samanthaaxx schreef:Ik had dacht ik al gereageerd op dit topic, maar kan mijn reactie nergens terug vinden.
Even in het kort wat ik had geschreven:
Je houding: Op de meeste foto's top! Je zit Falco niet in de weg door te rechtop of zelfs naar achteren te gaan zitten, wat de meeste ruiters wel doen, zeker zonder zadel.
De beenzetting en balans: Klopt op de meeste foto's niet, maar ach, Falco is een jong beestje en foto's zijn momentopnames.
De achterbenen zet hij een stuk verder weg dan zijn voorbeen, dit is niet altijd verkeerd, als hij draagt. Maar nu zet hij zijn achterbeen ver weg, valt op de voorhand en duikt de grond in. Beetje een vreemde combi. Probeer hem voor wat meer ruimte te geven zodat hij zijn voorbeen ook wat verder kan zetten. (voorbenen zet hij neer waar zijn neus in een rechte lijn de grond zal raken).
Ik vind Falco zooo leuk he! Het ziet er ook allemaal al zoveel beter uit dan dat het was!!
Thanx Sam!!
Soms val ik nog wel voorover maar dit komt vanuit mijn schouders en niet vanuit mijn rug zoals op de foto's te zien is. Ben dan ook enorm danbaar voor de lessen van Astrid
Inderdaad ik weet dat hij op de voorhand valt en zijn Balans slecht is. Dit komt grotendeels door de zware bak waardoor hij volledig uit balans raakt. We zijn een tijdje niet in de bak geweest door omstandigheden, maar nadat ik gezien heb dat hij zijn balans volledig kwijt was hebben we het weer opgepakt en verplicht 2x per week naar de bak om zijn balans op orde te krijgen. Je wil niet weten hoe hij eerst liep in de bak
Dat hij nog op de voorhand loopt kan ik hem totaal niet kwalijk nemen, hij is pas net 5 jaar. Dit zijn we langzaam aan het verbeteren (en tijdens de lessen hebben we net dat beetje hulp er bij wat we missen als we samen trainen
) en hopelijk kan ik over een aantal maanden met trots een topic openen waar hij netjes in balans en niet op de voorhand loopt
Vanavond onze eerste poging tot een bandje slepen
(Uiteraard onder begeleiding!)