instructieweken 2016

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 21:57

paljaslaura schreef:
lina1998 schreef:
Ik heb het ook in overweging, lijkt me wel leuk.
Hier ook vroeg zomervakantie vanwege examens. Alleen dan welke week, welk paard.. en wat zijn de mogelijkheden voor de paarden om buiten te komen? En is het eventueel mogelijk om twee paarden mee te nemen?

Twee paarden is wel mogelijk als de week niet vol is volgens mij of met goed overleg van te voren. Ze hebben twee logeerkralen waar ze even los in kunnen en rollen. Verder kan je op een aantal stukken aan de hand grazen.

Ik ben dit jaar ook weer van de partij. In een eventing week 6 waarschijnlijk!

Thanks voor de informatie :)

dan moet ik dus echt eerst gaan informeren ik denk dat maar een paard meenemen niet tot de mogelijkheid behoort helaas.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 22:26

paljaslaura schreef:
lina1998 schreef:
Ze hebben twee logeerkralen waar ze even los in kunnen en rollen. Verder kan je op een aantal stukken aan de hand grazen.

Ik vind dit wel bijzonder hoor. De knhs en allerlei organisaties schreeuwen dat paarden buiten moeten staan, in elk geval niet 23 uur in een box en tijdens zo'n week is er geen mogelijkheid om je paard in een weide of paddock te zetten.
>;)

Ik ben geen 24/7 buiten miep maar dit is voor mij een reden om niet te gaan. :evaw:

Robin_Rikkie

Re: instructieweken 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 22:28

Bedankt voor de antwoorden!

hmm.. daar had ik nog niet aan gedacht dat ze niet buiten kunnen.. Mijn pony kan vanwege haar longen ook geen hele dagen op stal staan helaas, daar is het te stoffig. Wanneer ze 24/7 buiten staat heeft ze nergens last van maar zodra ze 's nachts weer binnen staat, moet ze hoesten tijdens het rijden dus dat gaat niet goedkomen als ze zoveel binnen staat :=

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 22:40

IwanLuver schreef:
paljaslaura schreef:

Ze hebben twee logeerkralen waar ze even los in kunnen en rollen. Verder kan je op een aantal stukken aan de hand grazen.

Ik vind dit wel bijzonder hoor. De knhs en allerlei organisaties schreeuwen dat paarden buiten moeten staan, in elk geval niet 23 uur in een box en tijdens zo'n week is er geen mogelijkheid om je paard in een weide of paddock te zetten.
>;)

Ik ben geen 24/7 buiten miep maar dit is voor mij een reden om niet te gaan. :evaw:

Ben ik met je eens inderdaad, een paar uur paddock is toch wel een vereiste eigenlijk..

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 06:54

IwanLuver schreef:
Zijn er ook deelnemers boven de 30?? Ik zou het ook erg leuk vinden om mee te doen aan 1 van de weken, maar wil dat graag doen met leeftijdsgenoten.

Ik ben 28 jaar, wil mij opgeven voor de allround de laatste week van juni.

EWassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 07:31

De data zijn weer bekend! *\o/*

Ik wil graag naar de allroundweek, maar omdat ik de week daarna nog tentamens zou kunnen hebben zit ik een beetje te twijfelen. Daarom ben ik nu een beetje aan het kijken naar de Eventing week, want ik denk dat mijn paard dat ook heel leuk zal vinden. Maar wie weet de indeling van die week een beetje, hoevaak ga je crossen/springen? En hoe wordt je ingedeeld, ik vind crossen heel erg leuk maar ben soms nogal een watje :').

Ik heb eer heel veel zin in! Ik zou dan naar week 8 gaan of naar week 11.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 09:43

Ik zit te denken aan week 4, allround paarden. Maar heb de data nog niet goed bekeken _O-

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 09:49

Ik zit ook te kijken naar de laatste eventingweek ivm stage. Twijfel wel heel erg omdat ik niet zo goed kan inschatten in hoeverre deze week mijn echt wat oplevert.. iemand ervaring met de eventing week?

EWassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:01

EmmaxxxChica schreef:
Ik heb de data's gezien en kom dan maar meteen met een vraag binnenvallen.
Vanwaar is het prijsverschil bij de allround paarden van week 4/8B en week 12B?

Week 12B is een 3 daagse en 4/8B zijn 5 dagen

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:13

davinci2412 schreef:
Ik zit ook te kijken naar de laatste eventingweek ivm stage. Twijfel wel heel erg omdat ik niet zo goed kan inschatten in hoeverre deze week mijn echt wat oplevert.. iemand ervaring met de eventing week?

Ik ben twee keer geweest! Vond het een super leuke en leerzame week. Bij de indeling van de groepen wordt goed naar je niveau gekeken (van te voren moet je ook aangeven wat je niveau is) zodat iedereen in een groepje komt met mensen die ongeveer even goed rijden en het voor iedereen leerzaam is. Er zijn altijd mensen die nog nauwelijks ervaring hebben, maar er komen ook zat mensen die al L of M SGW rijden :)

Iemand hierboven vroeg om het programma, dat is als volgt: tijdens de eventingweek heb je twee keer dressuurles, twee keer springles, twee keer crosstraining en een buitenrit. Op vrijdag heb je nog keuzeles cross of parcoursgericht springen.

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 10:36

_Sofie schreef:
davinci2412 schreef:

Ik ben twee keer geweest! Vond het een super leuke en leerzame week. Bij de indeling van de groepen wordt goed naar je niveau gekeken (van te voren moet je ook aangeven wat je niveau is) zodat iedereen in een groepje komt met mensen die ongeveer even goed rijden en het voor iedereen leerzaam is. Er zijn altijd mensen die nog nauwelijks ervaring hebben, maar er komen ook zat mensen die al L of M SGW rijden :)

Iemand hierboven vroeg om het programma, dat is als volgt: tijdens de eventingweek heb je twee keer dressuurles, twee keer springles, twee keer crosstraining en een buitenrit. Op vrijdag heb je nog keuzeles cross of parcoursgericht springen.

Bedankt voor je reactie. Dan is het voor mij inderdaad nog wel interessant. Ben hopelijk tegen die tijd M en is dan altijd lastig inschatten of iets nog wel leerzaam is :)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 18:45

Ik denk erover om naar de op naar de top week te gaan.

SMDR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 20:47

Als het lukt wil ik dit jaar naar allround paarden in week 4 gaan

meagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 21:17

hallo allemaal

ik zit er ook over na te denken
mijn vraag is kun je het ook in termijnen betalen

EWassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 17:56

meagen schreef:
hallo allemaal

ik zit er ook over na te denken
mijn vraag is kun je het ook in termijnen betalen

Helaas kan je niet in termijnen betalen, het bedrag moet in een keer overgemaakt worden.

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 21:49

Ik hoop er dit jaar ook bij te zijn! :-) Een vriendin en ik gaan voor allround week 8B en als dat niet lukt week 12.Allround week 4 komt helaas net iets te vroeg vanwege afstuderen. Vier jaar geleden ben ik ook geweest, dat was echt fantastisch! :D

Scarpati

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-16 21:56

Als ik mag en alles kan geregeld worden dan wilde ik graag naar week 4 allround paarden.
Maar als iemand nog ergens iets soortgelijks weet dan hoor ik het graag , liefst iets meer in de buurt *D

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:11

Heeft er hier iemand ervaring met de instructieweken met een paard met gevoelige luchtwegen?
Ik twijfel om te gaan vanwege pony die gevoelige longen en luchtwegen heeft :o

Ook zie ik staan dat als je een eventingweek doet, je hetzelfde programma als de allround week volgt, zit er dan geen verschil in of zit er wel wat verschil in?

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-16 22:22

Bij eventing heb je 2x dressuur 2x springen en 2x crossles en dan natuurlijk je keuzeles. Op de vraag hierboven :)

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 09:39

En een buitenrit!*

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 13:11

Ik ga dit jaar (als het lukt) naar week 8b. Het liefst wilde ik naar werk 4 maar ik kan helaas geen vrij krijgen van mijn werk.. :(
Heb er in ieder geval erg veel zin in!

En over de vraag met gevoelige luchtwegen, je hebt wel boxen met een buitenluik. Weet niet of dit voldoende is maar misschien scheelt het wel een beetje..

noalouise97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 22:21

ik wil dit jaar voor het eerst met mijn pony naar de knhs instructieweken gaan. alleen ik zit nog te twijfelen of ik dan allround of eventing zou doen.. want hoorde dat je bij de allround niet zoveel leert ofzo?? maar ik hoorde ook dat het programma van beide eigenlijk bijna hetzelfde is dus daarom twijfel ik want het prijsverschil is wel erg groot namelijk :o zijn er al mensen die naar week 8A / 11A / 12A willen gaan ? ;)

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 07:36

noalouise97 schreef:
ik wil dit jaar voor het eerst met mijn pony naar de knhs instructieweken gaan. alleen ik zit nog te twijfelen of ik dan allround of eventing zou doen.. want hoorde dat je bij de allround niet zoveel leert ofzo?? maar ik hoorde ook dat het programma van beide eigenlijk bijna hetzelfde is dus daarom twijfel ik want het prijsverschil is wel erg groot namelijk :o zijn er al mensen die naar week 8A / 11A / 12A willen gaan ? ;)

Ik wil naar week 8A!

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 07:47

@noalouise; wbt t prijsverschil, week 12 is een dag korter kijk maar naar de data.
Denk dat t m daarin ook zit.

noalouise97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 20:19

marjotje82 schreef:
@noalouise; wbt t prijsverschil, week 12 is een dag korter kijk maar naar de data.
Denk dat t m daarin ook zit.

ja dat had ik gezien :) maar ik bedoel tussen 8a en 11a want die zijn beide 5 dagen maar de eventing is wel 100,00 meer terwijl ze zeggen dat het programma hetzelfde is?