Don't forget to smile; Trainings 3-daagse bij Hester Bransen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 07:57

Er zijn altijd mensen bij die dineren met een fles azijn volgens mij. Totaal overbodig commetaar.

Leuk dat je zo lekker bezig bent! Het over de rug lopen is makkelijk te zeggen van achter een scherm en durf te wedden dat je heel hard je best er voor doet! Succes! Leuk paard!

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 08:12

Dott schreef:
Ik zie ook echt wel verschil ten opzichte van het vorige topic
Rome is ook niet in 1 dag gebouwd ;) lekker samen verder trainen

Dankjewel!:)

betadine schreef:
Mooi paard en die smile op je gezicht zegt genoeg :) Wel vind ik dat zo een dure clinic beter besteed is als je al een stevige basis hebt. Als ik de werkpunten zo zie en je uitleg lees dan kan iedere goede instructeur je voor minder geld hier ook bij helpen. Het voordeel van clinics is natuurlijk wel het meerdaagse aspect. Iets waar veel instructeurs geen tijd voor hebben.
Hoe vaak per week train je ? Zoals sommigen hierboven zeiden denk ik ook dat longeren met bijzet jullie echt vooruit kan helpen. Je zal het je paard en jezelf veel gemakkelijker maken als je hem 1 of 2x per week longeert met bijzet. Ik gebruik zelf graag een gogue hiervoor. Die laat ik de eerste 5-10 minuten los aan de bitringen bevestigd. Pas na het warmlopen gaan ze door de bitringen naar de gesp, 15 minuutjes met bijzet is zwaar genoeg. Dat kan binnen de 1-2 maand een paard in bespiering en soeplesse echt positief beinvloeden.

Wij zaten vast in onze training, en er was relatief weinig vooruitgang vandaar dus dat ik naar Hester was gegaan. Om onze training uit een ander perspectief te bekijken. Wij zijn daar vanaf vooraf aan weer begonnen. Het was een paard dat nog zelden op vreemd terrein was geweest en graag bezig was met vanalles behalve mij. Ik heb o.a geleerd hoe ik daar mee om kan gaan.
Beoordeel alsjeblieft niet voor mij of het een goede of slechte investering was, dat is niet te beoordelen van enkel een paar foto's. Mijn portemonnee mijn keuzes.

Ayasha schreef:
Twee keer de op gelezen en die impliceert imo toch echt dat het over de vooruitgang gaat. Dan moet je niet boos zijn als mensen die niet zien als jij foto's van 'voor' laat zien bij je uitleg. Ik dacht ook 'oei, mijn instructrice kost minder en die bereikt meer op een uur dan deze in drie dagen'.
Ik zie niet hoe de foto's bij het verhaal passen dan... Dan moet je bokkers niet verwijten dat ze niet lezen.

Aan de foto's is duidelijk te zien dat dit op dezelfde dag is gemaakt.

xLes schreef:
Fijn dat je veel geleerd hebt!

Ja zeker! :)

Bommeltje_ schreef:
Jullie gaan goed roos! ik zie zeker vooruitgang en je moet gewoon lekker op jullie eigen tempo gaan zo oud is je knappe merrie ook nog niet :D Ik bewonder je doorzettingsvermogen en hou hard en goed je traint en tijd in jezelf en je paard investeert! petje af :D

Dankjewel Hilde ! :o

OliLau schreef:
Er zijn altijd mensen bij die dineren met een fles azijn volgens mij. Totaal overbodig commetaar.

Leuk dat je zo lekker bezig bent! Het over de rug lopen is makkelijk te zeggen van achter een scherm en durf te wedden dat je heel hard je best er voor doet! Succes! Leuk paard!

Dankjewel! :) Het is inderdaad erg makkelijk beoordelen vanaf een schermpje zonder eerst de situatie goed te bekijken.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 08:24

Ayasha schreef:
Twee keer de op gelezen en die impliceert imo toch echt dat het over de vooruitgang gaat. Dan moet je niet boos zijn als mensen die niet zien als jij foto's van 'voor' laat zien bij je uitleg. Ik dacht ook 'oei, mijn instructrice kost minder en die bereikt meer op een uur dan deze in drie dagen'.
Ik zie niet hoe de foto's bij het verhaal passen dan... Dan moet je bokkers niet verwijten dat ze niet lezen.

Dat wij die vooruitgang op de foto's niet zien betekent niet dat TS geen vooruitgang heeft gemaakt. Als haar paard beter en fijner voelt en ze zelf ook voelt dat haar houding en balans beter is, geweldig toch?

Dat jouw instructrice in een uur meer bereikt lijkt me nogal afhangen van het punt waar je staat met je paard. Aan het begin gaat het nou eenmaal met kleine stapjes. Dat anderen misschien al een stuk verder zijn met hun paarden en daarom in die drie dagen 'meer bereiken' staat hier geheel los van en lijkt me ook totaal niet relevant voor TS.

Erg leuk paard TS, ik zie ook zeker vooruitgang met het vorige topic. Hartstikke goed dat je al vanaf het begin zulke goede begeleiding krijgt. Lekker door oefenen en dan kom je er wel, plezier is het belangrijkst! Veel plezier en succes met je paard en hopelijk kunnen we je blijven volgen in jullie leerproces.

Tinkerbello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 08:27

Leuk om jullie te zien, Roos! Er is al wel vooruitgang te zien +:)+
Dat komt vast goed met Anima, succes!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 10:04

Pistasche schreef:
Ayasha schreef:

Dat wij die vooruitgang op de foto's niet zien betekent niet dat TS geen vooruitgang heeft gemaakt. Als haar paard beter en fijner voelt en ze zelf ook voelt dat haar houding en balans beter is, geweldig toch?

Dat jouw instructrice in een uur meer bereikt lijkt me nogal afhangen van het punt waar je staat met je paard. Aan het begin gaat het nou eenmaal met kleine stapjes. Dat anderen misschien al een stuk verder zijn met hun paarden en daarom in die drie dagen 'meer bereiken' staat hier geheel los van en lijkt me ook totaal niet relevant voor TS.

Erg leuk paard TS, ik zie ook zeker vooruitgang met het vorige topic. Hartstikke goed dat je al vanaf het begin zulke goede begeleiding krijgt. Lekker door oefenen en dan kom je er wel, plezier is het belangrijkst! Veel plezier en succes met je paard en hopelijk kunnen we je blijven volgen in jullie leerproces.

Het ging me puur en alleen om de uitval van TS naar anderen dat ze de OP niet lezen als ze zeggen dat er weinig vooruitgang te zien is op de foto's. Dan moet je het ineens aan de foto's zien. Zelfde bak, zelfde paard zelfde ruiter. Kan toch dat ze 2 dagen dezelfde kleren aan had. :+
Vind het dier verder niet ontspannen lopen, zelfs niet een beetje. :) Maar goed... Het zal wel :)
Mooi dier en hoop dat je nog veel plezier hebt met hem! Iets minder op de lepel van het zadel gaan zitten (dus meer in het midden) dan kom je meer in balans en is voor het paard fijner en voor het oog mooier.

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 11:26

Pistasche schreef:
Ayasha schreef:

Dankjewel! Dat zal zeker goed komen :)

Tinkerbello schreef:
Leuk om jullie te zien, Roos! Er is al wel vooruitgang te zien +:)+
Dat komt vast goed met Anima, succes!

Thanks Mattanja :D

Pistasche schreef:
Ayasha schreef:

Het ging me puur en alleen om de uitval van TS naar anderen dat ze de OP niet lezen als ze zeggen dat er weinig vooruitgang te zien is op de foto's. Dan moet je het ineens aan de foto's zien. Zelfde bak, zelfde paard zelfde ruiter. Kan toch dat ze 2 dagen dezelfde kleren aan had. :+
Vind het dier verder niet ontspannen lopen, zelfs niet een beetje. :) Maar goed... Het zal wel :)
Mooi dier en hoop dat je nog veel plezier hebt met hem! Iets minder op de lepel van het zadel gaan zitten (dus meer in het midden) dan kom je meer in balans en is voor het paard fijner en voor het oog mooier.[/quote]
Dan kan ieder zo zijn eigen mening hebben daarover toch? :)
Dankjewel voor de tip.

Muisssx

Re: Don't forget to smile; Trainings 3-daagse bij Hester Bransen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 20:45

Wat leuk dat je bij hester hebt gereden, ik heb laatst een clinic van haar gevolgd en ik herken jouw grote glimlach! Ze geeft je echt een fijn gevoel bij het rijden en geeft veel om mee te werken, dus je hebt iets te doen nu thuis. En voor een jong paard op vreemd locatie ziet het er wel ontspannen uit! Mooi paard ook

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 21:08

Muisssx schreef:
Wat leuk dat je bij hester hebt gereden, ik heb laatst een clinic van haar gevolgd en ik herken jouw grote glimlach! Ze geeft je echt een fijn gevoel bij het rijden en geeft veel om mee te werken, dus je hebt iets te doen nu thuis. En voor een jong paard op vreemd locatie ziet het er wel ontspannen uit! Mooi paard ook

Wat toevallig! haha Dan begrijp je zeker wat ik bedoel :D
Wij kunnen inderdaad zeker thuis nog even aan de slag :) Dankjewel!

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 08:51

Fijn dat je zo heb genoten Roos! mooi ook die glimlach op je gezicht :))

Wat is Anima toch knap! lekker door trainen met de tips die je hebt gekregen. Komt helemaal goed :j

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 08:55

Wat heb je een leuk dier!
Lekker de lessen nemen die jij leuk vindt hoor :*
Je komt er wel <3

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 09:33

Als je van ver komt is het niet raar dat de vooruitgang niet zo snel gaat als andere mensen graag hadden gezien. Na 6 lessen dat je dan gelijk de sterren van de hemel rijdt, een paard hebt dat compleet recht is, achterhand goed gebruikt, en dan ook nog netjes nageeflijk is. Dat is niet bij iedereen zo vanzelfsprekend en heeft bij sommigen gewoon meer tijd nodig. Zo ben ik ook begonnen. Ik kan je trotse en fijne gevoel heel goed begrijpen Ts, die ministapjes voorwaarts zijn geweldig! En dat je paard dan nog niet loopt zoals andere graag hadden gezien, dat maakt niet uit. Als JIJ maar het verschil voelt, ook al zijn dat eventueel maar kleine stukjes van een paar tellen, JIJ voelt het dat het beter gaat. En dat is een geweldig gevoel <3 Ik herken dat helemaal. Mijn eerste aantal lessen bij mijn juf (waren er wel meer dan 6 hoor) waren voo reen ander misschien niets waard als ik de foto's ging laten zien, maar voor mij was het een wereld van verschil.

Lekker van genieten en zo door gaan!

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-15 16:06

Lis_Ol schreef:
Fijn dat je zo heb genoten Roos! mooi ook die glimlach op je gezicht :))

Wat is Anima toch knap! lekker door trainen met de tips die je hebt gekregen. Komt helemaal goed :j

Dankjewel Lisanne! :D

liespower94 schreef:
Wat heb je een leuk dier!
Lekker de lessen nemen die jij leuk vindt hoor :*
Je komt er wel <3

Dankjewel, leuk om te horen :) Misschien gaan we niet zo hard vooruit dan anderen, maar plezier hebben we zeker :)

Tancreda4 schreef:
Als je van ver komt is het niet raar dat de vooruitgang niet zo snel gaat als andere mensen graag hadden gezien. Na 6 lessen dat je dan gelijk de sterren van de hemel rijdt, een paard hebt dat compleet recht is, achterhand goed gebruikt, en dan ook nog netjes nageeflijk is. Dat is niet bij iedereen zo vanzelfsprekend en heeft bij sommigen gewoon meer tijd nodig. Zo ben ik ook begonnen. Ik kan je trotse en fijne gevoel heel goed begrijpen Ts, die ministapjes voorwaarts zijn geweldig! En dat je paard dan nog niet loopt zoals andere graag hadden gezien, dat maakt niet uit. Als JIJ maar het verschil voelt, ook al zijn dat eventueel maar kleine stukjes van een paar tellen, JIJ voelt het dat het beter gaat. En dat is een geweldig gevoel <3 Ik herken dat helemaal. Mijn eerste aantal lessen bij mijn juf (waren er wel meer dan 6 hoor) waren voo reen ander misschien niets waard als ik de foto's ging laten zien, maar voor mij was het een wereld van verschil.

Lekker van genieten en zo door gaan!

Ik snap wat je bedoeld, dankjewel! We zullen zeker genieten :)