We begonnen en eindigden met 3 Tinkers, maar onderweg....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 19:49

_San87_ schreef:
Zoe_97 schreef:

maar dan blen je handelaar. TS word 'verliefd' op elk dier en enkele maanden later moet het weer plaats ruimen voor wat beters

Dat gebeurde met het veulen, die niet gekocht was als Kyra eerder beschikbaar was geweest. Een ander paard was niet op de plek, kan gebeuren. TS en haar merrie zijn na jaren niet meer wat ze waren, TS wil wat merrie niet kan bieden. Dus verkoopt TS haar, prima toch?

En dan ben je handelaar. Dus? Professionele ruiters en amazones wisselen ook vaak genoeg van paard. TS is de eigenaresse van de paarden en moet dus zelf weten of zij verkoopt of niet.

Let wel, ik zou het niet zo aanpakken. Maar iemand veroordelen omdat zij het wel doet vind ik niet tof.

Dit is blijkbaar niet het eerste jaar da TS de paarden zo maar erbij haalt en wegdoet, zoals meerdere mensen hier al opmerkte. Ik zeg niet dat tS ene handelaar is. Een handelaar is daar bewust mee bezig, bij TS is het gewoon oh die wil ik dan moet die maar weg, en dan wil ik die dan moet die weg. (of zo komt dat hier ig over)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 19:50

Knert schreef:
Vrijheid van meningsuiting, waar jij san 87 ook van bent om een ander niet tof te noemen en een bemoeial. Dus... Het is niet zo dat we haar echt wat aan doen, wij denken alleen wat te constateren. Of wij het aan het juiste eind hebben weet ik niet. Maar dat weet jij wellicht ook niet.

Ik vind zeggen dat iemand bij zichzelf te rade moet gaan en wellicht aan zichzelf moet gaan werken om het verkopen van een paar paarden geen mening meer geven maar ronduit bemoeizuchtig.

En ik heb niemand niet tof genoemd. Ik heb veroordelen van niet tof genoemd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 19:52

Zoe_97 schreef:
_San87_ schreef:
Dat gebeurde met het veulen, die niet gekocht was als Kyra eerder beschikbaar was geweest. Een ander paard was niet op de plek, kan gebeuren. TS en haar merrie zijn na jaren niet meer wat ze waren, TS wil wat merrie niet kan bieden. Dus verkoopt TS haar, prima toch?

En dan ben je handelaar. Dus? Professionele ruiters en amazones wisselen ook vaak genoeg van paard. TS is de eigenaresse van de paarden en moet dus zelf weten of zij verkoopt of niet.

Let wel, ik zou het niet zo aanpakken. Maar iemand veroordelen omdat zij het wel doet vind ik niet tof.

Dit is blijkbaar niet het eerste jaar da TS de paarden zo maar erbij haalt en wegdoet, zoals meerdere mensen hier al opmerkte. Ik zeg niet dat tS ene handelaar is. Een handelaar is daar bewust mee bezig, bij TS is het gewoon oh die wil ik dan moet die maar weg, en dan wil ik die dan moet die weg. (of zo komt dat hier ig over)
Maar wat doet dat ertoe? Het is niet dat TS niet goed voor haar dieren zorgt.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 19:54

_San87_ schreef:
Zoe_97 schreef:

Verhuis om de paar maanden zorgt voor enorm veel stress bij de dieren, dat vind ik niet onder 'goed zorgen voor' vallen

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 19:59

_San87_ schreef:
Knert schreef:
Vrijheid van meningsuiting, waar jij san 87 ook van bent om een ander niet tof te noemen en een bemoeial. Dus... Het is niet zo dat we haar echt wat aan doen, wij denken alleen wat te constateren. Of wij het aan het juiste eind hebben weet ik niet. Maar dat weet jij wellicht ook niet.

Ik vind zeggen dat iemand bij zichzelf te rade moet gaan en wellicht aan zichzelf moet gaan werken om het verkopen van een paar paarden geen mening meer geven maar ronduit bemoeizuchtig.

Iemand een bemoeial noemen vind ik niet tof. Vooral omdat t's zelf een openbaar topic opent om reactie te krijgen.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-15 20:02

8 paarden? Noem ze eens. Zoveel heb ik in mn leven nog niet gehad hoor. Misschien zijn hier een paar mensen wat in de war vanwege paarden die ik voor anderen heb gereden of hier te leen heb gehad? Welke paarden heb ik in 2014 verkocht? Geen. In 2013? Ook geen.

Caily was mijn tweede paard en heb ik bijna 4 jaar gehad. Zoals ik schrijf is de reden van verkoop omdat ik het idee heb dat ze hier niet meer op haar plek is/was. Ik mis haar stiekem vreselijk maar weet verdomd goed dat ze het daar beter heeft dan hier. Haar veulen Lola is gefokt met de gedachte merrietje hou ik, hengstje verkoop ik. Zodoende ook met veulen Kyano. Het feit dat hij bij hengst zijnde voor de verkoop zou zijn stond ten tijde van de dekking al vast.

Carrera had ik graag gehouden. Dit paard bleek echter qua kuddegedrag volledig verknipt door de locatie waar ze vandaan kwam. Eten of gegeten worden moet ze gedacht hebben. Al mijn paarden joeg ze door het draad, tot mijn alfamerrie met veulen aan toe. Ik garandeer graag de veiligheid van mijn paarden, ik woon langs de 100 km/h weg. Zelfs de buurvrouw merkte aan het gedrag van mijn jaarling naar haar paarden de onrust in de kudde. Van opfokMAATJE was dus geen sprake.

Bibi heb ik te koop gezet omdat de verkoop met Caily niet wilden vlotten. Ik kreeg Bibi volledig groen, zelfs halster om of af doen kende ze niet. Ik heb genoeg jonge paarden mak gemaakt en vind dit erg leuk om te doen. Maar met lichamelijke ongemakken en winter voor de deur moest er gewoon een weg. Twee paarden voor mijzelf, dat eas altijd het plan en is in de basis altijd zo geweest. Immers toen ik een maatje voor Lola had heb ik Caily te koop gezet.

Moyra hier is de eigenaresse van Bo en zij weet dat de afspraak was/is dat als ik 3 paarden niet trek ook Bo huiswaarts moet gaan. Dankzij een lieve bijrijdster is dat gelukkig niet aan de orde op dit moment. Bijrijdster richt zich volledig en als enige op Bo en springt bij in de verzorging indien nodig.

Nee, zoveel paarden verkkpen is dus niet mijn gewoonte en al helemaal niet leuk. Maar in mijn basisgedachte is nooit wat verandert dus niks wispelturig. Dat ik Bibi en Caily beide verkocht is voor hun welzijn geweest. Het heeft zo moeten zijn. Zij hebben het waar ze nu staan slkebei beter dan ze bij mij ooit zouden krijgen. En ik heb de kans gehad om Kyra te kopen. Kyra ken ik al 6 jaar en heb ik zelf van begin tot eind mak gemaakt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 20:02

Zoe_97 schreef:
_San87_ schreef:

Verhuis om de paar maanden zorgt voor enorm veel stress bij de dieren, dat vind ik niet onder 'goed zorgen voor' vallen

Wauw, ja. Bel de dierenbescherming, er gaat weer een paard de trailer op. Overdrijven is ook een vak ;).

TS zorgt goed voor haar dieren, heeft er heus wel het beste mee voor denk ik zo. Een paar keer verhuizen is echt geen ramp hoor. En voor een hoop paarden heus zo stressvol niet. Mijn paarden hebben er nooit iets om gegeven.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 20:05

Knert schreef:
_San87_ schreef:

Iemand een bemoeial noemen vind ik niet tof. Vooral omdat t's zelf een openbaar topic opent om reactie te krijgen.

Dat mag jij vinden :). Deze 'discussie' is wat mij betreft voorbij. Gaat nergens over 8)7.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 20:41

ilayda schreef:
Leuke paardjes, inderdaad ook met de rest eens. Ik kon je topic niet eens goed volgen omdat er zo snel weer een weg was en dan was er weer een nieuwe.

Had dat probleem ook. Moest even terug lezen waarom bibi neens weg moest voor Kyra :=

Edit: iPhone maakte er bieb van zoals het paard van mijn vriendin. Excuus :')

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: We begonnen en eindigden met 3 Tinkers, maar onderweg....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-15 20:51

Caily wat een prachtige paarden en wat een mooi jaaroverzicht heb je gemaakt. :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 01:36

Bibi is niet weg gegaan voor Kyra hoor. De kopers van Bibi klikten gewoon super met Bibi, dat was zelfs een stalgenootje van afstand duidelijk. Als Caily eerder verkocht was dan Bibi had ik Bibi gehouden. Maar in dit geval mocht ik haar deze baasjes echt niet ontnemen. Vanaf het eerste moment stond ze voor hun met stip op 1, terwijl ze bij mij altijd achter Lola zou komen en zou moeten delen.

Veel verhuizingen... Caily is nu bijna 16 en heeft 4 verhuizingen mee gemaakt waarvan 2 keer verkoop. Bibi heeft hier 2 weken gestaan, er gaan ook paarden naar een handelaar, op doorreis voor verkoop/quarantaine, vakantie, naar de hengst. Zolang er goed voor gezorgd wordt en het niet blijft duren houden ze daar echt niks aan over. Als ze hier 1 - 2 jaar zou lopen en dan verkopen zou veel heftiger zijn.

Maar joh, als jullie het zo sneu en misplaatst vinden, klik het dan gewoon niet aan of klik na lezen verder, wat voor nut hebben deze reacties? Vraag me ook af waar Kimberley nu is met haar grote mond. En ondertussen zelf wel in- en verkopen voor de handel. Dat zou pas niks voor mij zijn := Ieder zijn ding lijkt me. Ben nog steeds benieuwd naar die 8 paarden?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 01:38

Dankjewel San en Gypsy :)

xxrossiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 02:00

ik schrik er ook best van hoeveel je gewisseld hebt in het afgelopen jaar en voornamelijk van bibi binnen 2 weken weer verkocht?! :o
maar ik wens je veel plezier in 2016 met je paarden! +:)+

oké ik kom tot 7
caily
bo
bibi
lola
kyano
carrera
kyra

oh en om je nummer 8 te geven: Luna

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 02:21

Wow :')

Ik klikte het topic aan met de gedachte, ze heeft er een moeten laten gaan naar de eeuwige groene weides en heeft een nieuw maatje.

Maar ik schrik hier eerlijk gezegd ook wel een beetje van. Ik snap dat de keuzes nooit makkelijk zijn. En als je dieren hebt moet je ook afscheid kunnen nemen. Maar ik vind ook dat je moet begrijpen, een paard is een levend wezen, hebben ook gevoelens en ik (persoonlijk) vind niet dat je zo met paarden moet schuiven alsof het een schaakspel is. Maargoed dat is mijn persoonlijke mening en je mag me hier op aanvallen maar die verandert niet.

Ik wens je in iedergeval een fijne jaarswisseling en een goed 2016 toe!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 02:50

Ik snap jullie issue niet zo. Alleen om Bibi? Die overigens 4 maanden van mij is geweest.Had ik haar dan moeten laten lopen terwijl ik haar niet kon bieden wat ze hebben kon? Ik heb er honderden euro's verlies op gemaakt dus om de winst ging het niet. Ze klikte ook erg goed met Lola die nu alleen gillend in de wei achterblijft, ook dat is het niet. Het is puur uit oogpunt waar het diertje het het beste zou krijgen genomen. Ik had ook het liefste gehad dat ze vanaf de fokker verkocht was, maar helaas waren daar de mogelijkheden nier meer voor.

Rossie, Bo is niet van mij hoor, bovendien loopt hij hier nog. Net als Kyra en Lola. Caily is bijna 4 jaar van mij geweest. Luna haar verkoop is bijna 4 jaar geleden, Kyano gefokt voor de verkoop, en Carrera is terug naar haar fokkers. Het enige paard wat in kortere tijd heeft moeten wennen op meerdere plekken is Bibi.

Maar ja, het het waren er veel. Het was niet leuk, niet voor de paarden en niet voor mij. Helaas kan je de toekomst niet voorspellen, net als dat je niet kan voorspellen hoe een paard in de kudde past of hoe een ziekte zich ontwikkelt. Maar houden van is ook loslaten. Een dier houden terwijl je weet dat het elders beter af is, dat noem ik pas egoistisch.

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 07:44

Je hoeft jezelf niet te verdedigen, mensen oordelen toch wel op hun eigen manier. Was het een druk jaar? Ja. Heb je vrijwillig moeten stoppen met pension/opfok? Nee.
En dat vind ik nog wel het allerergste voor jou. Je hebt een droom, kan die na járen eindelijk waarmaken, het ging mooi en vervolgens door invloeden van buitenaf moet je noodgedwongen stoppen.
Zoiets komt wel even hard aan.

Dat dit jaar een "bewogen" jaar wat wat betreft paarden kan natuurlijk niemand ontgaan. Je hebt duidelijk geschreven in je openingspost maar mensen lezen alleen maar wat ze willen lezen en hebben niet het gevoel erbij wat jij had.

En sh*t happens, sommige keuzes vielen niet goed en daardoor moest je andere moeilijke keuzes maken waarvan je wist dat ze de juiste waren.

Ik ben, als je vriendin, trots op je en ik quote hetgeen wat je me ooit vertelde: "beter spijt hebben van iets wat je hebt gedaan, dan spijt hebben van iets wat je nooit hebt gedaan"

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 07:55

Caily als je alleen meer positieve reacties wil dan moet je dat even boven je topic zetten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 08:57

Jennyj01 schreef:
Caily als je alleen meer positieve reacties wil dan moet je dat even boven je topic zetten.

Wat een stomme reactie dit. Niemand plaatst een topic om negatieve reacties te oogsten, en hoopt logischerwijs op leuke reacties.

Verder ben ik het eens met Magica, je bent ons geen verantwoording schuldig, je maakt bewuste keuzes voor je paarden en ik ben het met je eens, als er iemand is die met je paard heel erg goed klikt en het diertje bij jou op plaats twee zou staan, dan lekker verkopen :). Geniet van je paarden en laat de twijfelaars maar lekker twijfelen, die oordelen enkel (onterecht) op wat ze lezen en weten geen zier over hoe en wat verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 09:05

Laat het van je afglijden caily! Ik heb die van mij over de jaren heen wel 20x moeten verhuizen! Weliswaar altijd samen, maar hee oliebol happens.

Ik persoonlijk heb heel veel respect voor wat zo een jonge meid in haar uppie voor elkaar krijgt. En je bent hartstikke goed voor je paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 09:05

Ha die Caily!

Wat een gaaf overzicht (was alweer vergeten dat er ook nog sneeuw is gevallen in januari) en wat heb je toch een super mooie dieren!! Veel plezier met ze in 2016.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 09:47

Moet eerlijk toegeven dat je juist dit jaar gedurfd hebt een pension te starten getuigt ook wel weer van ballen. Dromen die niet uitkomen zijn erg jammer, maar nooit proberen helemaal.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-15 09:56

Pension had ik vorig jaar ook al? Ik ben er juist mee gestopt dit jaar. Niet omdat het niet liep hoor. Had een vrij simpel maar uniek aanbod hier in de omgeving, maar helaas bleken er wat factoren in het spel die het mij lastig maakten de klanten het zodanig goed te bieden als ik het hebben wilde. Achter de schermen speelt daar nog wel meer maar dat is niet voor internet bestemd.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 10:09

Cally ga je toch niet verantwoorden, zonde van je tijd en energie.
Laat lekker gaan allemaal.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 10:12

Mooi overzicht hoop dat deze paardjes wel bij je mogen blijven. Ben heel benieuwd hoe Lola uitgroeid
Laatst bijgewerkt door Mira283 op 27-12-15 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 10:24

xxrossiexx schreef:
ik schrik er ook best van hoeveel je gewisseld hebt in het afgelopen jaar en voornamelijk van bibi binnen 2 weken weer verkocht?! :o
maar ik wens je veel plezier in 2016 met je paarden! +:)+

oké ik kom tot 7
caily
bo
bibi
lola
kyano
carrera
kyra

oh en om je nummer 8 te geven: Luna

Nou kom jij maar niet bij een handelaar, dan ga je ter plekke dood, soms staan ze daar nog geen 2 dagen en gaan ze door. :D

En ik zie het probleem van ts niet. Hengstveulens waren gefokt voor de verkoop, en laten we eerlijk zijn dat doet bijna elke fokker.

De tinker die niet in de kudde paste en die zelf de dieren van de buurvrouw van slag maakte, die is dan niet op haar plaats en kan je beter wat anders voor zoeken.

Ze kocht een jong veulen voor haar andere jonge paard als speel/opfok maatje. Juist super want hoeveel mensen houden hun veulens weliswaar zonder maatje op een pensionstal?!

De merrie werd verkocht omdat de klik verwaterd is, dus ze bood een eerlijkere optie aan!

Het veulen had ze wellicht niet hoeven kopen, maar soms moet wat plaats gemaakt worden voor wat anders en daar horen zulke beslissingen bij.

Paarden zijn duur, en moet je plezier van hebben anders is het een verplichting.

Leuke dieren en succes met ze!