Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

ik hoop dat Het echt gewone stijfheid is TS. Handen een stuk stiller (stabieler) houden is iig jouw voornaamste werkpunt denk ik, volgens mij haal je nl jezelf uit balans er mee en daardoor ook je paard. Verder tempo een stuk lager. Dat je een fatsoenlijk ritme krijgt en de beweging af maakt. Van daaruit de passen groter proberen te maken. NIET sneller. Groter. Maar dan moet ie eerst in de basisch zijn pas af maken voor dat kan. Rústig dus. Niet te kleine voltes proberen te draaien, daar
dus lang laag en rond. 
.
reactie? Dan valt de druk weg tot hij te weinig activiteit toont (let wel activiteit en snelheid is wat anders) dan weer een hulp. Reactie? Been er af. 
Olympia96 schreef:Jeetje... Ik dacht dat je heel jong was toen ik je antwoorden las. Maar je blijkt 27 te zijn?
Ik begrijp niet dat je het commentaar op jouw houding erger vindt dan de opmerkingen over je onregelmatige paard (want dat is ze zéker en het lijkt zelfs wel meer dan onregelmatig alleen).
Ik zou me het leplazerus schrikken als ik het niet zag en zoveel mensen wel. Jij gaat ondertussen maar door over jóuw houding? Kom aan zeg! Je wiebelt Met je benen (ik had dat ook toen ik eens boomloos probeerde) en wappert met je handen. Punt.
Maar echt, je paard is níet lekker aan het lopen. Als het mijn paard was zat ik er niet op. Balkjes lopen vind ik een slecht advies voor dit paard in deze fase.
En kissing spines heeft ze? En daar ondervindt ze geen ongemak van?
. Onnodig aanvallend. En vrees dat je mijn reactie verkeerd interpreteert. Ik zeg toch nergens dat ik het erger vind?
. Fijn dat je wil helpen. Het been drijft overigens niet bewust, ze is prima voorwaarts en aan het been. Het zal dus oogelost kunnen worden door alleen maar meer op het been te Letten.
Ik wilde haar binnenkort sowieso weer eens op de foto laten zetten.
) maar ik hoop wel dat jullie er rekening mee houden dat jullie zo rehtlijnig zeggen dat je er niet op moet klimmen, terwijl ik ook gewoon een geadviseerde en overwogen weg bewandel.
.