ZZ kur op muziek met Daijiro

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Re: ZZ kur op muziek met Daijiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 09:12

Mag ik vragen wat het commentaar van de jury was en hoe lang jullie al in het ZZL zitten?

Het paard ziet er heel sympatiek uit, mooi beest.

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 16:45

poes schreef:
Na de reacties had ik hier best een slecht beeld over. Ik vind het wel leuk om naar te kijken. Gaaf zo je eerste kür!

Dankjewel! :D

Jolien87 schreef:
Mag ik vragen wat het commentaar van de jury was en hoe lang jullie al in het ZZL zitten?

Het paard ziet er heel sympatiek uit, mooi beest.

Dankjewel

Ik had zeer positief jurycommentaar op de kur en rijtechnisch gedeelte :)
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 04-01-16 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:13

Wat een rot opmerkingen allemaal weer.

Ik vind het er heel netjes uit zien. :) altijd mogelijkheid tot verbetering maar dat komt vanzelf wel.

Blijf goed meezitten in je appuyement en denk in je serie meer naar voren. Jullie zijn een leuke combinatie :)!

Deliana1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:34

Laat ik voorop stellen, ik doe je dit niet na. Maar ik vind je heel erg onrustig. Je voeten gaan na mijn idee alle kanten op. Daarnaast krijg ik de indruk dat jij je paard door de pirrouette heen wil drukken met je lichaam.

Verder zie ik ook echt een hele hoop goeie stukken, maar na mijn mening niet echt ZZ-L waardig.....

Ohja, je paard is wel bij weg te kwijlen <3

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:53

normaal gesproken reageer ik niet op zulke topics als deze.

maar zoals iemand eerder had gezegt, loopt t paard in wendingen en zijgangen niet geheel zuiver.
mijn pony heeft dit laatst ook gehad en had veel last van zijn rug. misschien is dat een puntje om te laten controleren?

itsspecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:45

Mensen die het verschil niet weten tussen wijken en appuyeren kunnen beter hun commentaar voor zich houden!
Verder eens met verbeter commentaar.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:55

Ik vind het er absoluut niet verkeerd uitzien!Denk wel dat er meer in het paard ziet dan wat er nu uitkomt.
Gewoon lekker verder oefenen!

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:00

Wat mij vooral opvalt is dat je erg duwerig rijdt met je zit, te beweeglijk bent in je bekken, en dat je ook regelmatig inknikt in je heup en wat scheef zakt met je bovenlichaam. En je hangt nogal achterover, met een holle rug. Dit alles kan wijzen op te weinig rompstabiliteit. Ik denk dat het beeld veel fijner gaat worden als je daaraan gaat werken. Nu is de totaalindruk wat onrustig, en dat is zonde want er zit veel meer in, naar mijn bescheiden mening.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:05

Gaaf dier heb je! Ik vind dat je trots mag zijn hoor!! Jullie missen nog souplesse en eenvoud maar ik ga er vanuit dat jullie gewoon lessen dus dat komt wel. Ik mis een beetje de voorbereiding bij de pirouettes keertwending en appuyementen. Maar ik doe het je (nog) niet na dus knap hoor!
Muziek niet mijn smaak maar past mooi bij je paard! Ik was laatst toevallig bij een evenement waar ze de kür elke keer toelichtte met commentaar, daar hielden ze van symentrie en een proef met andere lijnen dan die in de gewone proef voorkomen.

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 20:22

Askja schreef:
Wat mij vooral opvalt is dat je erg duwerig rijdt met je zit, te beweeglijk bent in je bekken, en dat je ook regelmatig inknikt in je heup en wat scheef zakt met je bovenlichaam. En je hangt nogal achterover, met een holle rug. Dit alles kan wijzen op te weinig rompstabiliteit. Ik denk dat het beeld veel fijner gaat worden als je daaraan gaat werken. Nu is de totaalindruk wat onrustig, en dat is zonde want er zit veel meer in, naar mijn bescheiden mening.

weinig stabiliteit in mijn romp (en rest van mijn lijf) had ik zeker weten die dag :D ik had koorts en had mijn energie redelijk verbruikt bij het starten van een onstuimige 4-jarige een uur voor ik deze proef reed :)

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 20:25

Alice13 schreef:
Gaaf dier heb je! Ik vind dat je trots mag zijn hoor!! Jullie missen nog souplesse en eenvoud maar ik ga er vanuit dat jullie gewoon lessen dus dat komt wel. Ik mis een beetje de voorbereiding bij de pirouettes keertwending en appuyementen. Maar ik doe het je (nog) niet na dus knap hoor!
Muziek niet mijn smaak maar past mooi bij je paard! Ik was laatst toevallig bij een evenement waar ze de kür elke keer toelichtte met commentaar, daar hielden ze van symentrie en een proef met andere lijnen dan die in de gewone proef voorkomen.

Dankjewel! :)

mijn pirouettes gingen vreselijk, normalen rijden we ze voor zevens, nu schrok hij van de muziek bij de eerste en dat maakte me onzeker bij de tweede.

bedankt voor de tips van de lijnen! daar kan ik wat mee voor de volgende kur! ik had nu weinig tijd om hem te bedenken en had vooral veel moeite met de kleine baan. Met 20 meter extra wordt het vast wat creatiever!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:26

Mooi dier!

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 20:31

xTweetyx schreef:
normaal gesproken reageer ik niet op zulke topics als deze.

maar zoals iemand eerder had gezegt, loopt t paard in wendingen en zijgangen niet geheel zuiver.
mijn pony heeft dit laatst ook gehad en had veel last van zijn rug. misschien is dat een puntje om te laten controleren?

Goed van je dat je reageert. paard is onlangs na een wedstrijdpiek helemaal (preventief) gecheckt door de veearts en dat was allemaal in orde. We zijn z'n kruis sterker aan het maken met oefeningen onder het zadel en ernaast. Benen, rug, hals, gebit, beslag, zadel, bit, voer etc is gecheckt :) ik denk dat het een kwestie van trainen is.

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 20:32

geerke schreef:
Denk wel dat er meer in het paard ziet dan wat er nu uitkomt.

Ik hoop dat je gelijk hebt :D vroeger dacht iedereen dat we niet verder dan M1 zouden komen omdat hij 'niet kan draven' :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:34

Paard loopt volgens mij prima. Hij kan inderdaad losser en het is geen bewegingskanon, maar het ziet er wel een intelligent en fijn meewerkend dier uit. Ideaal toch zoiets.

DaraBariton

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:45

itsspecial schreef:
Mensen die het verschil niet weten tussen wijken en appuyeren kunnen beter hun commentaar voor zich houden!

_/-\o_

Ik vind het er echt niet verkeerd uit zien ts, idd het meezitten en meer op de zit is wel een puntje maar om nou te zeggen dat het niet zzlicht en zelfs niet z2 waardig zou zijn... Nee dat vind ik echt niet het geval! Ik moet eerst maar eens z2 starten dus ik heb verders geen commentaar! Er valt altijd nog wat te leren!!!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:06

Daphaan schreef:
geerke schreef:
Denk wel dat er meer in het paard ziet dan wat er nu uitkomt.

Ik hoop dat je gelijk hebt :D vroeger dacht iedereen dat we niet verder dan M1 zouden komen omdat hij 'niet kan draven' :)

Ik zag toch een heel mooi drafmoment ertussen zitten hoor!Niets van aantrekken,lol met je knol!

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 21:23

DaraBariton schreef:
itsspecial schreef:

_/-\o_

Ik vind het er echt niet verkeerd uit zien ts, idd het meezitten en meer op de zit is wel een puntje maar om nou te zeggen dat het niet zzlicht en zelfs niet z2 waardig zou zijn... Nee dat vind ik echt niet het geval! Ik moet eerst maar eens z2 starten dus ik heb verders geen commentaar! Er valt altijd nog wat te leren!!!

:D tnx

hm ja we zijn het Z2 door gevlogen en hadden bij de eerste wedstrijd in het ZZL gelijk winst. Deze kur is echter niet hoe ik toen reed. Ik gaf dat ook al aan in de openingspost, maar die wordt niet fanatiek gelezen zag ik. De verbeterpunten ken ik inderdaad, en misschien wonderlijk: ik heb wekelijks les om daaraan te werken :P

@Geerke: ja ik ben super trots op zijn goede stukjes draf! :)

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:32

Ben ook niet erg enthousiast. Paard oogt te slap voor de 'trucjes' die je van hem vraagt. Niet helemaal eerlijk, want volgens mij is het een doodeerlijk dier. Pas op dat hij niet eng wordt in de hals en werk aan je eigen corestability, je hangt achter hem aan. Zonde!
Buiten dat vind ik het indekken ook niet nodig 'ik had griep, de bak was krap, het is een springpaard etc etc etc'. Denk je dat mensen je anders minder goed vinden?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:35

nou...die bak is niet echt ruim hoor.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:43

Wat een onzin, die bak is ook gewoon klein v een ZZ proef! Niks indekken hoor ik snap het wel eerste keer kür kleine bak muziek paard net niet zoals anders. Dat is geen indekken dat is gewoon eerlijk zeggen hoe het is.
Ts vraagt hier niet om een beoordeling, ze deelt een leer moment met ons!

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:53

Helemaal mee eens! Ik vind het juist hartstikke knap en hoop dat ik ooit nog op dat niveau kom. Indekken is totaal niet het geval, als ik ziek ben rijdt ik ook zeker niet zoals ik normaal doe! En inderdaad, als ze commentaar had gewild had ze het wel ergens anders geplaatst. Ik vind dat je trots mag zijn op je eerste kur! Leuke combinatie ook!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 21:59

Ik als recreatieruiter heb ook nog wel zat verbeterpunten, maar wie niet? Lijkt me geweldig om een kuur op muziek te rijden! Ik snap dat je ervan genoten hebt!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:01

Alice13 schreef:
Wat een onzin, die bak is ook gewoon klein v een ZZ proef! Niks indekken hoor ik snap het wel eerste keer kür kleine bak muziek paard net niet zoals anders. Dat is geen indekken dat is gewoon eerlijk zeggen hoe het is.

Wij verschillen van mening. Dat betekend niet dat de mijne onzin is :D

en Lindamusters, als ze geen commentaar had gewild maar alleen 'oeeeh wat knap', had ze het wellicht niet op bokt moeten zetten. (dit is geen aanval op ts,maar even een statement over dat er alleen applaus te horen mag zijn en nooit een kritische noot) Overigens krijgt ze van meerdere mensen heel netjes onderbouwd commentaar en niemand brand haar of haar paard af. Wel vallen er een aantal zaken op (ook voor degenen die het niveau wel rijden)

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 22:12

Bonita_Bon schreef:
Alice13 schreef:

Wij verschillen van mening. Dat betekend niet dat de mijne onzin is :D

en Lindamusters, als ze geen commentaar had gewild maar alleen 'oeeeh wat knap', had ze het wellicht niet op bokt moeten zetten. (dit is geen aanval op ts,maar even een statement over dat er alleen applaus te horen mag zijn en nooit een kritische noot) Overigens krijgt ze van meerdere mensen heel netjes onderbouwd commentaar en niemand brand haar of haar paard af. Wel vallen er een aantal zaken op (ook voor degenen die het niveau wel rijden)

Ik heb het inderdaad hier geplaatst omdat ik niet zozeer rijtechnisch commentaar zoek, dat krijg ik wekelijks in de les. Wel wilde ik een voor mij bijzonder moment delen.

Dat ik niet ben afgebrand en dat het commentaar netjes is onderbouwd vind ik her en der heel soepel gezien ;)

Om in te gaan op het 'indekken': als jij commentaar mag geven op mijn rijden, mag ik daarop reageren. Ik ken de verschillen tussen mijn gereden proeven en deze kur :) applaus zoek ik niet op bokt, dat kreeg ik gisteren van het publiek :Y)