Falco aan het werk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-15 08:45

farahdiba46 schreef:
Wat een ontzettende leuke pony, je rijdt hem ook vriendelijk zo te zien. Alleen die bak is echt funest voor paardenbenen en zeker voor jonge paardenbenen.

Dankje voor het compliment! Doe hard mijn best om zo vriendelijk mogelijk te rijden.

De bak is inderdaad heel zwaar, we rijden gemiddeld 3x per week een half uurtje er in. Het is niet onze eigen bak, maar deze mag ik gebruiken. Zodra falco er aan toe is gaat hij hem geregeld slepen en zal de bak minder zwaar worden.
helaas is de bak al ruim een half jaar niet gesleept. De sleep ligt al klaar naast de bak maar wil het rustig aan pakken.

samanthaaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 13:38

Ik had dacht ik al gereageerd op dit topic, maar kan mijn reactie nergens terug vinden.

Even in het kort wat ik had geschreven:
Je houding: Op de meeste foto's top! Je zit Falco niet in de weg door te rechtop of zelfs naar achteren te gaan zitten, wat de meeste ruiters wel doen, zeker zonder zadel.
De beenzetting en balans: Klopt op de meeste foto's niet, maar ach, Falco is een jong beestje en foto's zijn momentopnames.
De achterbenen zet hij een stuk verder weg dan zijn voorbeen, dit is niet altijd verkeerd, als hij draagt. Maar nu zet hij zijn achterbeen ver weg, valt op de voorhand en duikt de grond in. Beetje een vreemde combi. Probeer hem voor wat meer ruimte te geven zodat hij zijn voorbeen ook wat verder kan zetten. (voorbenen zet hij neer waar zijn neus in een rechte lijn de grond zal raken).

Ik vind Falco zooo leuk he! Het ziet er ook allemaal al zoveel beter uit dan dat het was!!

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-15 14:17

samanthaaxx schreef:
Ik had dacht ik al gereageerd op dit topic, maar kan mijn reactie nergens terug vinden.

Even in het kort wat ik had geschreven:
Je houding: Op de meeste foto's top! Je zit Falco niet in de weg door te rechtop of zelfs naar achteren te gaan zitten, wat de meeste ruiters wel doen, zeker zonder zadel.
De beenzetting en balans: Klopt op de meeste foto's niet, maar ach, Falco is een jong beestje en foto's zijn momentopnames.
De achterbenen zet hij een stuk verder weg dan zijn voorbeen, dit is niet altijd verkeerd, als hij draagt. Maar nu zet hij zijn achterbeen ver weg, valt op de voorhand en duikt de grond in. Beetje een vreemde combi. Probeer hem voor wat meer ruimte te geven zodat hij zijn voorbeen ook wat verder kan zetten. (voorbenen zet hij neer waar zijn neus in een rechte lijn de grond zal raken).

Ik vind Falco zooo leuk he! Het ziet er ook allemaal al zoveel beter uit dan dat het was!!

Thanx Sam!!

Soms val ik nog wel voorover maar dit komt vanuit mijn schouders en niet vanuit mijn rug zoals op de foto's te zien is. Ben dan ook enorm danbaar voor de lessen van Astrid *\o/*
Inderdaad ik weet dat hij op de voorhand valt en zijn Balans slecht is. Dit komt grotendeels door de zware bak waardoor hij volledig uit balans raakt. We zijn een tijdje niet in de bak geweest door omstandigheden, maar nadat ik gezien heb dat hij zijn balans volledig kwijt was hebben we het weer opgepakt en verplicht 2x per week naar de bak om zijn balans op orde te krijgen. Je wil niet weten hoe hij eerst liep in de bak :o
Dat hij nog op de voorhand loopt kan ik hem totaal niet kwalijk nemen, hij is pas net 5 jaar. Dit zijn we langzaam aan het verbeteren (en tijdens de lessen hebben we net dat beetje hulp er bij wat we missen als we samen trainen :o ) en hopelijk kan ik over een aantal maanden met trots een topic openen waar hij netjes in balans en niet op de voorhand loopt :o :D

Vanavond onze eerste poging tot een bandje slepen *\o/* (Uiteraard onder begeleiding!)

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 15:55

Gisteren met mijn instructrice overlegd. We waren er uit dat Falco er klaar voor is om te gaan slepen. Hij heeft de kracht, conditie en de niet onbelangrijk de wil er voor *\o/*
Dus gisteren tijdens de les begonnen met het slepen van het bandje. Ondanks dat ik mijn vriend de teugels in handen heb gegeven tijdens de les was ik zo trots als maar zijn kan <3

Falco heeft nog nooit eerder iets getrokken of gedaan. Hij is enkel beleerd aan de dubbele lange lijnen. Tuig vond hij allemaal prima (heeft hij 2x eerder om gehad en hij heeft 1x de kar getrokken zonder personen of iets, ook liep er toen iemand naast zijn hoofd en bij de kar. Dit was meer een proef wat doet hij als we 2 stappen zetten). Hij heeft geen kik gegeven en sleepte het bandje achter zich aan alsof het de normaalste zaak van de wereld was <3

Afbeelding

MelissaYM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-15 18:55

Wat een knapperd! Ik vind hem heel fijn lopen en ik vind dat je heel goed met hem bezig bent! Ga zo door :D