Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
poes schreef:Na de reacties had ik hier best een slecht beeld over. Ik vind het wel leuk om naar te kijken. Gaaf zo je eerste kür!

Jolien87 schreef:Mag ik vragen wat het commentaar van de jury was en hoe lang jullie al in het ZZL zitten?
Het paard ziet er heel sympatiek uit, mooi beest.
altijd mogelijkheid tot verbetering maar dat komt vanzelf wel.
!

Askja schreef:Wat mij vooral opvalt is dat je erg duwerig rijdt met je zit, te beweeglijk bent in je bekken, en dat je ook regelmatig inknikt in je heup en wat scheef zakt met je bovenlichaam. En je hangt nogal achterover, met een holle rug. Dit alles kan wijzen op te weinig rompstabiliteit. Ik denk dat het beeld veel fijner gaat worden als je daaraan gaat werken. Nu is de totaalindruk wat onrustig, en dat is zonde want er zit veel meer in, naar mijn bescheiden mening.
ik had koorts en had mijn energie redelijk verbruikt bij het starten van een onstuimige 4-jarige een uur voor ik deze proef reed
Alice13 schreef:Gaaf dier heb je! Ik vind dat je trots mag zijn hoor!! Jullie missen nog souplesse en eenvoud maar ik ga er vanuit dat jullie gewoon lessen dus dat komt wel. Ik mis een beetje de voorbereiding bij de pirouettes keertwending en appuyementen. Maar ik doe het je (nog) niet na dus knap hoor!
Muziek niet mijn smaak maar past mooi bij je paard! Ik was laatst toevallig bij een evenement waar ze de kür elke keer toelichtte met commentaar, daar hielden ze van symentrie en een proef met andere lijnen dan die in de gewone proef voorkomen.

xTweetyx schreef:normaal gesproken reageer ik niet op zulke topics als deze.
maar zoals iemand eerder had gezegt, loopt t paard in wendingen en zijgangen niet geheel zuiver.
mijn pony heeft dit laatst ook gehad en had veel last van zijn rug. misschien is dat een puntje om te laten controleren?
ik denk dat het een kwestie van trainen is. itsspecial schreef:Mensen die het verschil niet weten tussen wijken en appuyeren kunnen beter hun commentaar voor zich houden!
Verder eens met verbeter commentaar.
Daphaan schreef:geerke schreef:Denk wel dat er meer in het paard ziet dan wat er nu uitkomt.
Gewoon lekker verder oefenen!
Ik hoop dat je gelijk hebtvroeger dacht iedereen dat we niet verder dan M1 zouden komen omdat hij 'niet kan draven'
DaraBariton schreef:itsspecial schreef:Mensen die het verschil niet weten tussen wijken en appuyeren kunnen beter hun commentaar voor zich houden!
Verder eens met verbeter commentaar.
![]()
Ik vind het er echt niet verkeerd uit zien ts, idd het meezitten en meer op de zit is wel een puntje maar om nou te zeggen dat het niet zzlicht en zelfs niet z2 waardig zou zijn... Nee dat vind ik echt niet het geval! Ik moet eerst maar eens z2 starten dus ik heb verders geen commentaar! Er valt altijd nog wat te leren!!!
tnx
Alice13 schreef:Wat een onzin, die bak is ook gewoon klein v een ZZ proef! Niks indekken hoor ik snap het wel eerste keer kür kleine bak muziek paard net niet zoals anders. Dat is geen indekken dat is gewoon eerlijk zeggen hoe het is.
Ts vraagt hier niet om een beoordeling, ze deelt een leer moment met ons!

Bonita_Bon schreef:Alice13 schreef:Wat een onzin, die bak is ook gewoon klein v een ZZ proef! Niks indekken hoor ik snap het wel eerste keer kür kleine bak muziek paard net niet zoals anders. Dat is geen indekken dat is gewoon eerlijk zeggen hoe het is.
Ts vraagt hier niet om een beoordeling, ze deelt een leer moment met ons!
Wij verschillen van mening. Dat betekend niet dat de mijne onzin is
en Lindamusters, als ze geen commentaar had gewild maar alleen 'oeeeh wat knap', had ze het wellicht niet op bokt moeten zetten. (dit is geen aanval op ts,maar even een statement over dat er alleen applaus te horen mag zijn en nooit een kritische noot) Overigens krijgt ze van meerdere mensen heel netjes onderbouwd commentaar en niemand brand haar of haar paard af. Wel vallen er een aantal zaken op (ook voor degenen die het niveau wel rijden)

applaus zoek ik niet op bokt, dat kreeg ik gisteren van het publiek