Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dott schreef:Ik zie ook echt wel verschil ten opzichte van het vorige topic
Rome is ook niet in 1 dag gebouwdlekker samen verder trainen
betadine schreef:Mooi paard en die smile op je gezicht zegt genoegWel vind ik dat zo een dure clinic beter besteed is als je al een stevige basis hebt. Als ik de werkpunten zo zie en je uitleg lees dan kan iedere goede instructeur je voor minder geld hier ook bij helpen. Het voordeel van clinics is natuurlijk wel het meerdaagse aspect. Iets waar veel instructeurs geen tijd voor hebben.
Hoe vaak per week train je ? Zoals sommigen hierboven zeiden denk ik ook dat longeren met bijzet jullie echt vooruit kan helpen. Je zal het je paard en jezelf veel gemakkelijker maken als je hem 1 of 2x per week longeert met bijzet. Ik gebruik zelf graag een gogue hiervoor. Die laat ik de eerste 5-10 minuten los aan de bitringen bevestigd. Pas na het warmlopen gaan ze door de bitringen naar de gesp, 15 minuutjes met bijzet is zwaar genoeg. Dat kan binnen de 1-2 maand een paard in bespiering en soeplesse echt positief beinvloeden.
Ayasha schreef:Twee keer de op gelezen en die impliceert imo toch echt dat het over de vooruitgang gaat. Dan moet je niet boos zijn als mensen die niet zien als jij foto's van 'voor' laat zien bij je uitleg. Ik dacht ook 'oei, mijn instructrice kost minder en die bereikt meer op een uur dan deze in drie dagen'.
Ik zie niet hoe de foto's bij het verhaal passen dan... Dan moet je bokkers niet verwijten dat ze niet lezen.
xLes schreef:Fijn dat je veel geleerd hebt!

Bommeltje_ schreef:Jullie gaan goed roos! ik zie zeker vooruitgang en je moet gewoon lekker op jullie eigen tempo gaan zo oud is je knappe merrie ook nog nietIk bewonder je doorzettingsvermogen en hou hard en goed je traint en tijd in jezelf en je paard investeert! petje af

OliLau schreef:Er zijn altijd mensen bij die dineren met een fles azijn volgens mij. Totaal overbodig commetaar.
Leuk dat je zo lekker bezig bent! Het over de rug lopen is makkelijk te zeggen van achter een scherm en durf te wedden dat je heel hard je best er voor doet! Succes! Leuk paard!
Het is inderdaad erg makkelijk beoordelen vanaf een schermpje zonder eerst de situatie goed te bekijken. Ayasha schreef:Twee keer de op gelezen en die impliceert imo toch echt dat het over de vooruitgang gaat. Dan moet je niet boos zijn als mensen die niet zien als jij foto's van 'voor' laat zien bij je uitleg. Ik dacht ook 'oei, mijn instructrice kost minder en die bereikt meer op een uur dan deze in drie dagen'.
Ik zie niet hoe de foto's bij het verhaal passen dan... Dan moet je bokkers niet verwijten dat ze niet lezen.
Pistasche schreef:Ayasha schreef:Twee keer de op gelezen en die impliceert imo toch echt dat het over de vooruitgang gaat. Dan moet je niet boos zijn als mensen die niet zien als jij foto's van 'voor' laat zien bij je uitleg. Ik dacht ook 'oei, mijn instructrice kost minder en die bereikt meer op een uur dan deze in drie dagen'.
Dat wij die vooruitgang op de foto's niet zien betekent niet dat TS geen vooruitgang heeft gemaakt. Als haar paard beter en fijner voelt en ze zelf ook voelt dat haar houding en balans beter is, geweldig toch?
Dat jouw instructrice in een uur meer bereikt lijkt me nogal afhangen van het punt waar je staat met je paard. Aan het begin gaat het nou eenmaal met kleine stapjes. Dat anderen misschien al een stuk verder zijn met hun paarden en daarom in die drie dagen 'meer bereiken' staat hier geheel los van en lijkt me ook totaal niet relevant voor TS.
Erg leuk paard TS, ik zie ook zeker vooruitgang met het vorige topic. Hartstikke goed dat je al vanaf het begin zulke goede begeleiding krijgt. Lekker door oefenen en dan kom je er wel, plezier is het belangrijkst! Veel plezier en succes met je paard en hopelijk kunnen we je blijven volgen in jullie leerproces.
Maar goed... Het zal wel
Pistasche schreef:Ayasha schreef:Twee keer de op gelezen en die impliceert imo toch echt dat het over de vooruitgang gaat. Dan moet je niet boos zijn als mensen die niet zien als jij foto's van 'voor' laat zien bij je uitleg. Ik dacht ook 'oei, mijn instructrice kost minder en die bereikt meer op een uur dan deze in drie dagen'.
Dat wij die vooruitgang op de foto's niet zien betekent niet dat TS geen vooruitgang heeft gemaakt. Als haar paard beter en fijner voelt en ze zelf ook voelt dat haar houding en balans beter is, geweldig toch?
Dat jouw instructrice in een uur meer bereikt lijkt me nogal afhangen van het punt waar je staat met je paard. Aan het begin gaat het nou eenmaal met kleine stapjes. Dat anderen misschien al een stuk verder zijn met hun paarden en daarom in die drie dagen 'meer bereiken' staat hier geheel los van en lijkt me ook totaal niet relevant voor TS.
Erg leuk paard TS, ik zie ook zeker vooruitgang met het vorige topic. Hartstikke goed dat je al vanaf het begin zulke goede begeleiding krijgt. Lekker door oefenen en dan kom je er wel, plezier is het belangrijkst! Veel plezier en succes met je paard en hopelijk kunnen we je blijven volgen in jullie leerproces.

Tinkerbello schreef:Leuk om jullie te zien, Roos! Er is al wel vooruitgang te zien![]()
Dat komt vast goed met Anima, succes!

Maar goed... Het zal wel
Muisssx schreef:Wat leuk dat je bij hester hebt gereden, ik heb laatst een clinic van haar gevolgd en ik herken jouw grote glimlach! Ze geeft je echt een fijn gevoel bij het rijden en geeft veel om mee te werken, dus je hebt iets te doen nu thuis. En voor een jong paard op vreemd locatie ziet het er wel ontspannen uit! Mooi paard ook

Dankjewel! 

Ik herken dat helemaal. Mijn eerste aantal lessen bij mijn juf (waren er wel meer dan 6 hoor) waren voo reen ander misschien niets waard als ik de foto's ging laten zien, maar voor mij was het een wereld van verschil. Lis_Ol schreef:Fijn dat je zo heb genoten Roos! mooi ook die glimlach op je gezicht
Wat is Anima toch knap! lekker door trainen met de tips die je hebt gekregen. Komt helemaal goed

liespower94 schreef:Wat heb je een leuk dier!
Lekker de lessen nemen die jij leuk vindt hoor
Je komt er wel
Misschien gaan we niet zo hard vooruit dan anderen, maar plezier hebben we zeker 
Tancreda4 schreef:Als je van ver komt is het niet raar dat de vooruitgang niet zo snel gaat als andere mensen graag hadden gezien. Na 6 lessen dat je dan gelijk de sterren van de hemel rijdt, een paard hebt dat compleet recht is, achterhand goed gebruikt, en dan ook nog netjes nageeflijk is. Dat is niet bij iedereen zo vanzelfsprekend en heeft bij sommigen gewoon meer tijd nodig. Zo ben ik ook begonnen. Ik kan je trotse en fijne gevoel heel goed begrijpen Ts, die ministapjes voorwaarts zijn geweldig! En dat je paard dan nog niet loopt zoals andere graag hadden gezien, dat maakt niet uit. Als JIJ maar het verschil voelt, ook al zijn dat eventueel maar kleine stukjes van een paar tellen, JIJ voelt het dat het beter gaat. En dat is een geweldig gevoelIk herken dat helemaal. Mijn eerste aantal lessen bij mijn juf (waren er wel meer dan 6 hoor) waren voo reen ander misschien niets waard als ik de foto's ging laten zien, maar voor mij was het een wereld van verschil.
Lekker van genieten en zo door gaan!