Schimmel Amadeus door Else op wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 21:23

Wat zijn jullie een ontzettend leuke combinatie! Ik vind dat je hem super netjes rijdt, maar soms lijken de teugels wat lang, misschien is dat iets om op te letten ;).

Roos_M

Re: Schimmel Amadeus door Else op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 23:17

Super goed hoor! Ik heb je destijds ook gepbt met min instructrice maar toen had je al iemand gevonden. Super dat het de goede kant op gaat. Hoe zijn jullie precies bezig? Ben erg benieuwd!

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-16 13:45

wat een berg leuke reacties weer, echt leuk!

Ess_Ramona, dat klopt helemaal en is gelukkig al minder maar die gaat graag zijn eigen weg :o

Animal, wat leuk dat je hem gezien hebt! T'is echt een knuffelkont he <3

Janine1990, het commentaar waar ik mij niet in kon vinden was meer dat ie uit de galop viel in de linksomkeert wat niet zo was. En ik zou een stemhulp gegeven hebben, nu rijd ik altijd met mijn mond open maar ik zeg niks. Ik praat zelfs nog te weining volgens mijn instructrice.
Dat lange in de galop, ik zie dat ik perongeluk een losrij foto er tussen heb gezet (is te zien doordat je geen witte hekjes ziet) daar is ie sowieso wat langer in zijn lijf nog idd.
kwa buiging in gewrichten ben ik het met je eens, dat is niet ons sterkste punt. Hij plaatst z'n achterbeen nu al wel verder onder de massa.
De impuls zijn we flink mee bezig in de training, maar ik vind het lastig te voelen wanneer hij er van achter goed bij is of juist op de voorhand knalt. Ik mis daarin echt een stukje gevoel en hij laat het je ook bijna niet voelen wat ik van anderen begrijp.
Ik vind je commentaar wel heel fijn, en heb er echt wat aan. Dank je wel!

Joolien, wat leuk dat je reageert! en dat je verschil ziet, met kleine stapjes komen we er wel :)
ik heb helaas geen goed film materiaal, zodra ik dat heb zal ik je het in een PB sturen.

Laura01234, wat leuk dat je ook het verschil al ziet!
vooral dat ie wat compacter is idd, hij wordt nu ook wat ronder in z'n lijf, zo rond dat de zadelmaker weer moest komen na 2mnd.

LS_fotos, ja leuk! ik had jou knappe Amadeus ook al eens voorbij zien komen.

kobuss1, dat klopt wel idd, de zadelmaker is toevallig weer geweest deze week. Ik zit erg achterin en neig dan snel naar een stoelzit. wel ligt het zadel goed en moeten we het er verlopig nog even mee doen. Mijn schouders zou ik ook wat meer naar achter mogen doen en iets trotser mogen zitten dat zag ik ook op de foto's idd!

Roos_M, ja dank je wel! ik heb toen ook best veel PB's gehad.
we zijn vooral weer met de basis bezig, met goed reageren op mn been bv. Hij is heel voorwaarts dus probeer hem nu op een kleinere hulp sneller te laten reageren. Hij moet beter over zijn rug heen gaan en zoveel mogelijk van achter erbij. En ik moet hem in verschillende houdingen alles kunnen vragen zonder dat ie omhoog komt of erin duikt.
Ik hoop dat ik het zo goed uitleg :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 13:57

Thirza schreef:
Janine1990, het commentaar waar ik mij niet in kon vinden was meer dat ie uit de galop viel in de linksomkeert wat niet zo was. En ik zou een stemhulp gegeven hebben, nu rijd ik altijd met mijn mond open maar ik zeg niks. Ik praat zelfs nog te weining volgens mijn instructrice.
Dat lange in de galop, ik zie dat ik perongeluk een losrij foto er tussen heb gezet (is te zien doordat je geen witte hekjes ziet) daar is ie sowieso wat langer in zijn lijf nog idd.
kwa buiging in gewrichten ben ik het met je eens, dat is niet ons sterkste punt. Hij plaatst z'n achterbeen nu al wel verder onder de massa.
De impuls zijn we flink mee bezig in de training, maar ik vind het lastig te voelen wanneer hij er van achter goed bij is of juist op de voorhand knalt. Ik mis daarin echt een stukje gevoel en hij laat het je ook bijna niet voelen wat ik van anderen begrijp.
Ik vind je commentaar wel heel fijn, en heb er echt wat aan. Dank je wel!

Ik ben blij dat je mijn commentaar als fijn ervaart, ik doe er mijn best voor het zo vriendelijk en eerlijk mogelijk te brengen, maar tegelijk ook motiverend.

Kan me goed voorstellen dat je dat commentaar over stemhulp niet leuk vind! Ik zie dat de jury in een afgesloten tuinhuisje zit, dikke kans dat jouw open mond in combinatie met een ander geluid (vervormd doordat ze binnen zitten) over is gekomen als een stemhulp. Daar helpt oefenen op met je mond dicht rijden ook niet tegen vrees ik. Gewoon stomme pech.

Wat betreft de linksomkeert, afgaande op de foto's, kan ik me wel voorstellen dat er sprake is geweest van een miscommunicatie tussen de jury en schrijver. Afgaande op de foto's omdat ik alleen daarop kan beoordelen en wat impuls en gedragenheid mis zoals ik in mijn vorige reactie al heb geschreven. Dan kan de jury ineens hebben gezegd: "Oei, valt bijna uit galop." Wat de schrijver mogelijk meteen heeft genoteerd, terwijl het feitelijke commentaar had moeten zijn 'sprongverlies'.

Als je zelf een stukje gevoel meent te missen, is het dan misschien mogelijk om eens op een goed bevestigd Z-paard (of hoger) te rijden? Het liefst onder begeleiding natuurlijk.
Nu is natuurlijk niet iedereen daar meteen heel erg happig op (ik hou er ook beslist niet van wanneer er anderen op mijn paard rijden en dat gebeurt gelukkig ook niet). Waar ik zelf altijd veel aan heb zijn de filmpjes van de echte pro's. Kies een combinatie uit waar je graag naar mag kijken en zoek hiervan filmpjes op. Probeer je bij het kijken in te beelden wat de ruiter moet voelen. En visualiseer dat later zonder filmpje, en bijvoorbeeld hoe je wilt dat het op jouw paard gaat voelen.

Vast niet makkelijk, ik hoop dat je er wat mee kan. En dat je met je nieuwe instructrice flinke sprongen gaat maken. Zodat we de volgende keer een mooie verbetering kunnen constateren! Ik heb je vast wel eens eerder voorbij zien komen, maar ik onthoud het helaas niet zo goed :o

jolienvdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 22:53

Knap paard, het ziet er echt fijn rijden uit :j Leuke combi zijn jullie!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 10:00

Zusje, je mag wel eens komen sturen op mijn bijrijdpaard :D Die loopt ook alle oefeningen uit het Z probleemloos door :D

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:12

Oh, ik had nog helemaal niet gereageerd hier!
Heel leuk om de foto's hier weer terug te zien en ik vond jullie super goed gaan, zeker voor de korte tijd dat je nu pas op deze manier bezig bent. Jammer van de punten, maar ik zeg: op naar de volgende! :D

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 00:17

Vraagje, met welk merk hoofdstel rij je? Ben al tijdje opzoek naar een verfijnd hoofdstel met een lage neusriem maar kan maar niets vinden...(alles is redelijk grof of goedkoop leer, of je betaald je blauw)
Rij nu met een kieffer lage neusriem maar vind het kopstuk niet zo mooi en wil eigenlijk wel een lak neusriem(en laat jij nou precies die hebben waar ik dus naar opzoek ben!)

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-16 22:16

Janine1990 schreef:
Ik ben blij dat je mijn commentaar als fijn ervaart, ik doe er mijn best voor het zo vriendelijk en eerlijk mogelijk te brengen, maar tegelijk ook motiverend.

Kan me goed voorstellen dat je dat commentaar over stemhulp niet leuk vind! Ik zie dat de jury in een afgesloten tuinhuisje zit, dikke kans dat jouw open mond in combinatie met een ander geluid (vervormd doordat ze binnen zitten) over is gekomen als een stemhulp. Daar helpt oefenen op met je mond dicht rijden ook niet tegen vrees ik. Gewoon stomme pech.

Wat betreft de linksomkeert, afgaande op de foto's, kan ik me wel voorstellen dat er sprake is geweest van een miscommunicatie tussen de jury en schrijver. Afgaande op de foto's omdat ik alleen daarop kan beoordelen en wat impuls en gedragenheid mis zoals ik in mijn vorige reactie al heb geschreven. Dan kan de jury ineens hebben gezegd: "Oei, valt bijna uit galop." Wat de schrijver mogelijk meteen heeft genoteerd, terwijl het feitelijke commentaar had moeten zijn 'sprongverlies'.

Als je zelf een stukje gevoel meent te missen, is het dan misschien mogelijk om eens op een goed bevestigd Z-paard (of hoger) te rijden? Het liefst onder begeleiding natuurlijk.
Nu is natuurlijk niet iedereen daar meteen heel erg happig op (ik hou er ook beslist niet van wanneer er anderen op mijn paard rijden en dat gebeurt gelukkig ook niet). Waar ik zelf altijd veel aan heb zijn de filmpjes van de echte pro's. Kies een combinatie uit waar je graag naar mag kijken en zoek hiervan filmpjes op. Probeer je bij het kijken in te beelden wat de ruiter moet voelen. En visualiseer dat later zonder filmpje, en bijvoorbeeld hoe je wilt dat het op jouw paard gaat voelen.

Vast niet makkelijk, ik hoop dat je er wat mee kan. En dat je met je nieuwe instructrice flinke sprongen gaat maken. Zodat we de volgende keer een mooie verbetering kunnen constateren! Ik heb je vast wel eens eerder voorbij zien komen, maar ik onthoud het helaas niet zo goed :o

Ja vind het zeker fijn commentaar!

Dat van die stem hulp zou idd kunnen, maar baalde er wel n beetje van.

En de linksomkeert, dat zou best nog eens kunnen zo fijn sprong hij niet door idd.

Mijn lieve zus heeft hierboven haar bijrijdpaard aangeboden om eens te proberen, maar dat weet ik nog niet zo goed ik ben niet zo'n held :o

Ik heb een oud topic opgezocht dan kan je een beetje zien waar we vandaan komen
[RIJ-ITP] Schimmel Amadeus in de L1

Merilyn :+: we kijken wel even, ga sowieso een keer met je mee!

Else, bedankt weer voor die mooie foto's <3

Dieseltje, de neusriem is van rosnner, de frontriem heb ik los gekocht.
De rest is was een HH rainbow hoofdstel, teugels zijn van de EJ
Haha een echte mix :#

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 12:16

Is goed zusje :D