Live verslag Boktreportersduo Aniek1985 en MaiNat vrijdag HE

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MaiNatJarig

Re: Live verslag Boktreportersduo Aniek1985 en MaiNat vrijdag HE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 16:04

We blijven nog steeds in de Fokkerijwereld Piste en gaan daar een schriktraining meemaken met het ras Kinsky. Tijdens deze schriktraining zal het karakter van dit ras goed zichtbaar worden. In de baan bevindt zich een Perlino kleurige driejarige hengst, die ook Palomino Cremello, Perlino of Smockey Black kleurige veulens vererft. Dus de vraag naar deze hengst zal enorm zijn, want ze vererven kleur en kwaliteit. Naast wat hinniken maakt de hengst weinig van de verschillende obstakels in de bak. De ruiter besluit er dan ook om op te stappen. Het paard maakt echt nergens wat van en gaat zo zonder blikken of blozen langs allerlei vreemde obstakels. Er wordt nu ook een stokpaardje aan de ruiter mee gegeven om hiermee een rondje door de baan mee te rijden. Ook hier maakt deze hengst niks van!

MaiNatJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 17:04

Aniek en ik gaan nu naar de spectaculaire show kijken van Audrey Hasta Luego met chevaux en liberte. Ze is nog nooit in Nederland geweest. Er klinkt prachtige muziek van Enya Door de speakers en daar komt Audrey binnen op een Lipizzaner in een dameszadel. De moeilijkste oefeningen die wij al eerder vanochtend vanaf de grond zagen worden nu getoond in het dameszadel. Zo wordt ook de Spaanse pas geshowd. Hierna verwijdert ze het hoofdstel en kan ze probleemloos haar paard overal heensturen. Heel knap! Hierna laat ze met gemak zijgangen zien. Ook galop is geen enkel probleem voor Audrey. Bijzonder om een paard in vrijheid al deze kunsten zo met gemak te zien uitvoeren. Natuurlijk wordt er ook gesteigerd op commando. En als ze af wil stappen dan gaat het paard gewoon liggen. Heel handig! Nu komt er een ander paard de ring in, een Tinker. De Tinker showt een spectaculaire Spaanse pas en uiteraard een reeks steigers. Het ziet er allemaal makkelijk uit, maar schijn bedriegt. De Tinker heeft een hoog knuffel gehalte aan de joelende kinderen om ons heen te horen! Hierna is het de beurt aan een Andalusier die braaf alle moeilijke oefeningen uitvoert. Het is een enorm lenig paard. Het is lief gezicht als ze het paard een zitcommando geeft en het paard zwaait met een voorbeen naar het publiek. Nu komt er een andere Andalusier die Piste in die enorm veel uitstraling heeft. Ook dit paard doet met plezier en in vrijheid moeilijke oefeningen als steigeren. Nu komen er twee Andalusier de baan in die samen gaan liggen midden in de bak. Hierna gaan ze zitten, wat veel applaus oplevert vanuit de tribunes. De twee gaan nu gelijktijdig diverse oefeningen laten zien. Dit is helemaal een mooi gezicht. Nu komt mijn favoriete ras, namelijk de shetlandpony. Dit is een bijzonder fanatiek en eigenwijs exemplaar en besluit eerst eens lekker te gaan rollen! Een paar geweldige steigers volgen! Dan is een shet nog best groot!

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 17:29

Afbeelding

Afbeelding

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 17:29

Afbeelding

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 18:58

Gaaf!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 19:11

Heel mooi

Alleen een vraag, kunnen jullie het verslag voorzien van iets meer lege regels tussendoor. Dat leest voor slechte oogjes wat makkelijker. :j

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 19:55

Hoi dames, bedankt voor jullie leuke verslag en foto's van mijn clinic. Die met dat hout ;)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:10

Schoentje schreef:
Hoi dames, bedankt voor jullie leuke verslag en foto's van mijn clinic. Die met dat hout ;)

Ik vond je geniaal in de barrage clinic met je headset en geroutineerd paard dat nergens bang van is :D

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 21:49

Heel gaaf en leuk verslag

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 22:02

Schoentje schreef:

Ik heb hele leuke foto's gemaakt van je paard! Lief koppie heeft hij als hij kijkt naar een nep paard haha! Mijn complimenten voor je rijkunst :j Heb genoten!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 22:18

Wow leuk om te lezen! Hele andere dingen gezien dan ik vandaag :)

MaiNatJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 22:19

Sorry voor het ontbreken van alinea's. Dit was inderdaad netter geweest. Dank jullie voor de leuke reacties op ons verslag. En iedereen die nog naar Horse Event gaat veel plezier!

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 22:53

Nog een paar foto's van de eindshow

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 22:58

De schriktraining met het Kinsky Paard. Nieuw dit jaar op Horse Event.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 23:03

Het Rassendefile

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 23:32

Zijn er ook foto's gemaakt van de curly?

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 06:53

Nee, sorry bij het Rassendefile wat wij gezien hadden deed de curly Horse helaas niet mee.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 07:01

Celine_Famke schreef:
Schoentje schreef:

Ik heb hele leuke foto's gemaakt van je paard! Lief koppie heeft hij als hij kijkt naar een nep paard haha! Mijn complimenten voor je rijkunst :j Heb genoten!

poes schreef:
Ik vond je geniaal in de barrage clinic met je headset en geroutineerd paard dat nergens bang van is :D

Dank jullie, leuk om te horen!
Die barrage clinic viel inderdaad niet mee. Boss is altijd wat kijkerig, maar dat wiebelend nep-paard was toch echt niet te doen voor hem!

Als jullie leuke foto's hebben, dan zou ik die wel graag zien!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 07:55

Helaas geen foto s hier. Ik kijk liever. Je vroeg ook zo ergens 'wie springt hier' en toen keek je recht naar mij, ik durf echt helemaal niet springen :')

Vond wel knap hoe je hem bleef sturen hoor. Zou voor velen al erg moeilijk zijn. En dan uitleggen en springen echt knap!

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 08:34

Ariannee schreef:
Zijn er ook foto's gemaakt van de curly?

Misschien dat Dapnik (andere fotograaf reporter) nog foto's heeft van de curly. Wij hebben de rassendefilé in de Bit piste gezien namelijk en daar een klein stuk over geschreven.

Likemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 21:21

Hee! Tof! Dat jullie bij demo Find the Rythm waren. Hebben jullie nog meer foto's? Ik reed op een van de paarden mee! :)

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:40

aniek1985 schreef:
Nog een paar foto's van de eindshow

[ [url=m/iNBbG1.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ip2ajU.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/R7HFKK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/oJGnxp.jpg]Afbeelding[/url] ]

op de eerste foto zie ik mezelf zitten naast me moeder bij de paal :')

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 10:16

MaiNat schreef:
Aniek en ik zijn na een kleine zoektocht in de KNHS hal beland en gezellig in gesprek geraakt met de bekende fotograaf Femke Puijman van Hypo Focus en Kyno Focus. Prachtige foto's sieren haar stand. Inmiddels is Sanne Beijerman in de ring gekomen en gaat ons alles uitleggen over wedstrijdspanning en dit te kunnen ombuigen naar iets positiefs, samen met het paard van Suzanne Langelaar en de tweede combinatie Larissa Toringa. Als eerste tip krijgen we om te allen tijde je aandacht bij het paard te houden. Dit lijkt een makkelijke opgave, maar in de praktijk is het best lastig. Onder spanning zijn veel mensen geneigd om juist op externe factoren te letten, bijvoorbeeld dat enge jasje over de bakrand! Als tweede tip krijgen we te horen om iets achterover te gaan zitten, veel mensen ga iets naar voren zitten onder spanning of als ze bang zijn. Door relax op je paard te blijven zitten, breng je de ontspanning ook over op je paard. Ondertussen krijgen de combinaties diverse oefeningen. Het is herkenbaar, mentaal moet je gewoon goed gefocust zijn en een doel hebben om naar toe te trainen. Niemand uit het publiek heeft vragen en tot slot geeft ze de tip om tijdens de wedstrijden de focus te houden op je paard en niet gaan denken van Nu moet het gebeuren!!

Wat leuk om terug te lezen! Ik reed mee idd met m'n zwarte merrie :D

aniek1985
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 22:07

Iedereen bedankt voor de leuke reacties. Het was leuk om een keer reporter te mogen zijn.

Hierbij nog de laatste foto's

De Bitfitting stand in de KNHS hal
Afbeelding

We zijn uiteraard ook even met het 'paard' van Bit op de foto geweest
Afbeelding

De clinic 'Het geven van onafhankelijke hulpen' van Tineke Bartels. Hiervan volgt nog een uitgebreid verslag op de voorpagina.
Afbeelding

Afbeelding

Likemaaike schreef:
Hee! Tof! Dat jullie bij demo Find the Rythm waren. Hebben jullie nog meer foto's? Ik reed op een van de paarden mee! :)

Ik heb deze 2 nog
Afbeelding

Afbeelding

Meer foto's van de vrijdag zijn hier te zien: [HE] [FOTO] Horse Event Vrijdag