Dressuurwedstrijd met oronto : een 4de en 2de plaats

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Realisartz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 19:59

Adrienne93 schreef:
Weetje waar ik ook denk dat t doorkomt?
Niemand weet hoe die eerst was.
Er wordt beoordeeld ( net als in een dressuurproev) op dit moment, waar je nu bent, wat er nu beter kan etc.

Net als in die dressuurproef wordt er niet gekeken naar hoe het was.
Want hoe het was heb je nu weinig meer aan, je moet kijken naar hoe nu verder( iets met verleden achter je laten en in de toekomst kijken)

Ja dat is wel waar, maar het is nu pas sinds een weekje beter. daarmee het heeft tijd nodig maar ik kan niet wekelijks lessen...

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:01

Idd, ze kijken alleen in een waarschijnlijke toekomst, ze weten het verleden niet dus kunnen daar ook niet over oordelen:)

Realisartz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 20:02

chantalnadia schreef:
Idd, ze kijken alleen in een waarschijnlijke toekomst, ze weten het verleden niet dus kunnen daar ook niet over oordelen:)

maar hebben jullie tips wat ik kan doen het te verbeteren?

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:06

Hoeft toch niet? Als je zelf rijdt steeds herhalen wat je lesgeefster zei;)

Tips?
Let er op dat je niet mee wilt buigen, ja je stuurt met je lichaam maar dat lukt ook met je benen en bekken :Y)

Verder zal ik als ik jou was even bij de volgende les aan je lesgeefster vragen of ze naar de halshouding wilt kijken.

Realisartz

Re: Dressuurwedstrijd met oronto : een 4de en 2de plaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 20:07

oke zal ik doen

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:14

Hey meissie. Maak je niet al te druk om het commentaar. Het is opbouwend. Niets negatiefs. Er is altijd ruimte voor verbetering.

Moet je eens een topic lezen van het rijden van bijv. een Edward Gal. Zelfs hij krijgt nog genoeg commentaar.

Realisartz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 20:19

Heike schreef:
Hey meissie. Maak je niet al te druk om het commentaar. Het is opbouwend. Niets negatiefs. Er is altijd ruimte voor verbetering.

Moet je eens een topic lezen van het rijden van bijv. een Edward Gal. Zelfs hij krijgt nog genoeg commentaar.

ja kweet het maar het is sterker dan mezelf, ik spiegel me snel met anderen en wil iets bereiken in de sport ook en bij zulke commentaren laat ik de moed dan weer snel zakken. ook omdat hij eigenlijk zowat het enigste is waar ik me goed voel en hij is de enigste die mij echt doet lachen. en dan heb ik het gevoel dat ik weer gefaald heb. thangt ook wat af hoe de commentaren geformuleerd worden maar de eerste kwamen redelijk negatief over... daarmee

Ik wil bijleren en graag zelfs

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 20:27

Mijn tip is ook, let op je houding, als je paard al erg naar binnenvalt en jij hangt mee eordt t moeilijker, blijf zelf recht zitten dus als hij naar binnenvalt in de bocht naar links, ga dan zelf iets meer op je buiten zitbeenknobbel zitten.

Daarbij, ga wat meer laag diep rond rijden ofwel voorwaarts neerwaarts dat ie meer op eigen benen blijft lopen. Let hier bij wel op dat je verbinding blijft houden en hij z'n achterhand blijft gebruiken.

Dus van achter naar voren drijven zodat hij de verbinding op zoekt en niet jij!
Daarin mag hij niet zo zeer harder maar moet ie meer z'n billen gebruiken, van daaruit met die ontspanning kun je hem hoger gaan rijden. Dit duurt wel lang!!

Mijn huidige paard heeft een half jaar geduurd voordat ie fatsoenlijk op z'n achterhand bleef maar wel vwnw, van daaruit ben ik m op gaan pakken en ben binnen 3 maand de b door gevlogen en zit nu al verdienstelijk in de l1(knhs)

Realisartz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-15 20:29

Adrienne93 schreef:
Mijn tip is ook, let op je houding, als je paard al erg naar binnenvalt en jij hangt mee eordt t moeilijker, blijf zelf recht zitten dus als hij naar binnenvalt in de bocht naar links, ga dan zelf iets meer op je buiten zitbeenknobbel zitten.

Daarbij, ga wat meer laag diep rond rijden ofwel voorwaarts neerwaarts dat ie meer op eigen benen blijft lopen. Let hier bij wel op dat je verbinding blijft houden en hij z'n achterhand blijft gebruiken.

Dus van achter naar voren drijven zodat hij de verbinding op zoekt en niet jij!
Daarin mag hij niet zo zeer harder maar moet ie meer z'n billen gebruiken, van daaruit met die ontspanning kun je hem hoger gaan rijden. Dit duurt wel lang!!

Mijn huidige paard heeft een half jaar geduurd voordat ie fatsoenlijk op z'n achterhand bleef maar wel vwnw, van daaruit ben ik m op gaan pakken en ben binnen 3 maand de b door gevlogen en zit nu al verdienstelijk in de l1(knhs)

oke dankje!

DiscoDipp

Re: Dressuurwedstrijd met oronto : een 4de en 2de plaats

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:26

Ach trek het je niet zo aan! Alles kan altijd wel beter, zelfs anky en gal hebben nog les en krijgen genoeg commentaar! :D

Je hebt iig een super mooi paard onder je kont! Zit kan idd beter en hoofdhals houding ook maargoed dat is paardrijden, dan gaat dat goed en dit weer fout en anders om.

Ik heb in eerste instantie een jaar gedaan om uberhaupt een bak ront te komen met een nageeflijk paard. En nu.. Ik start met de ene het Z1 (nu gepensioeneerd) en met de andere B en die krijg ik soms niet eens normaal rond! Je mag kei trots zijn op je puntjes hoor, kunnen sommige mensen een puntje aan trekken! :D

Lekker door lessen en mijn tip, nu heb je goede punten etc. Maar maak niet te hoge verwachtigen, dan ben je niet mega teleurgesteld als je wel een keer in de 170 rijdt ofs.. Die fout heb ik tevaak gemaakt haha! Zou jammer zijn als je dan de moed weer laat zakken meid!

Wens je al het goeds toe! :D