Ballard_L schreef:Super dat je de pony oppakthet viel me op dat je zei dat hij nog niet goed zijn balans heeft. Ik zou dan nog niet heel veel bochten gaan rijden maar lange stukken rechtuit. Misschien dat je ook (als je de mogelijkheid hebt) naar buiten kan gaan? Leuk voor de afwisseling en kan hij zijn balans wat vinden onder het zadel
Succes!
vanaf de grond beginnen met longeren en controle over zijn houding en dat meenemen naar onder het zadel.. dan zijn juist slangevoltes en wendingen juist erg goed om zijn balans te verbeteren. Als hij de tweede keer ook onbelans in de stap zou hebben gehad, zou ik zeggen, idd.. lange einden rechtuit, het liefst nog ernaast waarbij je zorgt dat hij zijn benen goed plaatst en zijn schouder niet naar binnen of buiten drukt.
maar als de tweede keer al direct verschil merkbaar is, dan zijn juist voltes, slangevolten en wendingen zeer effectief om zowel hem als ts controle te krijgen over balans en houding.
het is geen jong paard dat voor het eerst onder het zadel loopt natuurlijk (daarvoor is het wel belangrijk dat ze eerst leren lopen onder het zadel, daarna pas buigen en wenden.. dit paardje, waarschijnlijk mede door zijn gewicht en het lange niet onder het zadel zijn geweest, moet juist opgefrist worden hoe hij zichzelf rechtop houdt op andere lijnen dan recht uit).