9 modellen op de prachtige paarse heide!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yubine

Re: 9 modellen op de prachtige paarse heide!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 12:59

Mooie foto's! 12 vind ik ook de mooiste :)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 13:08

Ik vind de foto's mooi maar het is echt not done om zo de hei te verpesten. Dat zijn die paar kiekjes niet waard. Jammer dat steeds meer natuur verpest wordt door die foto meetings. Steeds vaker gaan gebieden op slot voor andere fotografen.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 13:16

Mooie foto's en het is leuk om te zien dat paarden en ruiters er zoveel plezier in hebben. :j
Maar ook ik vind dat het totaal niet kunnen dat je buiten de paden de heide bent opgegaan. Het is niet goed voor de natuur, niet veilig en Staatsbosbeheer wordt hier ook niet vrolijk van.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 13:30

Heerlijke platen Minh :) je weet dat ik fan ben!

En we moeten soms onze stoute schoenen aantrekken als fotograaf zijnde, maar we kunnen ook proberen creatief om te gaan met de dingen die we hebben.

sauffi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 13:47

Waauw echt super mooie foto's <3

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 13:57

Minh, ik vind je foto's echt geweldig! Ik blijf fan, je stijl is heerlijk om naar te kijken. Ik ben het wel eens met het eerder genoemde commentaar dat ik de nabewerking soms iets te vind. Erg jammer dat je de donkere/schaduwdelen zo 'afvlakt'. Ik ben benieuwd hoe je foto's eruit zien als je dit filter niet toepast, of misschien in mindere mate :)

Wel ben ik het helaas helemaal eens met het commentaar dat hier wordt gegeven over de heideplantjes. Heide is gewoon super kwetsbaar en helaas is er al niet heel veel heide meer in Nederland. Mooie stukken (zoals bijv. de Ginkelse heide) worden steeds 'kaler': waar deze heide enkele jaren geleden gewoon echt mooi paars was, dunt het paarse steeds meer uit en wordt het helaas overspoeld met gras.

Ik vind het zelf erg respectloos en bijna beschamend dat andere paardenfotografen zomaar paarden tussen de heideplantjes durven te zetten en zelfs door/over de heideplantjes te laten rennen. Het is niet alleen not done als de heide bloeit, maar gewoon altijd. Door gebruik te maken van de bestaande paden over de heide kun je prachtige foto's maken met even veel kleur en passie.

xMiinh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 15:27

Bedankt voor de lieve maar ook eerlijke reacties!

Susan, ik ben ook super erg fan van jouw style!! :D wat bedoel je precies met schaduwen afvlakken? Zijn ze te hard?

Over de discussie over de heide:
Sorry dat ik de hei ben in gegaan. Soms als je een bepaald plaatje in je hoofd hebt, en het model ook graag zo een foto wil hebben, wil je soms wel eens de grenzen over gaan. Dit praat het natuurlijk niet goed maar het is helaas al gebeurd. En inmiddels alweer 2 maanden geleden. Veel kan ik er niet meer aan doen, maar mijn excuses en ik zal het volgend jaar niet meer doen!

95Ellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 15:42

Mooie foto's!
Over de heide: Heide blijft heide door verstoringen. Heide blijft enkel bestaan als deze begraast wordt of gemaaid wordt. Anders ontstaat er een grove dennen & berkenbos. De heide heeft er alleen maar baat bij als er overheen gelopen wordt (tot op bepaald niveau natuurlijk, maar 10 paarden zullen echt de heide niet definitief beschadigen).
Dat heide vergrast komt doordat er te veel nutrienten in de bodem zitten, door omliggende landbouw en naastgelegen snelwegen. Niet doordat er op gelopen wordt.
Laatst bijgewerkt door 95Ellen op 18-10-15 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 15:43

Een goeie fotograaf kan het ook zo doen lijken alsof het paard er midden in staat, ben er zeker van dat jou dat ook zal lukken!

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 16:25

wouw prachtige foto's!!

lovexhorsess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:04

mooie fotos

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 20:01

Ik vind foto 2 echt geweldig! <3

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 20:58

Prachtige foto's! <3