Oh oh... Giga Houtwurm Hepsie, aan het werk.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

simodi

Re: Oh oh... Giga Houtwurm Hepsie, aan het werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 18:20

Waarom kun je beide paarden niet gewoon in dezelfde ruimte stallen 's nachts? Dat heb ik niet gelezen, of overheen gelezen.
Ze hoeven niet naast elkaar, juist niet denk ik, maar in dezelfde stal zou al zoveel schelen lijkt me.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 18:21

Je eerste en laatste filmpje doen het niet van je laatste post

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 18:27

simodi schreef:
Waarom kun je beide paarden niet gewoon in dezelfde ruimte stallen 's nachts? Dat heb ik niet gelezen, of overheen gelezen.
Ze hoeven niet naast elkaar, juist niet denk ik, maar in dezelfde stal zou al zoveel schelen lijkt me.

1. Ik zou Heps graag in een buiten stal met uitloop hebben, maar die andere is bezet door iemand anders zijn paard. (overigens gaan Sjol en Toobs samen in de uitloop wel goed, maar Sjol en Heps dus niet en voor 3 is het echt te klein. (in de winter staat Toobs overdag buiten bij Sjol) )
2. Sjol kan pertinent niet in een binnenstal staan, luchtwegproblemen, gaat al jaren goed met uitloop met een container met vlas dus die ga ik niet naar een gewone stal verplaatsen.

Maar Heps went echt wel, is elke dag al rustiger, dus komt wel goed.

@PP, filmpje zou het nu moete doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 18:29

Ja, dat is helaas het nadeel aan paarden die zo heerlijk natuurlijk in een natuurgebied opgroeien; het hokjesdenken zul je ze dan echt moeten aanleren. [***] vond dat ook echt lastig, terwijl hij stallen nu erg fascinerend en comfortabel vindt, lekker uit de wind en regen. 8-)

Wel super trouwens van je stalhouder dat ze gaten in de wand wilden zagen! Dat zie ik de meesten eerlijk gezegd niet doen. Gaat ze straks als de wei dicht is dan overdags in het Paddock Paradise, of is dat nog de vorige stal?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 18:29

De eerste doet het bij mij nog steeds niet
Die laatste nu wel
Wat een dametje zo zeg.
Ze weet het wel duidelijk te maken niet

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 18:39

@PP, zou nu ook moeten werken.

@x2, net wat je zegt het went wel.

En nee, helaas geen PP meer daar heeft ze vorig jaar overwinterd, dat was elders. (had haar vorig jaar zomer weideseizoen ook hier, winter lekker weer naar buiten in dus de PP en van de zomer weer opgehaald)
Die gaten had ik bedongen bij het feit dat ik een paarden stal wou voor mijn pony :D (waren nog wel ponystallen vrij, maar ik wou grotere stal voor mijn krielkip) Was wel top dat hij dat die gaten wou zagen, als hij een keer een rek heeft komt er net zoals bij de anderen een rek in.
Denk dat ik gelukkie heb dat ik uche... 3 paarden heb... dus ik daarom beetje gematst ben.

Dit zit tussen de andere stallen.
Afbeelding

En dit zit dus nu tussen Hector en Hepsie, beter iets aan gaten dan niets aan gaten...
Afbeelding

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 18:57

Yeah
Hoe heerlijk dat ze dat draad gewoon weg duwen om de sprieten van de andere kant te jatten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 18:59

Stond die dag geen stroom op... Echt.. ik zweer het je, er zit gewoon stroom detectie in die tastharen, grrrrr.

Zo nu naar stal... eens kijken of ze naar binnen willen (of al gezet zijn) wilg brengen en eens kijken of de verbouwings werkzaamheden nog voortgang hebben gevonden of zijn gestaakt...
(hoop het laatste)

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 19:05

Hahah; wat een heerlijk blij ei is Hepsie! :')
Vond het filmpje met de Brug, de Bel en de Bal vooral leuk. Hoe ze ook op de bal af rent als jij die naar haar toe schopt!

Mijn Fjord is nergens enthusiast voor te krijgen (behalve eten) en maakt zich (vrijwel) nergens druk om. :+

(Het filmpje van Sjol met het blaadje in haar mond vind ik trouwens ook hilarisch! _O- )

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 16:51

Gister avond stond ze al weer veel rustiger, ze moet met gehoord hebben, maar keek niet om het hoekje (druk met eten), heb eerst 20 minuten met met stalgenoot staan kletsen en Toobs geknuffeld.
(die staat 3 stalletjes verderop).
En er waren geen sporen van nieuwe houtbewerkings activiteiten.
Hoop dat dat zo blijft.