Ik fiets en step ook veel met mijn pony; de reacties blijven erg wisselend. De buurtbus gaat altijd ruim om ons heen (en dan ook heeeeeel langzaam), de meeste automobilisten ook wel. Laatst een kraanmachinist die zijn machine uitdeed en wachtte tot ik ruim voorbij was
. Dan zwaai ik ook altijd even als bedankje, dan weten ze dat je het hebt gezien en het waardeert. Maar ik word ook wel eens bijna van m'n step (of van m'n paard) gereden, hoor. Meestal toch gewone automobilisten in een net-niet overzichtelijke bocht. Dan 'moeten' ze toch even gauw inhalen. Of ze gaan gezellig dichtbij rijden, beetje lopen duwen. De KWPN'er die ik af en toe rij kun je dan expres zo laten lopen dat ze er heel zenuwachtig en druk uitziet. Zo voelt ze helemaal niet, en ze is totaal niet bang voor verkeer, maar een paard wat zich net even 10 cm groter maakt en dan in een dribbeldrafje kont naar links en rechts gooit of schouder omzet, is blijkbaar toch wat spannend voor de meeste automobilisten, dus dan blijven ze wel op afstand. Weten zij veel dat ik travers en schoudervoor vraag
die krijgen van mij dan ook altijd de meest vriendelijke groet terug!