Jubileum Fjordenpaarden stamboek met onverwachte wending...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 21:52

Ik ben de amazone die eraf valt op de eerste foto.

De hele gebeurtenis was heel onverwachts en naar dus ik vind het extreem jammer dat er foto's van openbaar gemaakt worden.
We zijn allemaal paardenmensen met liefde voor het dier dus de foto's plaatsen voor sensatie vind ik erg ongepast.

De hengst waar ik op zat is het meest lieve dier wat ik maar ken en zo worden ze toch onbedoeld in een kwaad daglicht gezet.
Ik zou het heel fijn vinden als de foto's van het internet gehaald worden. Niet voor mij zelf maar wel voor Zortin en Gjøvik want dit verdienen ze zo niet!
Er moeten zat mooie foto's gemaakt zijn van ze toen ze 10 minuten daarvoor nog super lief waren en met een zeil over zich heen al voetballend door de bak gingen.
Laatst bijgewerkt door Kelly_Taco op 11-07-15 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 21:52

Mooie foto's heb je! Toevallig ook van mij? Ik reed in de tweede groep van de dressuur clinic met het blauwe tshirt!

Polly
Moderator Algemeen

Re: Jubileum Fjordenpaarden stamboek met onverwachte wending...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 21:56

Ik zie het niet als sensatie hoor, het blijven dieren en het kan gebeuren.

Hoop dat je zelf in orde bent.

Mooie foto's ts!

Liezel1

Re: Jubileum Fjordenpaarden stamboek met onverwachte wending...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 21:58

Ik had je niet herkend Kelly!
Echt sensatie lijkt het me niet... het is gewoon gebeurd, klaar...
Ts is vast niet de enige die hier foto's van heeft en ze op internet heeft gezet.

Marjo

Kelly, ik vind het een beetje een overdreven reactie eerlijk gezegd. Ten eerste is het een openbaar evenement waar iedereen foto's mag maken en deze maf publiceren. Daarbij komt ook dat de meeste mensen niet zullen weten wie de hengsten zijn laat staan dat dit gedrag ze in een kwaad daglicht zou zetten. Immers blijven het hengsten. Degene die de hengsten wel kennen zullen vast ook weten hoe deze hengsten normaal gesproken zijn.

Als je zulke foto's biet wilt moet je niet meedoen. Dit is nou eenmaal het risico. Als ik eraf was gevallen en iemand had foto's online gezet. Nouja so be it. Eigen risico vind ik.

XxDiandraxX

Kelly, ben jij verder oke??

Gjovik ken ik niet maar Zortin wel een klein beetje. Heb er eens op gereden, in het dekseizoen met hengstige merries in de wei naast de bak. Gaf geen kik, zo een lief en braaf dier!

Sonde dat dit moest gebeuren, foto's zijn "spectaculair" maar hoeven van mij ook noet persee viraal te gaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 21:59

Kelly_Taco schreef:
Ik ben de amazone die eraf valt op de eerste foto.

De hele gebeurtenis was heel onverwachts en naar dus ik vind het extreem jammer dat er foto's van openbaar gemaakt worden.
We zijn allemaal paardenmensen met liefde voor het dier dus de foto's plaatsen voor sensatie vind ik erg ongepast.

De hengst waar ik op zat is het meest lieve dier wat ik maar ken en zo worden ze toch onbedoeld in een kwaad daglicht gezet.
Ik zou het heel fijn vinden als de foto's van het internet gehaald worden. Niet voor mij zelf maar wel voor Zortin en Gjøvik want dit verdienen ze zo niet!
Er moeten zat mooie foto's gemaakt zijn van ze toen ze 10 minuten daarvoor nog super lief waren en met een zeil over zich heen al voetballend door de bak gingen.

Waar zie jij sensatie sorry maar dat maak ik er echt niet van!

Fijn dat het goed met je gaat, maar ik zie niet in waarom zoiets maar verborgen en in de doofpot zou moeten. Ts plaatst het gewoon als actie plaatjes.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:01

Als ik zulke foto's zou maken zou ik ze niet publiceren omdat het voor de eigenaren al vervelend genoeg is als zoiets gebeurd.
Dat je ze maakt snap ik, zo vaak zal je dit niet zien maar niet datje ze openbaar zet.

Op mij komt het over als sensatie omdat er geen foto's op staan van de andere gave dingen die ze lieten zien. Maar dat kan natuurlijk ook een beetje de emotie zijn :o

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:02

Ik zie ook geen sensatie, ik zie zeer mooie foto's van een openbaar evenement.

Ik vind juist dat je het in een slechter daglicht plaatst als je gaat eisen om de foto's weg te halen om de reputatie niet te besmeuren. Terwijl iedereen het gewoon een jammere gebeurtenis vind, die kan gebeuren.
Goed dat beiden ruiters en paard ongedeerd zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:04

Kelly_Taco schreef:
Als ik zulke foto's zou maken zou ik ze niet publiceren omdat het voor de eigenaren al vervelend genoeg is als zoiets gebeurd.
Dat je ze maakt snap ik, zo vaak zal je dit niet zien maar niet datje ze openbaar zet.

Op mij komt het over als sensatie omdat er geen foto's op staan van de andere gave dingen die ze lieten zien. Maar dat kan natuurlijk ook een beetje de emotie zijn :o

Ik vind het eerder bijzonder dat men ze verwijderd wil hebben dat komt op mij over als 'ze hebben iets te verbergen' en willen de reputatie niet schaden.

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:05

Ik wil even zelf reageren. Het zijn onze paarden.

Doordat een van de hengsten schrok en naar binnen schoot kwam hij te dicht bij de ander. De hengst die schrok ging ook gelijk in de aanval en dook op de ander.

De ruiters hebben het er wonder boven wonder goed afgebracht. Kelly heeft een flinke tik op haar schouder en been gekregen . De paarden hebben bijwonden maar zijn goed verzorgd.

Wonder dat er geen ernstige gewonden zijn gevallen en dat de verwondingen bij de paarden mee zinn gevallen. Dit had heel anders af kunnen lopen.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:06

Ik eis het niet maar vind het niet echt een grappig gezicht om mezelf zo naar de grond te zien gaan :+

Maar heb alweer een beetje spijt dat ik heb gereageerd, had het beter kunnen laten rusten idd

pien2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:07

Mooie foto's! Heb je toevallig foto's van Arthur Ordy(meerkamp en boomstamslepen) en Grado(clincic Ibob)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:09

Kelly, ik denk dat niemand dit als sensatie zoeken ziet. Ik begrijp jou kant van het verhaal maar in ’t wild gebeurt dit net zo goed en dan is het juist ‘gaaf’ om eigenlijk te zien. Ik zie deze foto’s dan ook totaal niet als zijnde negatief tegenover de hengsten, dit laat juist zien wat voor prachtige, machtige dieren het eigenlijk zijn :)

Toffe platen! Had er graag bij willen zijn (woon immers om de hoek) maar ik had echt zoveel opdrachten nog open staan dat ik niet weg kon -O- Mooie dingen gemist zie ik, had Gio graag willen fotograferen :+

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:11

Er is zeker niks te verbergen. Ik vind het alleen voor de ruiters wel erg confronterend.
Het was een flinke dreun en als je dan zo terugziet hoe het is gebeurd dan is dat wel erg heftig.

Ik snap Kelly haar reactie maar al te goed, ik stond er met mijn neus boven op en krijg het niet van mijn netvlies.

Lennox

He potverdorie wat een nare foto's van die hengsten, ben wel blij dat Dennis en Kelly ok zijn. Zo zie je maar ongelukken zitten in een klein hoekje. Hoop dat de paarden ook niet te erg gewond zijn geraakt.

Verder mooie foto's! Geven een leuk overzichtje van wat zo te zien een prachtige dag is geweest. Jammer genoeg heb ik het gemist.

Hilli

Voor mij geven de foto's alleen maar aan dat het hoe dan ook dieren blijven, en dat je dit soort dingen eigenlijk alleen verwacht in een natuurdocumentaire zonder ruiters/tuig/etc. Ik ben blij dat er verder niks ernstigs is gebeurd en heb vooral ook genoten van de foto's ervoor. Veelzijdige dieren, die Fjorden :))

alcootje

Zo gaaf vind ik het niet om zo mijn paard te zien, sorry maar mijn emoties spelen hier zeker in mee.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:12

Hieruit blijkt gewoon dat het dieren blijven en dat het hengsten zijn...
Hoe braaf ze ook kunnen zijn en hoe goed opgevoed ook, het blijven dieren. En dieren schrikken en doen soms onverwachte dingen. Bij dieren moet je áltijd op je hoede zijn.

ouzzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:14

Gaat het verder wel met je Kelly ?? Dat wordt morgen spierpijn...

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:16

Gelukkig dat je ongedeerd bent Kelly_Taco :)
Ik zie dit topic niet als sensatie zoeken maar ik snap je reactie heel erg goed. Om jezelf en je topper zo terug te zien zou ik ook not amused over zijn, maar openheid en acceptatie van het gebeuren is ook een groot goed en kan juist weer sieren +:)+

Wat ik persoonlijk wel een beetje apart vind is dat er in principe geen ongetogen woord valt over de hengsten. (Top hoor, daar niet van! +:)+
Toen iets dergelijks zich een paar jaar geleden bij een Haflinger evenement voordeed werd er door Bokt toch vrij unaniem beoordeeld dat de boosdoener per direct gecastreerd moest worden...

Ik was er beide gevallen niet bij, heb geen idee hoe de omstandigheden waren en ik ben blij dat iedereen het er nu heelhuids vanaf gebracht heeft :)

Misschien heeft TS nog andere, positievere, foto's van de hengstenshow? Ben wel benieuwd, vind het prachtige beesten :~

ouzzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:18

Heb je toevallig nog foto's van
Uller... Hij deed mee met APK, Clinique en bijzondere paarden...

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:18

Het is erg schrikken en je wilt het liever niet. Maar het blijven dieren. Kan ook bij de braafste paarden gebeuren. Dus dat ik deze hengsten negatief zou moeten zien, nee totaal niet.
Blijf het gewoon hele mooie en gave hengsten vinden! <3

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:21

mooie foto's van de dressuur , uiteraard kristel weer hha tsss ,.... en de vrijheidsdressuur en eh mennen ect heb ik gemist, er was een springkussen haha en ik had mijn dochtertje mee, ...

heb de hengsy van amber gio wel gezien met springen , en uiteraard Claudia ook nog op zortin , maar wij zijn daarna weggegaan eigen fjorden man wou ook nog wat aandacht

kelly en dennis, jemig wat moeten jullie geschrokken zijn , en ja ik denk dat de foto's enorm confronterend naar jullie toe zijn , maar het stelt de paarden niet in een vervelend daglicht helemaal niet zelfs, ! het zijn en blijven dieren, en jullie zijn en blijven mensen, ik ben echt heel blij dat jullie er niks aan over hebben gehouden , en de paarden ook niet, ...
ik vind de foto;s heel sprekend en het zijn en blijven hengsten, denk niet dat mensen er een verkeerd beeld van krijgen , maar wel heel veel respect hebben voor zowel jullie als ruiters en de paarden

ik heb iig genoten van de dag

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:25

Deze dingen gebeuren, het zijn dieren en hengsten en op zo'n dag is het allemaal al spannend en anders...
Ik vind deze foto's geen schande of antireclame voor de hengsten.

Bij welk ras dan ook komt dit voor, en dit zegt echt niet gelijk iets over het karakter van de hengsten lijkt me of agressiviteit, het is gewoon de pech van het moment en de situatie...
Gelukkig zijn er geen grote ongelukken gebeurd en zijn de mensen die er op zaten, ondanks dat ze bont en blauw zijn, nog heel en alleen maar heel erg geschrokken en dat kan ik me goed voorstellen!

Zijn de paarden verder ook in orde?
Laatst bijgewerkt door Nouvel op 11-07-15 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt