Na 1 a 2 jaar weer een paard onder me kont

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:43

xFriesiaNx schreef:
meggiemeg schreef:
Veel plezier met de paarden TS, vind het knap hoe je met de commentaren omgaat, erg positief!

Nou zo positief zie ik het niet in.
Met andere woorden ik ben dus gwn te dik... ik ben al verschrikkelijk onzeker al had ik geweten dat je hier afgekraakt word had ik nooit een account aangemaakt.

Tja dat is nu helaas bokt. Er zijn heel veel die commentaren geven die echt buiten de maat zijn en dat valt me tot nu toe in jou topic erg mee hoor!
Als je een topic met foto's plaatst krijg je commentaar, soms leuk soms minder en soms zelfs kwetsend. Het is aan jou hoe je reageert en hoe dan de rest van je topic gaat verlopen.
Probeer er het beste van te maken en doe wat met de tips die je krijgt wat binnen je macht ligt!

MarlindeRooz

Re: Na 1 a 2 jaar weer een paard onder me kont

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 11:47

Ts je hebt toch meer aan eerlijk commentaar waar je wat mee kunt ipv mensen die schijnheilig met je mee praten om aardig gevonden te worden.

Ik vind je ook wat te zwaar voor het paard omdat friezen er om bekend staan niet zo'n stevige rug te hebben. Dat icm met dit zadel waardoor het gewicht niet lekker verdeeld wordt.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 12:11

Lieve TS, ik kraak jou niet af, je hebt juist mijn respect! En niemand anders vindt dat ik jou te dik zou vinden, jij vat het zelf zo op. Ik moet ook niet op een kleine pony gaan zitten met een te krap zadel. Het gaat om de combinatie en die vind ik niet fantastisch eruit zien op de foto's. Er zijn heus paarden en zadels waar jij prima mee kunt rijden, laat je niet op je kop zitten!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 13:51

leuk voor je dat je weer lekker rijden kunt, veel succes ermee, en sterkte met de spierpijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 11:48

Mag ik ook commentaar leveren op je Nederlands? "Me" is geen bezittelijk voornaamwoord. "Mijn" wel. ;)

http://www.metronieuws.nl/koffiepauze/2 ... d-van-2015

Verder: als je benen erg stevig zijn, is het heel lastig om je benen correct aan te leggen. Het spek zit in de weg. Daardoor staan je tenen naar buiten. En dat schrijf ik heus niet om vervelend te doen over je gewicht. (Ik ben namelijk absoluut niet slanker dan jij bent en spreek uit ervaring. ;) ) Overgewicht heeft nou eenmaal die vervelende invloed op je houding. Google maar eens op foto's van "overgewicht" en "ruiter". Dan zie je dat ze stuk voor stuk met de tenen naar buiten rijden.

xFriesiaNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 21:02

safina schreef:
Mag ik ook commentaar leveren op je Nederlands? "Me" is geen bezittelijk voornaamwoord. "Mijn" wel. ;)

Verder: als je benen erg stevig zijn, is het heel lastig om je benen correct aan te leggen. Het spek zit in de weg. Daardoor staan je tenen naar buiten. En dat schrijf ik heus niet om vervelend te doen over je gewicht. (Ik ben namelijk absoluut niet slanker dan jij bent en spreek uit ervaring. ;) ) Overgewicht heeft nou eenmaal die vervelende invloed op je houding. Google maar eens op foto's van "overgewicht" en "ruiter". Dan zie je dat ze stuk voor stuk met de tenen naar buiten rijden.

Ik zeg toch "mijn" ?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 21:25

Willemina_L schreef:
Natuurlijk is het heel leuk voor jou om weer te kunnen gaan rijden, maar denk je ook wel eventjes aan het paard? Je oogt veel te zwaar voor dit dier en eerlijk gezegd denk ik niet dat een ander zadel een oplossing gaat bieden. Jij past er dan misschien wel in maar voor de rug van het paard wordt het waarschijnlijk weer veel te lang.

Jouw afvallen met reeds 15 kilo is heel knap en respect daarvoor! Echter ben ik bang dat je er nog heel wat meer moet kwijtraken voordat je intensief wil gaan rijden en het paard zijn balans en ontspanning kunt gaan bieden. Dat wil niet zeggen dat je niet bezig kunt zijn met paarden natuurlijk! Goed en correct longeren is ook een enorme uitdaging waarbij je zonder ruitergewicht het paard uitstekend kunt gymnastiseren. En er zijn natuurlijk zoveel andere mogelijkheden!

Nogmaals, niet om je naar beneden te halen want ik heb enorm respect voor jou. Maar nu zit je het dier alleen maar in de weg helaas aan de foto's te zien.

mee eens

xFriesiaNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-15 21:29

Willemina_L schreef:
Natuurlijk is het heel leuk voor jou om weer te kunnen gaan rijden, maar denk je ook wel eventjes aan het paard? Je oogt veel te zwaar voor dit dier en eerlijk gezegd denk ik niet dat een ander zadel een oplossing gaat bieden. Jij past er dan misschien wel in maar voor de rug van het paard wordt het waarschijnlijk weer veel te lang.

Jouw afvallen met reeds 15 kilo is heel knap en respect daarvoor! Echter ben ik bang dat je er nog heel wat meer moet kwijtraken voordat je intensief wil gaan rijden en het paard zijn balans en ontspanning kunt gaan bieden. Dat wil niet zeggen dat je niet bezig kunt zijn met paarden natuurlijk! Goed en correct longeren is ook een enorme uitdaging waarbij je zonder ruitergewicht het paard uitstekend kunt gymnastiseren. En er zijn natuurlijk zoveel andere mogelijkheden!

Nogmaals, niet om je naar beneden te halen want ik heb enorm respect voor jou. Maar nu zit je het dier alleen maar in de weg helaas aan de foto's te zien.

Met andere woorden... stap niet meer op een paard?

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 21:41

xFriesiaNx schreef:
Willemina_L schreef:

Met andere woorden... stap niet meer op een paard?

ik denk eerder, DIT paard in combinatie met DIT zadel ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 21:44

Niet meteen gaan steigeren, rust kan je redden. Bokt is nu eenmaal een plek waar alles, positief of negatief uitvergroot word. Er zijn mensen hier op bokt die zitten te kwijlen bij een (in mijn ogen) iets te stevige ruiter die wel op hoog niveau rijd en waar niet tegen gezegd word dat ze met vijftien kilo minder nog veel meer uit de paarden kan halen. En jij begint net weer, bent al 15 kilo kwijt en zo te horen is dit nog maar het begin, top!! Je rijden ziet er niet zo heel erg verkeerd uit maar, het zadel is voor jou te klein en lijkt ook vast op de schoft van het paard te liggen, dit vind ik nog veel erger.
En, dit mag dan een friese hengst zijn, zo ziet hij er niet uit. Mager, onbespierd dus daar is nog wel wat week aan de winkel voor je. Probeer eens, wanneer je er op zit, om een aantal vingers vooran tussen schoft en zadel te krijgen, lukt dit niet dan toch op zoek naar een ander zadel. Vertel aan de eigenaar dat zijn paard straks niets meer waard is als je met dit zadel door rijd, je rijd dan de schoft en de spieren er naast helemaal aan gort. En dan kun je het dressuurmatig oppakken helemaal vergeten en heeft al je werk geen nut.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 22:36

Willemina_L schreef:
Lieve TS, ik kraak jou niet af, je hebt juist mijn respect! En niemand anders vindt dat ik jou te dik zou vinden, jij vat het zelf zo op. Ik moet ook niet op een kleine pony gaan zitten met een te krap zadel. Het gaat om de combinatie en die vind ik niet fantastisch eruit zien op de foto's. Er zijn heus paarden en zadels waar jij prima mee kunt rijden, laat je niet op je kop zitten!

Heb je deze post ook nog gelezen nadat je mijn eerste zo uit zijn verband trekt? Kom op beste meid, ik bedoel het niet rot, heb juist bewondering voor je!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 23:27

xFriesiaNx schreef:
safina schreef:

Ik zeg toch "mijn" ?

"Na 1 a twee jaar weer een paard onder me kont" ?

;)

xFriesiaNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-15 11:30

safina schreef:

[/quote]

Wauw wat erg zeg dat ik een keer het woord "me" gebruikt..
Dat zelfs daar op gelet word is wel heel erg....

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 12:35

Wat is er nou erg aan? Gewoon een tip. Ik erger me er ook aan als mensen dat soort foutjes maken, is toch niet erg om haar even te verbeteren.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 12:36

Ik denk dat ts zich heel welkom voelt :j

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 13:49

Nou ja het gebruik van ME is niet voor niets als meest storend verkozen. Krijg er zelf ook altijd de kriebels van, ondanks dat ik zelf absoluut niet spelfoutvrij schrijf. Maar was wel blij het niet in je teksten terug te vinden.

Verder hoop ik dat je gewoon doorgaat met paardrijden. Wellicht op een ander leuk paardje met een beter zadel?

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 13:50

Welkom of niet!
Me of mijn , kan ik mezelf niet heel druk om maken .
Waar ik wel last van heb is teveel ruiter op een te klein zadel op een paard wat onbespierd is ! Met alle respect , goed dat je AL 15 kg kwijt bent !
Maar je mag zeker nog meer kwijt . Voor je jezelf en t paard niet in de weg zit ...

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 13:57

Ik ben het er helaas wel mee eens dat ik je te zwaar vind voor dit paard. Hij lijkt ook heel klein en iel, denk dat het daardoor komt. Maar wat wel leuk is, is dat dit paardje je nu kan helpen met meer afvallen. Ga een stukje wandelen, lange lijnen en dan zal het eraf vliegen. Stallen mesten helpt ook :D als je dan meer afgevallen bent kan je kijken of je in het zadel past, en anders zijn er nog genoeg grotere paarden die jou wel passen. Dat het nu niet kan betekend niet dat het nooit kan :)

paramuse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 14:07

Eerlijk gezegd snap ik niet waarom iedereen ts zo aanvalt. Ze vraagt om rijtechnisch commentaar om te verbeteren. Ze is druk bezig met afvallen en neemt alle kritiek best goed op.
Ja het zadel had een maat groter mogen zijn maar het is niet haar paard. Wanneer je voor een handelaar rijdt moet je het doen met de materialen die je hebt.
TS ik vind dat je goed bezig bent, zeker na een pauze vn 2 jaar. Ik kan je verzekeren mijn houding was vele malen erger na een jaar niet te hebben gereden.

Gimmick11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 14:50

Wauw, wat een leuk dier zeg!
Echt heel gaaf dat je deze mag rijden! En knap dat je na een tijd niet gereden te hebben zo weer op stapt +:)+

Het zadel is op dit moment te klein voor je, maar je bent al 15 kg afgevallen ( _/-\o_ ) dus dat komt wel goed joh! Eerst de kerstdagen maar doorkomen;)

Verder zou ik me niet druk maken om alle commentaren hoor.
Vroeger reden we gewoon op welk zadel er voor handen was, en tegenwoordig moet alles perfect zijn en heeft elk paard blijkbaar enorme last van zijn rug wanneer er een plukje wol scheef zit in een kussen.
Lekker door blijven rijden, conditie opbouwen en misschien eens een lesje nemen. Komt helemaal goed :j

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 15:08

Gimmick11 schreef:
Wauw, wat een leuk dier zeg!
Echt heel gaaf dat je deze mag rijden! En knap dat je na een tijd niet gereden te hebben zo weer op stapt +:)+

Het zadel is op dit moment te klein voor je, maar je bent al 15 kg afgevallen ( _/-\o_ ) dus dat komt wel goed joh! Eerst de kerstdagen maar doorkomen;)

Verder zou ik me niet druk maken om alle commentaren hoor.
Vroeger reden we gewoon op welk zadel er voor handen was, en tegenwoordig moet alles perfect zijn en heeft elk paard blijkbaar enorme last van zijn rug wanneer er een plukje wol scheef zit in een kussen.
Lekker door blijven rijden, conditie opbouwen en misschien eens een lesje nemen. Komt helemaal goed :j

Mee eens:)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 16:11

Een braaf paard kun je goed kapot rijden met een slecht zadel. Veel paarden geven echt wel aan als hun iets dwars zit en inderdaad, dat kan een bobbel in het zadel zijn. Vroeger kreeg iedereen ook de afdankertjes van oudere broer of zus aan, vooral schoenen maar dat betekende niet dat ze goed zaten.

xFriesiaNx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-15 21:15

Mijn houding is zo te voelen vooruit gegaan, want heb flinke spierpijn in mijn onderrug door rechtop te proberen blijven zitten, pijn in mijn schouders en in mijn kuiten, heb de beugels een gaatje langer gedaan en me tenen draaien niet meer naar buiten, ook zit ik een stukje beter in het zadel en zit ik niet meer helemaal op de achterkant van het zadel, ook heb ik mijn armen laten ontspannen en liep hij bijna de hele tijd laag met zijn hoofd, en aan de teugel door de teugels ietsjes losser te pakken.
Maandag ga ik waarschijnlijk een van de andere ook rijden, die is een heel stuk frisser dus ben benieuwd

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 21:22

Aan de teugel gaat via de achterhand, niet de voorhand:P
Ookal laat een paard via de rug los.
Teugels losser een een lager instelling is wel een goed tekem:)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 21:27

xFriesiaNx schreef:
Mijn houding is zo te voelen vooruit gegaan, want heb flinke spierpijn in mijn onderrug door rechtop te proberen blijven zitten, pijn in mijn schouders en in mijn kuiten, heb de beugels een gaatje langer gedaan en me tenen draaien niet meer naar buiten, ook zit ik een stukje beter in het zadel en zit ik niet meer helemaal op de achterkant van het zadel, ook heb ik mijn armen laten ontspannen en liep hij bijna de hele tijd laag met zijn hoofd, en aan de teugel door de teugels ietsjes losser te pakken.
Maandag ga ik waarschijnlijk een van de andere ook rijden, die is een heel stuk frisser dus ben benieuwd

Mooi, heb je nog even gekeken of je een paar vingers tussen de boom en de schoft kun steken wanneer je er op zit??