Ik belde om te zeggen dat ik naar huis ging...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 15:39

Heftig!
Je hebt echt geluk gehad.
Doe maar rustig aan

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 17:21

Wat een verhaal.
Doe het rustig aan. Mensen die te snel doorlopen met een hersenschudding houden vaak langer last van hoofdpijn etc.
Beterschap.

Annoya

Re: Ik belde om te zeggen dat ik naar huis ging...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 17:35

Gelukkig dat het allemaal relatief goed afgelopen is en wat Pretty heeft gedaan is best wel een beetje bijzonder (beschermen paarden in de natuur ook een andere paard als die gewond is ? vast wel).

Maar ik vind dat we ook iets kunnen leren uit je verhaal. Ontwormen is de weide of paddock met andere dieren om je heen is wellicht niet ideaal. Had je Ras ontwormt waar je hem/haar normaal poetst en zadelt dan had je het boerenpaard niet om je heen gehad. En had het niet zo hoeven gaan.

Ik bedoel het niet als kritiek naar jou. Maar ik denk dat ik nu zelf mijn paard niet in de weide zal ontwormen waar haar speelkameraden om mij heen dartelen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 17:40

Annoya schreef:
Gelukkig dat het allemaal relatief goed afgelopen is en wat Pretty heeft gedaan is best wel een beetje bijzonder (beschermen paarden in de natuur ook een andere paard als die gewond is ? vast wel).

Maar ik vind dat we ook iets kunnen leren uit je verhaal. Ontwormen is de weide of paddock met andere dieren om je heen is wellicht niet ideaal. Had je Ras ontwormt waar je hem/haar normaal poetst en zadelt dan had je het boerenpaard niet om je heen gehad. En had het niet zo hoeven gaan.

Ik bedoel het niet als kritiek naar jou. Maar ik denk dat ik nu zelf mijn paard niet in de weide zal ontwormen waar haar speelkameraden om mij heen dartelen.

Dat heb je niet alleen met ontwormen, altijd als je tussen de paarden loopt, ook bij uit de wei halen, draadje repareren, deken recht trekken, vliegenmasker weer op doen of wat dan ook.. dus dat ontwormen zou ik niet echt de oorzaak vinden.

Beterschap, wat een geluk bij ongeluk dat ze je mis hebben gehouden nadat je op de grond lag en al wel die ene tik gekregen had. Je zult er nog wel tijdje last van houden ben ik bang.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 17:45

Dankjewel allemaal! Pretty verdient inderdaad wel 'een bloemetje' :)

Heb net weer de hele tijd geslapen, erg vermoeidend allemaal. Ik was daarstraks ook helemaal van slag. Het was 14.20 en ik stond naar de klok te staren omdat ik geen idee had hoelaat het was. Heb vanaf 12u gewoon de uren erbij geteld, maar uiteindelijk was ik nog niet zeker. Ook vergeet ik de hele tijd dingen, vooral als mensen tegen me praten. Daarnet was mama me aan het vertellen hoe het op de rommelmarkt was, en na een zin of 5 vroeg ik waar ze heen was gegaan... Zucht.

Ook wil ik zograag mijn haren wassen, maar dat mag nog niet door de draadjes. Ik heb allemaal opgedroogd bloed, zand en het product van de EEG in mijn haren. Heb het wel zo veel als kan uitgeborsteld, maar het blijft vies aanvoelen en als ik over mijn hoofd krab heb ik allemaal vies spul achter mijn nagels. Bah... Maandag zou ik het pas mogen wassen.

Annoya:
Begrijp ik helemaal hoor, het is zo dat we eigenlijk alles op de weide doen. Pretty heeft zomereczeem, daär trekken we haar deken ook op de weide half af en sprayen we haar in tegen de jeuk. Ook haar mok behandelde we altijd op de weide. We hebben een mandje met al het verzorginsmateriaal en doen het al jaren zo. Ontworming is altiid prima gegaan zo, dus ik heb er niet eens over nagedacht dat er wat kon gebeuren. Maar hetzelfde had ook kunnen gebeuren als ik met hem stond te fletsen.
We hebben een grote zware poort die op de grond steunt om door te gaan naar de koer. Dat wil zeggen dat we op voorhand de poort moeten opheffen en 20cm per keer moeten openschuiven. Aan de opening is dan nog een klein tuintje dus de poort moet een 2m open voor we er door passen. Dat doen we dus enkel voor poetsen en opzadelen en eens af en toe als bijvoorbeeld pretty haar benen gewassen moeten worden.
En aangezien ik er 2 moest ontwormen moest ik dan dus 2 keer heen en weer gaan, dan was het ontwormen niet meer 'even snel' gedaan.
Sowieso ga ik er nu wel altijd even 2 keer over nadenken ipv. gewoon niet. Maar zoals ik al zei, dit had ook gewoon met even aaien op de weide kunnen gebeuren.

Edit: het boerenpaard stond ook eerst gewoon te grazen iets verder, als ze al tekenen toonde dat ze wat wou rennen had ik sowieso ofwel niet ontwormt, ofwel Pretty eerst gedaan.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 17:50

Jeetje, jij hebt echt een engeltje op je schouder :-) En wat lief van Pretty, die voelde echt dat er wat mis was.

Inderdaad, vooral rustig aan doen, van een hersenschudding kun je nog heel erg lang last hebben helaas :\

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:12

Zeker had het met even aaien ook kunnen gebeuren. Maar toch met aaien ben je toch iets meer bewust van wat er om heen gebeurd. Ontwormen en sommige andere klussen vereisen meer aandacht waardoor je minder goed op je omgeving kan letten.

Ik hoop dat je snel beter gaat voelen.

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:17

Vorige week werd ik ook tegen de grond gebeukt door 1 van de paarden toen ik het draad verzette. Die werd aangevallen door een ander paard en raakte me toen ze weg probeerde te springen. Ik was toen ik op de grond lag ook heel bang dat ik een hoef (met ijzers!) op me zou krijgen. Gelukkig niet gebeurd, en er was nog iemand bij, maar dit soort ongelukjes kunnen op elk moment en om wat voor reden dan ook gebeuren :j

Lekker rustig aan doen TS, de komende tijd ;)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:28

Van harte beterschap!

Wat een geluk heb jij zeg, gelukkig niets ergs.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:35

Een zware hersenschudding is toch echt geen kattenpis -O- . Ik ben toch echt niet de enige die, langere tijd na de hersenschudding, nog steeds niet normaal kan functioneren -O- .

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:36

Jeetje wat erg!Veel beterschap.
Pretty is wel een heel erg knap paard, wat lief dat ze bij je stond en je likte.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:38

Super goed afspraken met betrekking tot bellen met de eigenaresse.
En dan nog overkomt je zo iets.
Verschrikkelijk.

Gelukkig valt de schade mee
En ik wens je dan ook veel beterschap

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:38

Heel veel beterschap!

En niet op Bokt zitten. Het is met een zware hersenschudding niet goed om met een computer of laptop bezig te zijn. Uitzetten dus en rusten :)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 18:46

Ik weet het cayenne :o

Zit wel op ipad met belichting op minimaal en erg donkere zonnebril op. Ik vind het erg moeilijk om te rusten. Slaap wel veel tussendoor, maar als ik wakker ben kan ik niet gewoon niets doen.

Maar zou inderdaad beter mijn ipad ook wegsteken, het is alleen erg verleidelijk aangezien ik me op sommige momenten helemaal niet slecht voel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:48

Toch doen, want het kan erg schadelijk zijn wanneer je niet die rust neemt! Bij onvoldoende rust tijdens een zware hersenschudding kun je je hele leven last houden van hoofdpijn...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:48

Voor (zware) hersenschudding staat minimaal 6 weken rust. Computer is funest en veel doen ook. Lekker slapen, dat zal nog het meeste helpen nu.

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:49

Heel veel beterschap! Gelukkig maar dat het zo gelopen id om het maar eem zo te zeggen, je had ook wel dood kunnen zijn! Wel heel erg lief van Pretty, soms zijn paarden toch zoo..... :D

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 18:55

Beterschap, wat een akelig ongeluk. Wat een geluk dat je je telefoon bij je had en nog kon bellen. Hoeplijk ben je snel weer helemaal hersteld.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:00

Beterschap, ts Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:02

Brr wat akelig ongeluk , bokt uitzetten en gewoon lekker in het donker leven. Geen vampier worden btw maar je hoofd even rust geven , was een beste knal :oo

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:26

Heel veel beterschap!
Je schrikt je echt helemaal rot dan.
Rust maar goed uit.

lovis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 19:39

Phoe dat is schrikken. Heel veel beterschap. En neem met een zware hersenschudding echt je rust. Ik heb als kind van een jaar of 10 ook een zware hersenschudding gehad (thuis van de trap gevallen) dat resulteerde in 6 weken in het kinderziekenhuis liggen. Heb er gelukkig geen verdere klachten aan overgehouden. Het moment voor dat het gebeurde kan ik me nog herinneren en de laatste weken in het zieken huis maar daar tussen alleen uit de verhalen van mn moeder.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 20:47

Als je wakker bent en afleiding nodig hebt, kun je beter luisteren naar wat rustige muziek of radio. Slaap is nu het beste medicijn.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 21:03

Dat is schrikken om zo te lezen! Wat een superlief paard is Pretty dat ze bij je bleef om je te beschermen en je wakker te maken.
En ik ben het met de anderen eens: eigenlijk hoor je nu niet op Bokt te zitten... maar ja, ik begrijp dat het van je af wil schrijven. Misschien met jezelf afspreken dat je maar 1x per dag op Bokt gaat, of 2 x en dan kort... Rust nemen is belangrijk.
Beterschap!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 21:18

Jee wat een verhaal zeg, geluk bij een ongeluk dat je er nog goed vanaf bent gekomen....
Beterschap gewenst en hou je rust, anders kun je nog lang last houden....van hoofdpijn!