Boogschieten te paard bootcamp in Hongarije

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:10

Apple schreef:
Rijpwetering is hier vlakbij :D :D Wanneer worden de lessen gegeven? Leuk om eens te komen kijken :-)

Leuk! Er is as zondag weer een training.
iig van 09:30 tot 13:00 training te voet en als er genoeg mensen zijn vanaf half 2 tot een uur of 16:00 (afhankelijk van hoeveelheid mensen die te paard gaan)
Het is bij de ripse ruiters (mocht je dat kennen)

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-15 22:17

Timbers schreef:
Gaaf hoor! Ik zou dit ook nog wel eens willen doen, wie weet zodra mijn schouder weer "fit" is en ik weer beter bezig kan gaan met mijn schiethouding. En een ruiterboog moet ik ook nog mee oefenen want dat vind ik knap lastig.....ik haal de 18m niet eens met mijn ruiterboogje haha terwijl het met mijn jachtboog makkelijk gaat (zonder de schouder blessure die ik nu heb -O- )

Blessure van het schieten? De houding bij ons wijkt wat af van het normale traditionele schieten. Op een galopperend paard de pees bij je mondhoek houden gaat nogal lastig dus trekken wij naar de holte tussen de sleutelbenen. Bij de voettrainingen schieten we meestal op zo'n negen meter, dat is de afstand van het zijwaartse schot als je te paard bent, maar het verste schot te paard is zo'n 45 meter voorwaarts of achterwaarts, al ben ik nog niet goed genoeg om die te doen, ik wacht meestal tot ik wat dichterbij ben.

Hoeveel pond is jouw ruiterboog dan eigenlijk?

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 22:36

Nee niet van het schieten .... Schouder gebroken in maart met skiles, na de wintersport dus gewoon in Nederland :')

Ik mag van mijn 3D trainer eigenlijk nog niet schieten omdat ik mijn schouder niet laag kan houden en mijn arm nog niet met lage schouder gestrekt kan houden (kans op slijmbeursontsteking), de schouder zit vast en dat is een lange revalidatie helaas -O- . Maar we zijn nu op vakantie in Osstenrijk en ik heb met een 20ponds flatbow vanaf de kinder plok toch 4 3D parcoursen meegeschoten zonder pijn. Alleen wel een K.. Houding :=

Mijn ruiterboogje is 30 pond. Maar ik vind heet ruiterboog wel heel anders dan een recurve jachtboog of een flatbow, sowieso over de hand schieten en een ruiterboog is wat nerveuzer. Dus ik moet zeggen dat ik nog bar weinig heb geschoten met mijn ruiterboog (en ik vrees dat hij eind van de zomer wordt ingepikt door de zoon van mijn man _O- want die schiet er wel fijn mee, nu met een 20 pond, maar die zal wel zwaarder willen uiteindelijk).

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 08:23

Timbers schreef:
Nee niet van het schieten .... Schouder gebroken in maart met skiles, na de wintersport dus gewoon in Nederland :')

Ik mag van mijn 3D trainer eigenlijk nog niet schieten omdat ik mijn schouder niet laag kan houden en mijn arm nog niet met lage schouder gestrekt kan houden (kans op slijmbeursontsteking), de schouder zit vast en dat is een lange revalidatie helaas -O- . Maar we zijn nu op vakantie in Osstenrijk en ik heb met een 20ponds flatbow vanaf de kinder plok toch 4 3D parcoursen meegeschoten zonder pijn. Alleen wel een K.. Houding :=

Mijn ruiterboogje is 30 pond. Maar ik vind heet ruiterboog wel heel anders dan een recurve jachtboog of een flatbow, sowieso over de hand schieten en een ruiterboog is wat nerveuzer. Dus ik moet zeggen dat ik nog bar weinig heb geschoten met mijn ruiterboog (en ik vrees dat hij eind van de zomer wordt ingepikt door de zoon van mijn man _O- want die schiet er wel fijn mee, nu met een 20 pond, maar die zal wel zwaarder willen uiteindelijk).

30 pond? Dat is aardig wat, ik schiet met 20 pond. En daar red ik alle afstanden prima mee :)
Alleen je moet goed leren inschatten hoe wat en waar je op mikt :) (Hoe verder weg hoe 'hoger' je moet mikken.)

Wel balen dat je je schouder gebroken had, zulke dingen duren altijd langer dan je wilt :S

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 09:02

Mijn "normale" boog is ook 30 pond (maar ik vind verschil zitten in bijv. een 30 pond gewone recurve en mijn 30 pond jachtboog :j Toen ik mijn jachtboog kocht en de verkoper zei pak die 30 pond dacht ik "jij bent gek dat lukt nooit" :'). Ik had eers een gewone recurve en daar had ik met 18 pond al moeite zat mee :o Maar dat ging wonderbaarlijk makkelijk :D heel soepel. Dus het uittrekken van de ruiterboog is (ongeblesseerd geen probleem), maar een ruiterboog is korter, nerveuzer, je schiet over de hand en dat alles bij elkaar opgeteld maakt het voor mij wel lastig ofzo.

Maar goed misschien wil ik wel een keer bij jullie komen kijken, lijkt me wel heel gaaf (en ik ben al bezig geweest om mijn paard boogmak te maken :P )

arno8

Re: Boogschieten te paard bootcamp in Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 09:18

Zelf schiet ik nu met 28 pond. Had aanvankelijk een boog van 35 pond, maar dat bleek veel te zwaar voor een beginner. Op zich ben ik nu wel toe aan een zwaardere boog, maar dat is financieel even niet haalbaar.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:07

Ik weet niet of k de 23e terug ben van vakantie. Hangt er net om... lijkt me nie heel handig om dan iets af te spreken.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 10:17

Je hoeft je nergens aan vast te pinnen hoor. Voor de instructrice maakt het niet veel uit of er 12 of 13 mensen staan. Dus als je die dag besluit dat het niet gaat, dan is er nog niks aan de hand.

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 10:30

Nee precies en een week later is er als het goed is ook nog een training (iig voet training) in Rijpwetering :)
Dus dan zou je anders ook kunnen komen kijken.
Maar no pressure, we hebben nog meer trainingen dit jaar ;)

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:06

Wanneer er weer een training is in Kaatsheuvel hoor ik dat graag, als ik kan zou ik wel willen komen kijken :D :P

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 12:58

Wat gaaf zou dat ooit ook willen proberen. Maar eerst maar vanaf de grond.

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 13:06

Gaaf hoor!
Wij schieten wel eens voor de lol vanaf de paardenrug, maar qua niveau stelt dat niks voor natuurlijk. Maar met zo veel pijlen lukt dat niet :-)

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 13:31

In Duitsland heb je ook mensen die zich hiermee bezig houden. Daar hebben ze zelfs een hele competitie waar de Hongaren dit jaar ook aan mee doen (ik dacht dat het Steppenreiter heet).

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:10

kitbits schreef:
Wat gaaf zou dat ooit ook willen proberen. Maar eerst maar vanaf de grond.

Je bent altijd welkom tijdens trainingen om mee te doen. Zowel in Kaatsheuvels als in Rijpwetering.
We beginnen altijd met training op de grond.
In Kaatsheuvel is het ook (nog) niet mogelijk om paardentraining te volgens. Simpelweg omdat we geen (huur) paarden hebben daarvoor.
Tenzij mensen hun eigen paard mee willen nemen, dan zou het kunnen. Al begin je dan ook met training op de grond om het laden en boogschieten een beetje onder de knie te krijgen (warming up)

Mocht je nog vragen hebben, kan je altijd een pb naar mij of naar TS sturen :)

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:36

Jammer dat Teun niet echt geschikt is om mee boog te schieten (trekpaard en galop.. :):) ) anders had ik graag een keer les gehad van jullie!
Misschien over een paar jaar als Aagje ingereden en groot genoeg is!

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 08:41

Elise_0o schreef:
Jammer dat Teun niet echt geschikt is om mee boog te schieten (trekpaard en galop.. :):) ) anders had ik graag een keer les gehad van jullie!
Misschien over een paar jaar als Aagje ingereden en groot genoeg is!

Je kan ook in stap/draf schieten, dat is toch in het begin ook goede training.
Het is soms nog een hele kunst alles tegelijk doen en in stap/draf heb je iets langer de tijd :D

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 08:53

Knap hoor, en leuke foto's!!

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 06:56

Bedankt! :-)

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-15 16:07

Voor de mensen die hier in Nederland mee willen beginnen:

Afbeelding

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 16:16

Wauw, helemaal geweldig <3

Ik heb één keer geschoten vanaf de grond, minimale wedstrijdafstand was dat ofzo? Ik vond het helemaal geweldig, want ik schoot de hele klas er uit (allemaal heren :'))
Maar 'gewoon' boogschieten is al ver weg, dit zal wel aan de andere kant van NL liggen met mijn geluk.

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 16:36

Riraito schreef:
Wauw, helemaal geweldig <3

Ik heb één keer geschoten vanaf de grond, minimale wedstrijdafstand was dat ofzo? Ik vond het helemaal geweldig, want ik schoot de hele klas er uit (allemaal heren :'))
Maar 'gewoon' boogschieten is al ver weg, dit zal wel aan de andere kant van NL liggen met mijn geluk.

HaHa Kaatsheuvel ligt idd wel wat ver, maar Rijpwetering is goed te doen vanaf Dronten :) (een uurtje)
edit: vanaf elburg is het verder weg :')

Dus daar kan je ook altijd een keer komen kijken/meedoen. :)

sannej95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 20:21

ziet er cool uit!! :D :))

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 08:09

Is het ook echt :) Ik kan het iedereen aanraden :D