Adorno, hoe kan een paard je zo ontzettend blijven verbazen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EvelienKiss

Re: Adorno, hoe kan een paard je zo ontzettend blijven verbazen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 15:08

Mooi paard, en ook een mooi verhaal. Jullie hebben elkaar gevonden, dat is geweldig. Was hij ook bang op buitenritten?

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 17:32

Zo trots op jullie.
Jullie zijn van zo ver gekomen, van het niet eens normaal kunnen aanraken en opstappen naar wat hij nu allemaal voor jou doet.
Echt respect!

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 18:00

Wat een leuke piaffe zit daarin! Echt een gaaf paard :D

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 19:12

Jullie zijn zo ongelooflijk knap!! Als er een medaille bestond voor doorzettingsvermogen zou ik je nomineren. Tussen de eerste en de laatste keer dat ik 'm zag zat een paar jaar, en 'k moest echt 3x kijken of jullie in die baan reden. Keep up de good work en vooral.. geniet!! *\o/*

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 19:19

Gaaf stel zijn jullie, en zo te zien hebben jullie een hoop bereikt samen :j

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 19:29

Wat een mooi dier en wat heb je hem lekker voor elkaar!
Een genot om naar te kijken, ik kan niet wachten op meer filmpjes en topics.

Jelakl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:26

Wat een mooi overzicht!

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-16 23:27

Imker schreef:
Wat een mooi dier en wat heb je hem lekker voor elkaar!
Een genot om naar te kijken, ik kan niet wachten op meer filmpjes en topics.

Ik zal proberen wat vaker iets van hem te posten :o
Open niet zo heel vaak topics .. wat ik wel heel erg leuk vind is dat als ik een topic open hij altijd bij uitgelicht staat!

Donna89 schreef:
wat een prachtig dier!
Ik ben heel benieuw hoe je de angst heb overwonnen. Werd je daar zelf niet onzeker of bang van?

Oh ja zeker wel! Ik ben heel erg bang geweest om erop te stappen.
Maar ik vond dat ik geen andere keus had dan mijn angst overwinnen.
Er waren namelijk niet zo heel veel opties voor hem als ik het niet meer door zou zetten.

Uiteindelijk is het vooral de combinatie geweest van heel erg veel kilometers maken en hem heel erg vertrouwd laten worden met zijn eigen lijf.
Hij krijgt erg veel vrijheid in zijn lijf om te bewegen en hierdoor heeft hij erg veel controle ontwikkeld over zijn eigen lijf.
Ik beloon en corrigeer, ik straf niet.
De manier van rijden is ook voor mij heel lastig geweest omdat het van mij heel veel vergt over het bewust zijn wat ik doe en wat voor effect dit op hem heeft.
Het vraagt het uiterste van mijn ruitergevoel om te voelen hoe hij zijn lijf gebruikt.

In de loop der jaren heeft hij ook mijn bewegingen leren kennen, hij vertrouwd mij als ruiter.
Hij weet wat hij aan mij heeft en hoe mijn reacties zijn. Dat leidt er toe dat hij mij op zijn rug laat.
Met een andere ruiter slaat hij terug in het vluchtgedrag.
Nadat mijn juf er ongelofelijk hard is afgevallen is het voor mij klaar, ik laat er niemand meer op.
Ik wil geen ongelukken en het het is mijn paard.
Hij zal best te rijden zijn voor een ander als ze er veel tijd in steken maar dat is niet nodig, ik rij er zelf veel te lekker op om er een ander mee aan de slag te laten gaan.
Maar ik vind het wel jammer. Ik ben en blijf een huis-tuin-en-keuken-ruiter en ik zou hem heel graag eens onder eens onder een goede ruiter willen zien want hij heeft heel veel in zijn mars.

LBLGypsyCobs schreef:
Wat is het toch mooi als je een paard kunt helpen om zich te ontwikkelen, zich goed te voelen over zichzelf en zich te laten uiten :)
En wat krijg je er ongelooflijk veel voor terug!
Heb jij ook dat ie altijd meer voor je wil doen dan je vraagt?

Het is niet zozeer dat hij meer wil doen, hij is namelijk eerder terughoudend dan ondernemend, heel erg onderdanig.
Wel doet hij altijd heel erg zijn best! En hij wil heel erg graag gewoon met je zijn.
komt altijd even helemaal tegen je aan hangen met zijn hoofd en geniet dan echt van een knuffel.
Standaard ritueel voor het indoen van zijn hoofdstel :D

_l_amanda_l_ schreef:
Heb je hem voor Bokt toch maar Adorno genoemd? Ik dacht echt ff dat je een ander paard gekocht had.. :')
Knap stel, en jullie zijn al zo ver gekomen samen! *\o/*

Ja ik had hem hier nog noot bij zijn officiële naam genoemd haha.
Verkopen doe ik hem nooit hoor!

Melissaaxo schreef:
wauw wat een gaaf paard! knap dat jullie zo zijn gegroeit :)

zie ik het nou goed dat hij een stukje oor mist? :wow:

Klopt helemaal :D

helmab schreef:
Echt heel mooi (ik reageer eigenlijk nooit op topics maar kon nu niet laten)

Je laat zien dat het kan (zelf heb ik dit ook) wat moeilijk is het mensen te over tuigen dat je in een paard gelooft maar jij laat het ff zien en geef denk veel mensen licht die in het zelfde vaarwater zitten.

Top!!

Dank je wel voor je compliment!

Joanieke schreef:
Aaah ik had je gezien op Horse Event! (Heb zelf een cruzado, dus kijk regelmatig bij het Spaanse Schoon :9 )
Was al meteen verliefd op m, want een heerlijk dier heb je zeg!
(Ik grapte nog bij een vriendin dat ik wel een veulentje van hem zou willen hebben met mijn merrie haha :+ )

Haha nou hij is los ballos dus dat wordt wel heel moeilijk dan!

EvelienKiss schreef:
Mooi paard, en ook een mooi verhaal. Jullie hebben elkaar gevonden, dat is geweldig. Was hij ook bang op buitenritten?

Hij was vooral heel bang voor bewegingen van de ruiter.
Op buitenrit beweeg je een stuk minder dus buiten is hij van het begin af aan iets makkelijker geweest.
Maar sinds dit jaar kan ik gelukkig ook de route uit mijn zak halen en bekijken... wel stilstaand.. in stap is nog te veel voor hem :+

alcootje schreef:
Zo trots op jullie.
Jullie zijn van zo ver gekomen, van het niet eens normaal kunnen aanraken en opstappen naar wat hij nu allemaal voor jou doet.
Echt respect!

<3
En ook voor jou een dikke knuf omdat jij altijd mijn verhalen en tranen hebt opgevangen!

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 08:35

Nu hoor en zie ik gelukkig alleen maar positieve verhalen en wat was hij braaf met onze Pink ribbon rit.

Als jullie samen rijden straalt er zoveel energie en vertrouwen uit. Waar voorheen heel veel angst te zien was.
Ik heb ook vaak gedacht,waar begin je aan, je gaat je nek nog breken. En ik heb zeker een dressuurproef voorgelezen dat dik dacht, chips waar zijn ze nou?? Zo snel kon hij wegschieten.
Maar jullie hebben het wel mooi voor elkaar gekregen.

Echt super trots.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:21

Wat een vooruitgangen Kel, echt enorm leuk om zo'n overzicht te zien. Ik zie ons nog zo op de veluwe half over het fietspad er vandoor gaan, weet je nog? En nu gewoon lekker alleen op pad, geweldig!