Doe altijd een cap op!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 21:45

Och natuurlijk is dit niet slim geweest. :) En niet handig. En James had er genoeg van. Dat liet hij blijken.
Maar ik heb hier weer wat van geleerd. Wel op een pijnlijke manier, maar soms moet dat even ;)
En ik wil dit gewoon meegeven als een wijze les aan mede ruiters :)

Chasey

Re: Doe altijd een cap op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 21:46

Voor mijn idee lag ik daar niet zo lang. Wat ik wel nog weet is dat ik groen werd voor de ogen. En ben dus ff weg geweest.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:46

Knap dat je dit durft te plaatsen! En goed dat je een cap op had! :)

Steeph

Ik vind het knap dat je dit durft te posten! Vooral door het nehatieve commentaar wat je krijgt lijkt het alsof jij de enige bent die achterstevoren op haar paard gaat zitten, maar ik denk dat de voorgaande personen er even geen rekning mee houden dat ze dat vroegen even goed hebben gedaan op de manege.

In ieder geval, heel veel beterschap! Mocht je je misselijk gaan voelen of je niet helemaal oke voelen, zorg dan dat er iemand in de buurt is die je evt om de 2 uur kan wekken en zo nodig naar de HAP kan brengen ;)

Roosch

Dapper dat je het plaatst TS. Mijn inziens hou je jezelf een spiegel voor, dat hoeven 20.000 bokkers niet nog eens te doen.

Je hebt een fikse klapper gemaakt. Ben je alleen nu of is er iemand bij je? Hou je jezelf goed in de gaten met het oog op een hersenschudding? :(:)

Michelleex

Jeetje wat een klapper maak je, kan me goed voorstellen dat je van het ergste uit ging. Wat je aan het doen was vroeg ik me wel af, maar al die reacties van 'ja wie doet nou zo raar, en was te verwachten, laat hem vasthouden etc'. Ik vind het onzin, ik heb vroeger zulke dingen zeker gedaan, en nu zou ik er nog zo op stappen om even zonder zadel een rondje te stappen goed dat je dit laat zien.
Ik zou alvast beginnen met pcm, want jij komt morgen je bed niet uit, en laat je even wekken.

Beterschap!

pien_2010

Chasey ik vind dat je erg lang buiten bewustzijn blijft. Laat je iemand je vannacht checken om de paar uur? En bij twijfel gelijk naar de EHBO. De kans dat je een lichte of zwaardere hersenschudding hebt vind ik erg aannemelijk dus goed op je zelf letten en laten letten.
En inderdaad denk ik ook dat je dit zonder cap niet had kunnen na vertellen.
Ik vind het wel schattig dat je paardjes gelijk komen kijken en er zo beduusd bij staan. Doe in ieder geval de komende weken maar rustig aan want dat lijkt me erg verstandig.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:47

Wat ik vooral eng vind is dat je dit soort dingen doet zonder dat er iemand bij is. nu lag je in je eentje in de wei, voor hetzelfde geld waren je paarden van iets anders geschrokken en over je heen komen rennen.
Denk dat je erg veel geluk hebt gehad.
In ieder geval veel beterschap, je zal morgen wel helemaal beurs zijn. Is er iemand bij je vannacht om je een paar keer wakker te maken?

_Lisaa_

merrylegs schreef:
Ach ach daar komen de moraalridders aangegaloppeerd. Ik zie niet in wat hier zo onverantwoordelijk aan is. Bokt staat vol met tuigloze capriolen uithalende ruiters. Een heel goede les en wake up call alvast ! Al denk je dat je je paard door en door kent, er kan altijd iets gebeuren. Ontroerend hoe ze daarna bezorgd naar je toe komen :)

Precies wat ik dacht, jeetje wat een gezeur om achteruit te zitten in vergelijking wat voor belachelijke caprioolen andere met hun paarden uit halen hier op bokt..

Oef wat een smak maak je daar zeg, fijn dat je op beurs, blauw en duizelig niks gebroken hebt oid, veel sterkte ermee! :(:)
En zeker een wijze les voor jezelf maar zeker voor andere dat een cap wel degelijk belangrijk is!

Laat je zeker even om de paar uur wekken ts vannacht, je maakt echt een harde klap dus een hersenschudding zou ik niet uit sluiten voor de zekerheid!
Laatst bijgewerkt door _Lisaa_ op 21-09-15 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

leeneliefje

Ha! Klasse dat je dit op Bokt.nl zet. Uiteindelijk is dit forum informatief en laat jij nou net precies doen wat de bedoeling is : je leermoment delen met de rest van ons!
Bedankt daar voor :)

Ik hoop dat je snel hersteld, zag er erg naar uit. Moet wel zeggen dat ik vertedert raakte door je ponies die zo lief bij je bleven en snuffelden. Heeft het shetje je nou wakker gemaakt door aan je hand te knabbelen?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:48

Wat ik vooral eng vind is dat je helemaal alleen bent. Als hier iemand bij was geweest was je waarschijnlijk afgevoerd in een ambulance..

Heb je je al na laten kijken je symptomen klinken als hersenschudding en dan moet je wel paar keer per nacht wakker gemaakt worden.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:50

Jeetje, word er gewoon een beetje naar van. Vooral als je daar gewoon op de grond ligt.
Ben zelf een heeeeele tijd geleden van pony gelazerd buiten en ook knock out geweest, vermoedelijk een minuut of 5 tot 7.
Was ook blij dak mn cap op had.. die was ook niet meer veilig daarna.
Laat je vannacht alsjeblieft een paar x wekken, je hebt zeker weten een hersen schudding, ga daar niet te makkelijk mee om.

Wat de reden ook was dat ie bokte, respect dat je dit durft te plaatsen.
Laatst bijgewerkt door Dott op 21-09-15 21:51, in het totaal 2 keer bewerkt

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 21:50

Ja ben wel eventjes weer met de neus op de feiten gedrukt vandaag! :) Denk dat dit gewoon had moeten gebeuren. Om me eventjes weer er van bewust te maken dat het soms best gevaarlijk kan zijn! Dat zie ik niet altijd in!

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:50

Change3x schreef:
Ik vind het best onverantwoord dat je sowieso in de wei achterstevoren erop gaat zitten/liggen.. Dan kun je verwachten dat dat een keer mis gaat. Of hem de volgende keer laten vasthouden of iets..

Maar naast dat: superstoer dat je dit op bokt durft te plaatsen! Sterkte en beterschap verder nog. :j

Dus als je dit in de bak doet is het wel verantwoord?
Mijn paard heeft precies hetzelfde gedaan in de bak en ik ben er ook vanaf gevallen, het enige wat ik me kan herinneren is die bokken en dat ik door de lucht vloog. De rest ging allemaal zo snel dat ik het amper besefte.
En ook ik had een cap op (was toen 13 of 14).

Super tof dat je dit op bokt wilt plaatsen +:)+
Hoop dat je je snel weer goed voelt!

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:51

Sodeju, dat is niet niks!
Ik deed 'vroegah' ook wel onverantwoorde dingen, maar sinds ik een dagje ouder ben en kinderen heb zie je mij echt niet meer achterstevoren op een paard zitten hoor :D
Sowieso geen risico's meer (voor zover dat kan) als ik alleen ben.

Veel beterschap! En laat je vannacht elke paar uur even wakker maken, belangrijk hoor!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:51

Is er niemand die alleen op buitenrit gaat of in de bak bezig is zonder dat er iemand in de buurt is. Alsof er dan niets mis kan gaan.

Laat je mannen en meisje goed voor je zorgen!!

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:52

Als ik jou was echt ff bij huisarts langsgaan. Ook nog wel nu. Het is een beste klap. Een hersenschudding heb je nu waarschijnlijk al.
Echt nog gaan nu.
Heb er zelf 1 gehad doordat ik waarschijnlijk van paard gevallen ben. Erg lang last van gehad.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:52

Sterke!

En tsja, wie heeft er nog nooit zoiets gedaan?
Ik in elk geval wel :+

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:53

Au %)

Gef jezelf wekadvies vannacht voor de zekerheid. Je zal vast een hersenschuddjng hebben.

wel lief dat ze over jou waken.

Beterschap. Morgen wel stijf zijn

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:53

Ik weet nog goed dat jij tijden terug reageerde op een reactie vab mij, dat ik je waarschuwde voor je kind...
Dat het vertrouwd was en je wist wat je deed.. James was toch braaf enzo.

Ik hoop dat jij hier ook een lesje uittrekt.
Het blijven dieren..

Sterkte met je herstel!!

xValentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:54

Heftig zeg, je maakt een flinke klapper! Allereerst beterschap!
Maar inderdaad, laat je wel wekken vannacht af en toe, een hersenschudding moet je serieus nemen,
vooral aangezien je best een lange tijd buiten bewustzijn bent geweest..
En je ponies zijn echt schatjes hoor! Ze bleven erg lief bij je, zo zie je maar weer dat paarden echt wel goed
doorhebben als er iets vreemds aan de hand is..
Dapper dat je dit op bokt durft te plaatsen, het is een goed leermoment voor ons allemaal!

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:55

Beterschap iig.

Ik vind het erg stoer dat je dit durft te plaatsen ondanks het gezeik wat je er (waarschijnlijk) over gaat krijgen. Wat een klap. -O-

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 21:55

Jolliegirl schreef:
Ik hoop dat jij hier ook een lesje uittrekt.
Het blijven dieren..

Sterkte met je herstel!!

Chasey schreef:
Ja ben wel eventjes weer met de neus op de feiten gedrukt vandaag! :) Denk dat dit gewoon had moeten gebeuren. Om me eventjes weer er van bewust te maken dat het soms best gevaarlijk kan zijn! Dat zie ik niet altijd in!

:j

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:55

Met voltige zitten mensen toch ook achterste voren? En ik geloof zonder cap? :')
En ik zie dat je op een wei bezig bent.. En niet in het openbaar.

Ben juist blij met dit soort filmpjes, laat idd goed zien dat hoe braaf je paard ook is altijd iets fout kan gaan. :)

Jolliegirl

Re: Doe altijd een cap op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:56

Super, had nog niet al je reacties gelezen.

Hoe voel je je nu?