Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kiwiwitje schreef:Is zij dan misschien niet iets voor jullie? Ze heeft nu een merrie op haar pagina staan die volgens mij het zelfde heeft als jouw paardje. De merrie springt zelfs weer dacht ik.
https://www.facebook.com/pamstraining?fref=ts
gekvanfleur schreef:Ik heb nog nooit echt afwijkingen op röntgenfoto's gezien, maar waar moet je dan op letten? Die soort tak is vreemd zeker?
No_No schreef:Vanmorgen ben ik met mijn 7 jarige gele topper naar kliniek geweest. Hij is 3 jaar geleden afgekeurd op de hoefkatrollen (2 en 3).
Enige maanden geleden voelde ik verbening aan zijn ondervoeten dus moesten er maar eens fotos gemaakt worden..
Wat slecht kan zijn is dus slecht...
Hoefkatrollen zijn nu 3 en 3, ernstige verbening van het hoefkraakbeen, lage overhoef en hoge overhoef in ontwikkeling. Grote kans dat het achter net zo slecht is.
Een paar weken geleden stond hij achter kreupel, ik dacht van de hielscheur maar dat is zeer waarschijnlijk toch van de artrose geweest.
Advies: tja... slecht.. Goede hoefsmid er bij. Aankijken wat hij aan kan. Staat hij de volgende dag kreupel dan is het te veel geweest en kan dat niet meer.
Ik weet het niet..
No_No schreef:Paard lijkt niet kreupel of pijn te hebben. Ook niet duidelijk stijf.
Speciaal beslag was niet nodig volgens de kliniek. Daar ga ik ook niet aan beginnen. Hij staat blootsvoets en dat kon hij blijven maar er moet wel een hele goede smid bij komen.
Inslapen of slager is niet geadviseerd door de dierenarts. Bewegen is een must! Per dag bekijken wat hij aan kan.
blackstar schreef:Die van mij krijgt glucosamine van glucohorse en kreeg ook duivelsklauw maar die is niet meer te bestellen dus moet nog voor de winterperiode een andere merken bekijken want NAF heeft deze niet meer (volgens Agradi).