duurd alleen nog even, maar misschien ga ik er van de week nog even opzitten en kijken of iemand kan filmen! Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
duurd alleen nog even, maar misschien ga ik er van de week nog even opzitten en kijken of iemand kan filmen! LenjaV schreef:Joliieeenn schreef:Wauw wat een paard!!![]()
Maar oef, de amazone ben ik helemaal niet zo van gecharmeerd. Als het mijn paard was gingen de sporen sowieso al van de laarzen. En ze is erg hard in haar handen! Paard is daardoor ook onrustig met zijn hoofd.. Verder tja..
Misschien inderdaad beter een ruited van een andere stal zoeken. Zou jammer zijn als je na je zwangerschap een paard hebt wat niet meer zo fijn is als dat je hem hebf afgegeven!
Maar echt, wat een paard! Ik ben verliefd!! Zijn er niet zoveel die zo lopen!
Ja alles wat je ziet, wat 'fout' loopt, is van de ruiter.. alleen daarom rijdt ze hem überhaupt ook 'alleen' springen maar goed we zullen zien hoe het verder gaat.. Tot nu toe kan ik hem op 2 pinkies rijden en hij loopt mooi constant bovenin + neus eruit als ik het wil zonder onrustig te zijn (goed, ik heb ook mijn handen stil) Klopt ná de zwangerschap wil ik geen hard gereden paard.. Bedankt verder en leuk dat hij zo goed aankomt!
CastaMickey schreef:Leuk paardje, maar die ruiter zou ik niet op mijn paard laten! Zonde, doet je paard afbreuk. Wacht anders gewoon met dit soort dingen tot je er zelf weer op kan of tot je een betere ruiter hebt gevonden..
Thea_Ste schreef:Wat een prachtig paard!! Mooie beweging!
Misschien een optie om een half jaar (tot na de zwangerschap) "vakantie" te nemen? Dat je paard alles kan laten bezinken en je dan verder kan doorrijden?
Wil je zelf springwedstrijden rijden is het wat anders, maar om hem zo bezig te houden tijdens je zwangerschap vind ik persoonlijk zonde. Jennyxx schreef:Paardje is pas 5. Een paar maanden vakantie zouden hem niet schaden. Zelf zou ik hem niet zo hoog laten springen. Ben een beetje een muts daarin en bang dat ze slijtenWil je zelf springwedstrijden rijden is het wat anders, maar om hem zo bezig te houden tijdens je zwangerschap vind ik persoonlijk zonde.
ik ben niet echt een springer maar denk wel na de zwangerschap een beetje te huppelen!

Wat betreft de rest kom ik op terug later snap het niet daarom kort maken etc ten tweede is het ITP
snap wel dat het moeilijk is om een betere oplossing te vinden, veel plezier met je super knappe paard! Kan je inderdaad ver mee komen 
bobje26 schreef:En ook het constante groot en heel traag draven, waarom niet het kleiner laten lopen en vanaf daar een sneller achterbeen te ontwikkelen? Ik denk persoonlijk dat het kleine en sneller laten worden ten goede komt van zo'n type paard.
En trouwens, super gave bak en omgeving daar zeg! Wow!

ik was nieuwsgierig geworden na het lezen van de titel van dit topic, maar toen ik het filmpje zag ben ik toch wel wat geschrokken van de "rijkunsten" van de amazone. Meid, als jij je paard de juiste training wilt geven zou ik hem niet meer laten rijden door deze amazone. Alles maar dan ook echt alles werkt tegen. Geen stille handen, benen bungelen alle kanten op, daardoor zijn de sporen ook een hele nare ervaring, ze hangt zelfs regelmatig in de teugels omdat ze de balans totaal mist op dit paard. Is echt geen aanval op haar, echt niet. Ik heb ook paarden gereden waarvan ik na 10 minuten zelf zei dat dit niet goed is omdat ik er geen balans op kan vinden. Is niet iets om voor te schamen maar wel iets waar ze eerlijk voor uit moet komen. En zonder cap op een "groen spring" paard rijden is al helemaal geen wijsheid meer! Tulandro schreef:Ik zou hem lekker een paar maandjes niet laten rijden, daar krijgt hij niets van. En als je hem perse wilt laten rijden, zou ik een jong ruitertje zoeken, die rijden tenminste lief. Althans, meestal wel.