle wedstrijden met hetzelfde paard gereden? Wat ik vooral bewonder is je tevredenheid met het paard. Niet dat het een nare combinatie is hoor. Zeker niet zelfs. Maar gewoon lekker lessen en starten met je favoriete manege paard en het daar super mee doen. Dat vind ik echt een voorbeeld voor vele anderen.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 19:32

Netjes hoor! Gefeliciteerd. Een mooie prestatie die niet veel mensen je na doen denk ik zo.

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-16 23:06

Alweer zoveel leuke reacties, dank jullie wel <3

@ILoveJip en @Syb_sem:
wat leuk dat jullie ook richting de F20 gaan!! Hoevaak moeten jullie 1 proef halen voordat jullie een niveau hoger mogen? Op onze manege moeten we 2x proef A halen en 2x proef B voordat we een F omhoog mogen :) Rijden jullie met manege paard of eigen paard?

@mtlittlejoy;
Thanks voor de uitleg! Had idd al zoiets gehoord maar begreep niet hoe het nou precies werkte! Wie weet kunnen we idd de BB nog eens gaan proberen!

@LotteElb;
Leuk om te horen van een FNRS jurylid! :)

@Kaitlyn;
Leeftijd hoeft idd niet perse iets te zeggen, maar bedoelde meer dat je bij Royal echt in zijn lopen kan merken dat hij ouder wordt (artrose), vooral als het kouder is heeft hij er last van.. En ik de FNRS wordt je hier niet zo op afgerekend, omdat je hierbij als ruiter wordt beoordeeld, maar in de KNHS wordt de combinatie beoordeeld, en dan wordt deze stijfheid dus wel in de beoordeling meegenomen..

@Jennyj01; bijna alle wedstrijden op Royal gereden, alleen in het begin enkele keren op een ander paard, tot ik Royal dus leerde kennen, toen werd hij echt mijn vaste maatje!

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 23:15

Wat leuk zeg! Gefeliciteerd!

Bluebella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 23:17

Geweldig :) Gefeliciteerd!

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 15:24

Channiiiej schreef:
Alweer zoveel leuke reacties, dank jullie wel <3

@ILoveJip en @Syb_sem:
wat leuk dat jullie ook richting de F20 gaan!! Hoevaak moeten jullie 1 proef halen voordat jullie een niveau hoger mogen? Op onze manege moeten we 2x proef A halen en 2x proef B voordat we een F omhoog mogen :) Rijden jullie met manege paard of eigen paard?

In de F1 en F2 is 1 winstpunt nodig, in de F3 t/m F8 zijn er 2 winstpunten nodig en vanaf de F8 t/m F20 moet je 3 winstpunten halen in een F proef. Er mag ingestroomd worden tot de F6, zelf ben ik vanaf de F3 ingestroomd. Voor de even proeven t/m F10 moet een theorie examen gehaald worden anders mag je niet door naar een hoger niveau. Er mag 2x gestart worden op één avond/dag. De wedstrijden zijn 1x per maand.

Ik rijd zelf vaak een eigen paard in de proeven maar doe af en toe ook wel eens mee met een manegepaard. Tot de F10 heb ik wel alles met het zelfde manegepaard gereden maar deze ging met pensioen.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 23:35

Volgens het reglement mag er maximaal 1 pp per dag afgestempeld worden, ook als je meerdere malen per dag start ILoveJip.

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-16 11:08

Dankjulliewel :D

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 14:18

Wow, knap zeg! *\o/*

Ik haal met moeite een winstpunt in de F3 :+
Galop is mijn gang gewoon niet en dat zal t ook nooit worden onder het zadel. Zodra t kan, ga ik verder in de mensport.

Wij kunnen 1 of 2 stempels per keer halen (2 stempels bij hoger dan 225 punten). Alleen onze manege organiseert maar eens per halfjaar een fnrs wedstrijd, dus dan gaat t niet zo snel.

Channiiiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 14:18

Thanks! :D

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 14:25

wat een leuke prestatie ! Knap hoor. :j