Hudson ( Krack C x Jazz ) 3,5 lekker aan het werk.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Roos_M

Re: Hudson ( Krack C x Jazz ) 3,5 lekker aan het werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 07:54

Leuk dier! Doe je voorzichtig met hem? Ik vind hem ook aan de jonge kant.
Hoe vaak rijd je hem in de week op deze manier?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 07:58

moniek21 schreef:
ik rij hem ongeveer 3 keer per week een half uur met in en uitstappen ( uitstappen altijd aan de hand op het straatje ;) )]

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 07:58

Wauw wat een prachtig paard!
En ach, die leeftijd.. Tja ik zou het zelf niet doen maar hoe vaak heb ik wel niet een wedstrijd gereden tegen een 3 jarige? Ik vind dat je gewoon moet doen waar je jezelf goed bij voelt :)
Jij kent je paard het beste

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 08:01

Erg mooi paard! Krijg je les met hem?

Persoonlijk vind ik het goed van je dat je het rijden kort en bondig houd! Maar ik zou als ik jou was toch eerst zorgen dat hij lekker in zijn lijf loopt en jouw houding goed is, voordat je gaat starten. Daar zullen jullie beiden op langere termijn de vruchten van plukken!

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 08:03

Marije_jiplover schreef:
moniek21 schreef:
ik rij hem ongeveer 3 keer per week een half uur met in en uitstappen ( uitstappen altijd aan de hand op het straatje ;) )]

Oh oeps. Sorry! :')

Als je dit een poosje zo houd en ook af en toe een weekje vrij geeft, dan hoor je mij niet klagen. Maar luister wel goed naar de signalen die hij geeft.

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 08:55

Wat een leuk en knap paard TS! Hij ziet er braaf en werkwillig uit!

Van een paar keer een paar meters wijken en een keertje gedoseerd gas geven gaat een (dan) 4-jarige heus niet kapot. Wijken voor het been kan je juist al vroeg stukjes meenemen zodat het paard gehoorzamer wordt voor je been. Ik heb het idee dat TS heus voorzichtig doet en dat dit ook wel een paard is die oefeningen als wijken, schouderbinnenwaarts etc.. allemaal heel makkelijk aan zal pakken en je dus niet telkens zal hoeven te blijven herhalen om de basis hiervan aan te leren.

Veel succes nog met hem TS!

Vagebond2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 09:03

Wat een knapperd!! <3 <3

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 09:14

Jemig Bokt weer. Ik ben het eens met clau1991. Iedereen mag zijn eigen mening hebben maar de tijd dat dit paard relaxed op stal/wei/paddock kan staan t.o.v. het werk is vele maler groter.

Je hebt een prachtig paard en het rijden ziet er netjes en ontspannen uit. Van 3x per week rijden zal hij langzaam sterker gaan worden. Zo te lezen heb je goed nagedacht over de training en de opbouw. Je focus ligt op de basiswerk en gehoorzaamheid, lijkt me niets mis mee.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 09:31

Wat een glimworm TS!
Ik dacht eigenlijk ook dat het een ukkie was maar hij gaat natuurlijk nog wat in de breedte groeien, dat kan al een heel ander beeld geven.

Als ik zo naar de foto's kijk dan zoek je volgens mij eerst verbinding met de mond en schuif je daarna (met die verbinding) de hals uit. Lijkt me niks mis mee. Met die 60min effectief rijden per week ook niet trouwens ;). Veel succes met je jonge topper!

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 10:01

Je kan niet zeggen dat die niet lekker in zijn velletje zit :D Wat glimt die zeg prachtig geloof niet dat die het slecht heeft bij je ;) Foto s zien er goed uit

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 10:07

Ohh fijn om hem te zien.

Het was al een heerlijk paard bij mij op stal.

Helaas had ik er de tijd niet meer voor!

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 10:09

Gaat helemaal goed komen met jullie! Sommige zien het al gebeuren dat jullie er met de winst vandoor gaan ;) Zijn Een Beetje jaloersss :j

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 11:28

Bedankt allemaal voor de lieve berichten .

Voor de mensen die bang zijn dat ik hem " stuk rij " nogmaals hij krijgt alle tijd en bekijk het keer per keer of hij aan het werk gaat of niet, hij krijgt nu ook een week vrij om bij " te tanken " zoals iedereen al opvalt hij glimt je tegemoet ... Voor mij een teken dat hij goed in z'n vel zit..
En natuurlijk krijg ik ook les, niet elke week omdat ik dat " nog niet " nodig vind , heb zelf op Lichte Tour niveau gereden met mijn vorige paard , dus heb een klein beetje ervaring . Neemt niet weg dat het belangrijk is om iemand vanaf de grond mee te laten kijken .. Dit doen we dus ook gemiddeld 1 x in de 2 weken.

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 11:53

Knap dier en prachtige foto's!

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 12:06

jemig, dat gezeur...
Als het paard tegen die tijd 4 is gaat hij echt niet kapot van een stukje wijken en een midden galopje.
Ik heb het idee dat TS prima weet waarmee ze bezig is, en het paard ziet er ontzettend goed uit.

Ik vind het er netjes uit zien ts, en je hebt een erg mooi paard! Veel geluk/succes ermee, ik heb het idee dat dat wel goed komt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 12:12

Prachtig paard!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 12:15

Dank je wel sannedeedee :)

Kaat, de eer van de foto's komt toe aan m'n vriend .. Die is bang van paarden maar heeft toch z'n angst opzij gezet om foto's te komen maken ;)

Especial, dank je :)

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 12:19

Goed om te horen! Ik hoop dat je mijn bericht niet als kritiek opvat, maar ik reageer wel op wat ik zie. Ik denk zeker niet dat je je paard stuk rijd, je bent zeker op de goede weg! Je gaat vriendelijk met je paard om en gunt hem tijd om te leren, maar ook om op te groeien.

Maar ik blijf wel bij mijn punt: je kan beter starten als paard en ruiter stabiel lopen. En uit wat je verteld interpreteer ik dat dat nog niet helemaal zo is. Wellicht dat het tegen april wel goed gaat, dat zal jij het beste aan kunnen voelen! In elk geval: geniet lekker van je paard!

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 12:26

Wat een dier al! Die van mij staat nog puppy te zijn. Heel veel plezier met hem!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 12:32

Miramii, ik ben ook de laatste die op wedstrijd zal gaan als het niet goed voelt.. Ik zeg April omdat ik een doel moet hebben.. Mocht het in maart niet voor elkaar zijn wacht ik net zo lang tot hij wel voor mekaar is ;)
Ik denk zelf ( op de foto van het halsstrekken na ) m'n houding prima is , krijg en kreeg hier altijd veel complimenten over.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 12:45

Aha, goed om te horen. In dat geval: ga zo door! ;)
Ik baseer mijn mening uiteraard op wat ik kan zien, dat is het lastige met foto's!

19pony19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 12:52

Wauw prachtig beestje!

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 12:57

Hee een bekende ITP, jij ook op bokt! Hudson, de knapste Holleeder ;). Ziet er super uit Monique, mag je trots op zijn. Hoe is het met zijn brul gedrag? :D

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 12:58

Super leuk paard!
Ziet er netjes uit!!
Heel veel plezier en succes verder!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-15 13:12

Miramii, dat is zeker waar foto's blijven lastig en zijn 100% moment opnames, dank je wel voor je reacties :)

Lilskie, Hahaha ja gaat goed met hem .. Brullen is gelukkig over daar werd ik zelf ook even gestoord van haha..dank je wel ben erg blij met hem we doen erg ons best ;)