Plots twee logees (paarden).

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitana

Re: Plots twee logees (paarden).

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 11:57

Terwijl het bij deze best meevalt. Maar vergeleken Lusitanos die leven op een handje voer hier, is het meteen veel. Vergelijk je het met een willekeurige warmbloed dan is het normaal... Het is maar wat je gewend bent.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 16:31

Trouwens allemaal beankt voor de leuke berichten en het vertrouwen in mij.

Het heeft 24 uur geduurd, maar ze hebben elkaar eindelijk ontmoet. ik hoorde gehinnik van verrassing, dus ik bem er meteen heengesjeesd op de scooter. Meteen emmers water meegenomen. Als ik dan toch die kant op ga... (Er zijn 30 hectaren land bij dit huisje, doorkruisd door een weggetje dat een stuk afsnijd waar nu de logees staan)
Fototoestel mee uiteraard, dus ik ben even fotos uploaden...
Olímpio had maar weinig belangstelling, boneo meer en langer.
De mijne zijn allemaal "belangrijk" voor hun idee. Gandhi is de jongste met zijn vier jaar en het korste ruin, vorig jaar zomer gecastreerd en hij wil graag de leiding nemen, maar dat is hem tot nu toe nog niet gelukt. Chico is er het langste en is de drijver, in die zin de leider, en Júpiter is de oudste en grootste en het voorpaard, hoewel niet echt de baas over Chico.
Gandhi bleef het langst kijken, ook toen de logees allang al weer verderop aan het grazen waren, maar uiteindelijk gingen alle koppies naar beneden om te grazen en toen bem ik weggegaan.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 16:44

Op 30ha kan het idd even duren voor je je buren tegenkomt 8-)
Lekkere bende heb je daar :D

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 19:47

Sorry voor de spelfouten in die post en voor het lange wachten, kon niet meer editen of posten ant buurvrouw, grappig dat je dat net noemt, maar die woont dus inderdaad 2 km verderop, ging naar het stadje met de auto en vroeg of ik meewilde. Ik heb geen auto en dichtsbijzijnde winkels 8 km verderop, dus graag. Enfin, hier dan de fotos:

Vlnr Gandhi, Chico, Júpiter
Afbeelding

En aan de overkant Olímpio en Boneco
Afbeelding

Vooral Boneco had belangstelling (dat witte gebouw in de verte is een kapschuur die bij mijn huis staat)
Afbeelding

Overzicht. Scooter zie je ook nog op de achtergrond. In die bocht zijn van beide kanten af al eens auto´s de wei in gereden die de bocht niet of niet helemaal namen...... Het licht nu op als een kerstboom door de reflectoren...

Afbeelding

Belangstelling nam af.
Afbeelding

Van de andere kant af genomen, paarden waren de hoek om gegaan, dus die van mij ook, zodat ze weer tegenover elkaar stonden. (weggetje zigzagt enorm)

Afbeelding

Afbeelding

Gandhi even stoer doen
Afbeelding

Gandhi en Boneco nog contact, de rest gaat al eten
Afbeelding

Afbeelding

Júpiter kijkt nog even
Afbeelding

Geen belangstelling meer
Afbeelding

NatalieLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 20:42

Wat een heerlijk stel!!!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 20:44

Wat een leuke paardjes allemaal!

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 20:45

Wat leuk dat je ze opvangt! En wauw, wat ziet Júpiter er prachtig uit.. Ik herkende hem helemaal niet meer!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 11:28

Dank jullie wel

Júpiter doet het inderdaad goed.

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 11:34

Jee, gisteren dit topic gelezen, zie ik ineens n bekend koppie staan bij de advertenties! Geweldig mooi beestje, ik ben fan. Veel te vroeg maar wel echt verliefd. Hoop dat je n mooi nieuw adresje vind!

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 11:46

Waaauw, wat is Gandhi een knap paard zeg! <3
En boneco ziet er op het oog inderdaad jonger uit. Ben benieuwd waar ze terecht gaan komen.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 14:14

Gandhi is een typisch lelijk eendje, mooie zwaan verhaal. Niemand dacht dat het ooit wat kon worden...
Mijn moeder kan er nog steeds niet over uit dat dát nou "die ezel" is.

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:42

Dat wil ik best geloven. Ben wel benieuwd naar het lelijke eendje dan, daar is niet veel meer van over ;)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 15:10

Afbeelding

Met Chico...nu is Gandhi de grootste...
Afbeelding

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 15:27

Oef, die heeft inderdaad een flinke verandering door gemaakt!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 15:34

Ik vind het een beetje een vreemd verhaal en erg onbeleefd van die kennis :o. Je zegt eventueel heb je plaats, maar hij moest eerst verder kijken. Vervolgens laat hin niets van zich horen tot op de dag dat hij ze zo ineens komt brengen... En brengt hij ook nog eens twee te magere paarden langs.

En wat ik nog niet snap, want ik ben niet zo slim :+ Zijn ze nou van jouw, of nog steeds van hem? Verkoop/bemiddel je voor hem? Krijg je wel betaald voor de opvang van zijn paarden? Je geeft ook aan dat het niet de bedoeling is dat ze naar hem terug gaan, maar wat nou als je ze niet verkocht krijgt? Want ik las in eerste instantie dat hij op zakenreis ging en dus alleen voor die periode de paarden ergens anders heen moesten.

Wel supermooi dat je deze ruimte hebt voor je knollies. En Gandhi is zeker geen lelijk eendje meer, wat een pracht beestje.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 15:49

Leuke foto's weer ! Wat een prachtig land hebben ze daar om te lopen !
Jup is gewoon vet geworden :wow: :D Geweldige metamorfose <3

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 16:24

ElineS schreef:
En wat ik nog niet snap, want ik ben niet zo slim :+ Zijn ze nou van jouw, of nog steeds van hem? Verkoop/bemiddel je voor hem? Krijg je wel betaald voor de opvang van zijn paarden? Je geeft ook aan dat het niet de bedoeling is dat ze naar hem terug gaan, maar wat nou als je ze niet verkocht krijgt? Want ik las in eerste instantie dat hij op zakenreis ging en dus alleen voor die periode de paarden ergens anders heen moesten.

Ze zijn van hem, dus ook de verantwoording en de onkosten (logees;) ), en ik bemiddel en dat deed ik al voordat ze bij mij stonden. Ze staan al langer te koop.
Nu moet hij naar het buitenland voor zaken, voor een langere tijd, want verschillende landen, het gaat dus niet om dagen, maar weken, en hij heeft niemand die voor ze zorgt.
Hij heeft alles eens op een rijtje gezet en vindt het toch veel werk en verantwoording, plus het kost maar geld terwijl hij er niks mee verdient, en dus moeten ze maar weg. (Terwijl hij eerst nog plannen had om te gaan fokken met een goede Lusitano merrie, maar dat heb ik hem uit zijn hoofd kunnen praten.)
Als ze nog niet verkocht zijn als hij terugkomt, blijven ze gewoon staan tot ze verkocht zijn, want hij wilde ze al eerder bij mij weiden, maar vervoer was steeds een probleem, en van de zomer had ik ook geen gras over, dus dat hebben we verder laten varen, maar zodoende stond ik wel bovenaan de lijst van mogelijke adressen en is het ook geen complete overval... :D
En ja, ik krijg vergoeding.
En ik kan Olímpio gewoon gebruiken als hij er straks beter uitziet, zolang hij niet verkocht is. :))

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 16:40

Ah nee oké, stuk duidelijker :D. Begrijp het woord logees ;) . Maar vond het in je eerste post overkomen alsof die ze zo poef, bij je had gedropt en red je er mee, van daar mijn vragen.

Succes met de verkoop!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 18:04

Nou het was wel poef van nu bellen en straks brengen, dus dat was wel even schrikken, maar dat ze bij mij zouden komen, daar was eerder sprake van geweest.
En ik heb ook wel eens op Olímpio gereden...
Afbeelding
(Veel te korte beugels, maar gedoe om ze langer te maken, en het was maar even om laten zien dat hij mak was)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 10:11

Olímpio laat zich niet vangen... Veel te bang dat hij weer weg moet.
Hij begroet me wel, maar als ik het hek door ben loopt hij weg. Ik heb er gisteren een half uur achteraan gewandeld en uiteindelijk kon ik hem zijn worteltje geven en een touw over zijn hals doen (hij was inmiddels helemaal bezweet van de sprintjes), maar toen ik het halster om wilde doen, schoot hij er onverwacht toch nog vandoor. Hij trok zijn kont in met aangekenpen staart, verwachtte een klap...
Ik heb hem maar laten lopen en toen ik daarna water ging geven een beetje mais in een emmer gedaan. Daar heb ik een hekel aan als er meer dan 1 paard in de wei staat, want dat kan voor gevaarlijke taferelen zorgen, maar Boneco liep wel achter me aan, maar was niet al te opdringerig en uiteindelijk kwam Olímpio toch ook wat eten. Maar niet op zijn gemak liet hij de rest toch aan Boneco en liep hij weer weg. Zo sneu.
En ik wil alleen zijn staart uit de klit halen.
Dat wordt dus alle dagen een worteltje brengen om vertrouwen te winnen...

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 10:19

Lusitana schreef:
Olímpio laat zich niet vangen... Veel te bang dat hij weer weg moet.
Hij begroet me wel, maar als ik het hek door ben loopt hij weg. Ik heb er gisteren een half uur achteraan gewandeld en uiteindelijk kon ik hem zijn worteltje geven en een touw over zijn hals doen (hij was inmiddels helemaal bezweet van de sprintjes), maar toen ik het halster om wilde doen, schoot hij er onverwacht toch nog vandoor. Hij trok zijn kont in met aangekenpen staart, verwachtte een klap...
Ik heb hem maar laten lopen en toen ik daarna water ging geven een beetje mais in een emmer gedaan. Daar heb ik een hekel aan als er meer dan 1 paard in de wei staat, want dat kan voor gevaarlijke taferelen zorgen, maar Boneco liep wel achter me aan, maar was niet al te opdringerig en uiteindelijk kwam Olímpio toch ook wat eten. Maar niet op zijn gemak liet hij de rest toch aan Boneco en liep hij weer weg. Zo sneu.
En ik wil alleen zijn staart uit de klit halen.
Dat wordt dus alle dagen een worteltje brengen om vertrouwen te winnen...

Ah wat sneu, hopelijk gaat dat snel beter!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 10:38

Het is echt zo´n paard dat veel van hand tot hand is gegaan en alleen gebruikt voor sport en amper verzorgd. Zal niet snel hechten. Heel erg op zichzelf. Lege blik.
Júpiter heeft dat ook, hoewel die inmiddels een wakkere blik heeft.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 15:32

Triest is dat hé...die leegte in hun ogen ;(
Komt vast wel goed... worteltjes en geduld doen vaak wonderen :j

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 16:54

Ja, heel sneu, zo´n blik. Zit zoveel leed achter...

Vandaag appeltjes gevoerd. Ze stonden op rust bij en onder een van de enorme kurkeiken en ik ben niet recht op ze af gegaan, maar langs de omheinig gebleven. Toch rook Olímpio al onraad en liep een stukje weg, maar niet ver omdat hij doorhad dat ik niet naar hem toe ging. Met een boogje naar Boneco gegaan en die een appeltje af laten happen en dat hoorde Ollie en die kwam toen toch zijn appeltje maar halen. Ook rustig afhappen. Hij kauwt moeilijk, ik vrees dat zijn kiezen nodig gedaan moeten worden, en dat dat ook heeft bijgedragen aan het gewichtsverlies.
Ik kon hem vervolgens gewoon over zijn neus en hals aaien, dus dat gaat al de goede kant op.
Een oog traant, morgen maar even watjes en gekookt water mee, even schoonmaken.

Boneco ondertussen, heeft het reuze naar zijn zin!

En mijn paardjes zijn al gewend, want ´smorgens blijven ze als gewoonlijk om het huis en racen ze niet meteen naar de wei waar ze de andere kunnen zien en ´savonds komen ze ook gewoon om weer naar de stal te sjezen.
Ze kijken nog wel zo af en toe naar elkaar, maar geen geroep of onrust.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-15 17:23