ITP Dressuurtraining met Fries Famke! TROTS!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kanto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 11:39

Leuk! alleen wat mij meteen opviel dat je zadel op de schoft drukt en daardoor kantelt die naar voren dus ga jij acherover hangen. Wel vind ik dat dit friesje leuk met zijn hoofd niet achter de loodlijn loopt :)

Jelloy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 12:01

Rij niet met de gedacht dat je je tenen naar binnen moet draaien want dan kantel je je benen hoogstwaarschijnlijk. Probeer met de gedachte hakken naar buiten drukken(van je paard af) te rijden. Dan wordt je beenligging waarschijnlijk ook beter! ;) En dan komen je tenen automatisch naar binnen +:)+

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-16 17:37

xLes:
Heel erg bedankt!

xElfje:
Famke is ook een heel erg gevoelig paard, dus wie weet werpt het wel zijn vruchten af! We gaan het zien! :)

mirtedl:
Klopt, Friezen zijn alles behalve gemakkelijk te rijden. Vooral als ze rijtechnisch alles kwijt zijn. Maar ik ben onwijs trots met hoe wij nu de bak rond gaan!
En klopt, dat zie je goed, van mijn zadel :j Zadelmaker komt binnenkort weer langs. Sinds Famke in oktober ziek is geweest ligt hij niet helemaal lekker meer. Denk dat er een andere boom in moet.

manonvanunen:
Zoals ik hierboven heb gereageerd op mirtedl klopt het van het zadel ja :j
Zou kunnen dat ik daarom naar achteren hang! Maar ik geloof dat ik dat normaal gesproken ook wel lichtelijk heb.

liespower94:
Ah, heel erg bedankt! :D Ik geniet zeker van de vooruitgang, ik ben super trots! :j
En de hanenkam was niet helemaal de bedoeling, Famke had in oktober eindelijk haar record qua lengte van de manen, want ze heeft zomereczeem dus heeft nooit echt lange manen. Maar ze werd ziek en kreeg antibiotica. En daar heeft ze enorme jeuk van gekregen en zelfs met halsdeken op heeft ze de helft van haar manenkam kaal geschuurd. Dus heb ik de rest er ook maar afgeknipt zodat het weer gelijkmatig aan kon gaan groeien!
Maar het heeft inderdaad ook wel wat zo, die korte manen, haha! :)

Milkberry:
Dankjewel voor de complimenten, dat doet veel met mij! :D Maakt mij nog trotser haha!

Willemina_L:
Heel erg bedankt voor je complimenten! Dat is toch erg fijn om te horen :j Dankjewel!

Vala:
Er zit zeker een hele hoop werk in, maar ik ben echt zo onwijs trots op hoe het nu gaat! Famke is zo'n gaaf paard en ze doet zo haar best!
En zoals ik hierboven ook op andere reageer: Klopt van het zadel :j Zadelmaker komt binnenkort weer langs.
En over een tijdje wil ik inderdaad ook sowieso een heel nieuw zadel, omdat deze voor mijzelf niet helemaal fijn is. Maar daar heb ik nu even het geld nog niet voor. Misschien van de zomer of volgend jaar :)

Steffiee_:
Heel erg bedankt! :D

Iris82:
Bedankt voor de complimenten!
En klopt van de galop op haar moeilijke hand :j Ik leg mijn binnenbeen vaak aan zodat ze netjes om mijn been heen galoppeerd ipv schuin door de bochten. Is een beetje automatisme geworden denk ik, want is nu niet altijd meer nodig. Moet ik echt op gaan letten! Bedankt voor de tip!

FriesWytske:
Famke heeft dat wel flink gehad hoor, dat ze automatisch achter de teugel (lees: kin op haar borst) ging lopen. En heel af en toe als ze stress heeft doet ze het nog. Maar het zal ook erg meespelen dat ze 2 eigenaren terug en voordat ze verwaarloosd werd altijd met haar kin op haar borst is gereden. Dat krijg je er echt heel erg lastig uit. Ben zo blij dat het toch gelukt is! Nu het halsstrekken nog verbeteren :D
En oh, zo bedoel je het, sorry! Ja dat zou wel kunnen kloppen ja. En voor het plaatje is het ook zeker mooier als ik gewoon mooi rechtop zit! :j Ik ga eraan werken!

maaikemuis:
Dankjewel! We gaan zeker nog door met trainen, er zijn nog genoeg verbeterpunten! Maar we genieten zeker.
Het zadel wordt inderdaad, zoals hierboven ook meerdere malen aangegeven, gecontroleerd binnenkort :j Die ligt niet helemaal meer goed. Maar hopelijk straks wel weer!

Eline91:
Bedankt!
En ja dat is echt een verbeterpuntje hoor, zo stom! Heb het niet eens door. Maar ga er zeker aan werken! :j

KoudbloedKim:
Awhh bedankt haha! :)
En de peesjes zijn de Flextrainers van Harry's Horse. Gekocht bij Epplejeck! Maar zijn ook online bij veel winkels te krijgen. :)

kataxtg:
Dankje! Heb veel moeite moeten doen om haar neusje er mooi uit te rijden, maar afgelopen maanden gaat het echt top! Ben super trots op Famke.
En klopt over m'n zadel :j

Jelloy:
Bedankt voor de tip! Ik ga kijken of het werkt! :D

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-16 20:12

Zo zag het er eerst uit :+

Afbeelding

Afbeelding

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 20:16

Ziet er goed uit! Tips zijn al wel gegeven. Weet nog wel hoe het er in het begin uitzag, dan ben je echt al enorm vooruit gegaan! :) Eigenlijk moet ik weer een keer mee naar Famke *D

Celine_Famke

Re: ITP Dressuurtraining met Fries Famke! TROTS!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-16 20:26

Dankje! Ja ze zag er toen echt niet uit nee, de eerste keren dat jij haar zag. En het rijden zag er al helemaal niet uit haha!
Jaa je moet weer een keer mee!

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 20:47

Heb deze week vakantie, dus geef maar aan wanneer je eventueel kan :) Ze ziet er lichamelijk ook al 100x beter uit dan toen je haar net verzorgden :P

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-16 20:57

Ja ze is lichamelijk veel mooier en sterker geworden, gelukkig! Toen was ze zo sneu..

En ik zal je wel even appen of op FB berichten binnenkort :)

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 21:16

Je bent al een heel end op weg! Maar ondanks de opzich fijne plaatjes blijf ik ook maar naar je zadel kijken. Buiten het feit dat het niet meer goed ligt en je daar mee bezig gaat is het zadel toch echt een stuk te klein voor jou. Je knieen komen helemaal voor over de kniewrongen heen en met je kont zit je helemaal op de lepel van het zadel. Ik denk dat als er een passend zadel zou komen voor zowel jou als je paard je meteen een stuk betere ontspanning krijgt en je veel fijner kunt rijden.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 21:21

Chapeau! Ik heb geen benul van het dressuurmatige, maar ik vind het knap van jullie;het doorzetten!

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-16 21:24

Calimero:
Bedankt.
En ja dat klopt zeker, dit zadel is alles behalve ideaal voor mij. Maar ik heb nu nog even niet het geld voor een nieuw zadel. Ik ben er echter wel voor aan het sparen. Maar dat zal van de zomer op zijn vroegst worden, of later. Tot die tijd moet ik het hier nog even mee doen. Maar ga wel de zadelmaker nog laten komen om hier even naar te kijken, want deze heeft beter gelegen en ligt nu op Famke ook gewoon niet goed.

khirshanta:
Dankjewel! :D

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 00:43

Nog een foto van het halsstrekken, trots baasje :D

Afbeelding

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:41

Je zadel is in deze het grootste probleem. Het ligt niet horizontaal en daardoor drukt het waarschijnlijk ook op de schoft.
Omdat het zadel voorover ligt, raak jij uit balans, wat je gaat compenseren met alle fouten, die je zelf noemt, waardoor er juist meer problemen ontstaan.
Ik denk dat als je het zadel eens goed laat nakijken en aan laat passen, dat je dan ook direct beter zit en heel veel problemen zich vanzelf oplossen.
Ik vind namelijk dat je het keurig doet met het zadel wat je hebt. Alleen met een kleine aanpassing zal het waarschijnlijk nog zo veel beter gaan!

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 12:26

Tendance schreef:
Je zadel is in deze het grootste probleem. Het ligt niet horizontaal en daardoor drukt het waarschijnlijk ook op de schoft.
Omdat het zadel voorover ligt, raak jij uit balans, wat je gaat compenseren met alle fouten, die je zelf noemt, waardoor er juist meer problemen ontstaan.
Ik denk dat als je het zadel eens goed laat nakijken en aan laat passen, dat je dan ook direct beter zit en heel veel problemen zich vanzelf oplossen.
Ik vind namelijk dat je het keurig doet met het zadel wat je hebt. Alleen met een kleine aanpassing zal het waarschijnlijk nog zo veel beter gaan!

Bedankt! Ik ben benieuwd hoe het gaat als de zadelmaker langs is geweest!

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:44

Ik denk dat het probleem van je bekken kantelen zo goed als voorbij is (en je beenligging verbeterd). Mogelijk dat het zadel dan niet eens zo slecht is voor jou. Ik zou hem niet gelijk afschrijven.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 13:03

Ik denk dat dit zadel ook niet slecht is voor haar, maar de ligging van het zadel wel. Zowel voor het paard als voor haar.
Dus als er met opvullen iets gedaan kan worden, dan los je denk ik het grootste deel van de problemen op.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 13:08

Ja opvullen moet sowieso weer gebeuren. En misschien dat er wel een andere boom in moet. Maar dat zal ik allemaal wel zien!
Ik schrijf het zadel zeker nog niet af, deze moet nog wel eventjes mee gaan. Tenzij het echt niet meer kan natuurlijk. Maar heb nu nog geen geld voor een nieuw zadel.

Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 13:43

Wat loopt ze netjes zeg!
Ik ben het er inderdaad mee eens dat het zadel te klein lijkt voor je. Wellicht dat opvullen inderdaad wat helpt. Al zou ik denken dat het zadel ook naar achter zou schuiven als het teveel op de schoft zou liggen.

Mooi dat je haar ook schuift in de lengtes, jullie zijn goed bezig! +:)+

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-16 14:09

Zadel is inderdaad voor mij niet ideaal, maar geld voor een ander zadel heb ik nog niet. Want ik wil dan ook echt een wat duurder zadel die dan dus ook voor ons beide beter is.
Maar misschien dat het na het opvullen / boom verwisselen beter is!

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 14:39

Toen ik je verhaal las voordat ik naar de foto's ging had ik niet verwacht dat het er zo netjes uit zou zien! Echt mijn complimenten. Lekker zo doorgaan en vooral blijven genieten!

marieke83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 10:42

Uit ervaring weet ik hoe ver je bent gekomen! Ziet er goed uit zeg!
Veel succes en ik ben benieuwd naar meer foto's :j

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 13:31

Heel erg bedankt tumtummie en marieke83! :D

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 14:15

Je zadel werkt je inderdaad tegen, het is te klein voor je en het kantelt naar voren.

Daardoor worden jouw benen naar achter geduwd en moet je achterover leunen om je evenwicht te bewaren.

Des te knapper hoe je haar aan het lopen hebt, zeker met zo'n voorgeschiedenis.

Echt knap gedaan en ben benieuwd naar nieuwe foto's als je straks een ander zadel hebt :)

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 14:21

Ja een ander zadel zal inderdaad voor ons beide veel fijner zijn, ik ben al druk aan het sparen.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 14:27

Zie jullie wel eens voorbij komen op de Friese paarden fb volgens mij, klopt dat? Ziet er netjes uit.

Heb je al een zadel of merk op het oog ? Ik heb ook een Fries en die is ook aan een nieuw zadel toe zeer binnenkort ;)