Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Feedback is prima zolang het klopt en opbouwend wordt gegeven. Het is gewoon vervelend dat dit een topic is geworden waarin ik mezelf moet verantwoorden en mezelf haast slecht ga vinden rijden. Ik wéét dat ik slecht rijd daarom wilde ik inderdaad alleen mijn paardje showen waar ik trots op ben. Dit was niet de beste les maar wel de enige in het licht. Mijn andere foto's zijn allemaal in het donker. Vandaar deze foto's. Maar goed. Ik blijf bij mezelf. Ik ben niet verplicht dingen aan te nemen. Wat op mij van toepassing is pik ik eruit en de rest laat ik gaan. Zoals ik al zei, ik heb bijna wekelijks les dus er wordt geen paard verpest. Ik ben allang blij dat ik kan rijden zonder angst. Dat is de grootste stap die ik ooit gezet heb. Een tijdje terug durfde ik niet eens meer op te stappen. Het is alleen hoe harder ik aan het werk word gezet hoe moeilijker ik het krijg. Wat dus ten koste gaat van mijn houding. Maar dat zit hem vooral in mijn armen en bovenlichaam.
)
)
Aan de foto's te zien ben je dat ook niet, maar ik snap wel waarom ze dat zeggen. Je hebt je handen erg laag en omdat je ellebogen niet gebogen zijn, lijkt het alsof je erg strak rijdt. Ik denk dat, als je je handen iets hoger houdt en je ellebogen meer inknikt, dat het helemaal niet meer 'streng' over komt.
Mijn vriend heeft nog nooit gelongeerd
Maar er is vast wel iemand die kan longeren. Ken zelf de oefeningen wel. (Altijd handig als je meegaat naar de beginnerslessen van je vriend.)
Jami schreef:Wat een leuk topic Selina! Ziet er al heel goed uit.
Als 'eigenaar' van het paard kan ik wel even inhaken op een paar opmerkingen waar Selina inderdaad nog niet te veel over kan zeggen.
Allereerst even als uitgangspunten: dit paard is een gewoon taktmatig correct paard maar geen bewegingswonder. Nooit geweest. Ze is van zichzelf een beetje druk met haar mond; ook zonder bit. Daar kun je als ruiter weinig aan veranderen. Het is moeilijk een foto van haar te maken waarop ze haar mond dicht heeft.
Verder iedereen die opgemerkt heeft dat ze wat strak oogt heeft gelijk. Het paard is wat strak in de rug, dat was ze als jong paard al. Daar heb ik in het verleden veel aandacht aan besteed: rontgenfoto's, ostheopathie, fysiotherapie, werken aan de hand, balkjes lopen en ga zo maar door. Dat heeft indertijd enige verbetering gebracht maar het paard is ook gewoon een beetje zo door haar bouw (achter iets overbouwd, kort in de rug, rondgeribd en geen schoft).
Iedereen heeft ook gelijk over het zadel. Het lijkt op de foto's wel erger dan het is vanwege de Franse kussens. Dit zadel is voor haar gemaakt en misschien maar 15 keer gebruikt. Het moet zich nog wat zetten en verder is het paard momenteel veel te dik. Dus dat wacht ik even af.
Zitles aan de longe is een hele goede tip en als Selina dat ook wil dan gaan we het oppakken.
Tot slot nog: de kracht van dit paard is haar karakter. Ze is een heel hardwerkend en lief paard. Selina kan met haar haar angst overwinnen en een mooie aanzet maken om de dressuuroefeningen te leren. Als Selina zekerder van zichzelf is en het rijden verder onder de knie heeft dan gaat Shoraya met pensioen en gaat Selina vast een mooie ruitercarriere tegemoet met een ander paard. Maar voor nu gaan we vooral heel veel lol hebben met elkaar en heel veel leren.
Je kan je er ook gewoon bij neerleggen wat ik allemaal verteld heb en doorgaan met je leven. beatje schreef:Selina ik vraag het niet aan jou maar aan de eigenaar, aangezien julie intentie's met het paardje wel goed lijken te zijn,zelf weet je blijkbaar niet waarom je ze draagt.Het is jammer dat je niet in staat bent je eigen fouten te bekijken en jezelf als een onfeilbaar iets ziet .Zeker sneu voor het paardje dat je niet bereid bent iets te leren en aan te nemen.
Het is sneu als een dier moet lijden door de ijdelheid vd ruiter.