3 jarige Sjef (easy game) aan het werk

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Leonie_M

Re: 3 jarige Sjef (easy game) aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 19:24

Heb jij wel eens een 3 jarige gezien die continue een stille verbinding opzoekt. Dat wisselt per meter. Ik blijf daarin licht contact houden. Dus nee er hangt geen boogje in de teugels als hij naar beneden duikt. Ik vul dan aan met mijn been zodat hij weer op lengte komt.

En ja op foto 5 sluit ik inderdaad mijn hand. Dat was 1 van de eerste voltes in galop en daar had hij mijn begeleiding nodig om door de bocht te komen.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 19:56

Nee daarvoor moeten ze namelijk eerst op eigen benen lopen, iets waar ze voor van achter naar voor gereden moeten worden. Van daar mijn opmerking :)

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 20:39

Tuurlijk we laten hem het eerste half jaar met zijn kop in de lucht lopen

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 20:53

Met zijn kop in de lucht lopen? Tussen vasthouden in de krul en kop in de lucht zit ook een heel stuk. Maar volgens mij is jou niks anders aan je verstand te brengen dan hetgeen in je eigen referentiekader voor komt. Sorry ik wist niet dat dit zo'n topic was, ik zal even goed reageren:

Wat een gaaf beest! Super goed!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 21:31

Prachtig paard! Ook super fijn gereden, gewoon lekker zo doorgaan hoor :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 21:51

wat een supergaaf paard zeg!

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 22:25

smurffie schreef:
Met zijn kop in de lucht lopen? Tussen vasthouden in de krul en kop in de lucht zit ook een heel stuk. Maar volgens mij is jou niks anders aan je verstand te brengen dan hetgeen in je eigen referentiekader voor komt. Sorry ik wist niet dat dit zo'n topic was, ik zal even goed reageren:

Wat een gaaf beest! Super goed!

Je kan hoog of laag springen, maar ik ben het gewoon niet met je eens. Ik weet van mij zelf dat ik hem niet in de krul trek.

En moet zeggen dat ik ook wel een beetje moe wordt van dat spastische gedoe als een paard een keer te rond wordt of achter de loodlijn kruipt. Ik rij hem daar niet bewust heen. Maar ja het gebeurd wel eens. oliebol happens

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 23:09

Amen Leonie _/-\o_

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 23:15

+1

Fijn paard weer Leonie. Veel succes ermee!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 00:13

Op de foto's is duidelijk te zien dat je hem daar zelf heen rijd, niet je paard de schuld geven van ruiterfouten.

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 00:33

Leuk paard Leonie! Komt ook van een goede fokker!
Succes met hem, ziet er fijn uit!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 01:36

Ik heb weleens topics met je andere paarden gezien. Ik vond vooral jouw schimmel geweldig. Die zagen er top uit. Komt dus vast goed met die verbinding ;) , daar heb ik alle vertrouwen in. Succes met deze knappert. +:)+

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 07:43

smurffie schreef:
Op de foto's is duidelijk te zien dat je hem daar zelf heen rijd, niet je paard de schuld geven van ruiterfouten.

Ik vind het heel knap dat je dat op een foto kunt zien. Ik heb ts wel vaker zien rijden en weet zodoende zeker dat dit niet het geval is. Daarnaast heb ik zelf ook een 'I love achter de loodlijn'-jonkie gehad en die heb ik ook met mijn been naar een stille verende hand toe gereden. Dat jij dit een andersom manier vind en noemt begrijp ik absoluut niet.

Die jonge paarden zoeken steun en die moet je ze geven zodat je ze kunt leren om op eigen benen te lopen.

Hiervoor moeten ze sterker worden en dat wordt lastig als je geen verbinding hebt. Zonder aanspanning geen juiste ontspanning en zonder ontspanning geen ontwikkeling.

Ik ken overigens ook geen jong paard die zo kort onder zadel is en langer dan 30 seconden in één houding kan lopen. Alleen gedwongen en vastgezet maar of dat nu voor de latere toekomst iets inhoudelijks meebrengt vraag ik mij ernstig af.

Je reacties komen op mij over alsof je een persoonlijke hetze tegen ts hebt? Of is het jaloezie?

Nogmaals succes met dit fijne dier Leonie!

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 09:58

Dankje Malene

LisaXLoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 10:02

Wat een gaaf dier zeg :D
En hele mooie foto's !

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 12:18

Gaaf paard! Meer dan dat kan ik je toch niet vertellen met mijn enkel manegepaarden ervaring :) Succes met dit leuke dier :)

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 15:45

Mooi paard en mooie combinatie,
Ziet er erg goed uit! Ga zo Door en het gebeurd wel vaker met jonge paarden dat ze iets diepen proberen te gaan gewoon lekker blijven oefenen, en je niet te druk maken wat mensen er over zeggen
Geniet!!!

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 16:57

Sjonge, het eerste 3- of 4-jarige paard die niet een keertje te diep komt moet ik nog tegenkomen. Paard is nog maar een paar maanden onder het zadel dus je kan niet verwachten dat hij dan altijd perfect op de loodlijn loopt. Mijn 4-jarige die ook 3 maanden zadelmak is komt ook soms te diep en nee, niet omdat ik te hard ben in mn hand (in tegendeel).

Ik vind je paard het keurig doen voor 3 maanden ohz! Heel veel succes nog met hem :D Echt een knap paard!

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-15 20:05

polleman schreef:
Mooi paard en mooie combinatie,
Ziet er erg goed uit! Ga zo Door en het gebeurd wel vaker met jonge paarden dat ze iets diepen proberen te gaan gewoon lekker blijven oefenen, en je niet te druk maken wat mensen er over zeggen
Geniet!!!

Dat doe ik ook niet hoor. Ik geniet iedere dag van hem en ik weet dat we op de goede weg zijn.

Het topic staat trouwens ook op de facebookpagina van bokt. Hartstikke leuk

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 20:38

Mooi dier TS! Hij lijkt me eerder juist erg fijn naar de hand toe te lopen!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:56

Wat een leuk dier! heel veel plezier ermee :D

zoutvaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 11:01

Wat een knapperd , veel plezier

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 14:26

Echt alleen op bokt zie je mensen die nauwelijks een deuk in een pakkie boter kunnen rijden commentaar geven op iemand die meerdere paarden uit niets helemaal zelf super keurig opgeleid heeft, omdat een net zadelmakke 3 jarige een beetje achter de teugel kruipt..... schiet mij maar lek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 14:28

Ik zie persoonlijk liever een driejarige die wat achter de teugel kruipt en daardoor wel goede bespiering ontwikkelt waar je weer uit kan rijden met ruimte, dan een driejarige die alleen maar aan het sterrenkijken is en vervolgens bijna niet meer te corrigeren valt.

Ik vind het op deze plaatjes nog reuze meevallen met het 'achter de teugel kruipen' en ik vind inderdaad dat het er heel ongedwongen en vriendelijk uit ziet.

2feline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 11:02

Ik heb in maart ook een Easy Game gekocht :)

Een merrie, ook 3 jaar. Ze heeft nog vakantie gehad in de weide samen met andere jonkies. Vorige zondag hebben we haar naar huis gehaald. Ze liet zich mooi uit de groep halen en ging ook gemakkelijk de trailer op. Thuis was ze ook lekker rustig op stal. Nog een paar dagen wennen aan de nieuwe omgeving en dan moet/mag ze aan het werk.

Hoop dat ze het werk net ze makkelijk opneemt als jouw Sjef.