My obsession

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vithou

Re: My obsession

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:49

Leuke foto's TS, op welke instellingen stond je camera bij de bewegingsfoto's? (ISO, sluiter etc)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 14:43

Thnx allemaal.
Minjon ik stuur je een pb

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 14:45

Wat een leuk ding! Had serieus gedacht dat het een volwassen pony was :o
Ziet er goed uit!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 14:49

Knappe pony, jammer van het bit. Waarom niet zonder hoofdstel gefotografeerd? Dan is ie nog knapper! Een 2 jarige met bit. Ik dacht dat we tegenwoordig beter wisten.....

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 14:51

Thnx sindykaya

@jetta, die discussie wil ik serieus niet meer aangaan. Doe er niks mis mee zolang ik geen druk op het bit zet.

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 14:55

Wat een mooi beestje zeg, hij oogt inderdaad niet meer puppy hoor. Had hem ook zo rond de 3/4 geschat!
En dat bit, moet je zelf weten, jij kent je eigen paard het beste. :j

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 14:59

Gaaf! Ik vind de eerste foto super mooi, die zou ik laten uitvergroten

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 15:35

Thnx allemaal. Harley is echt een mooi model voor mijn fotografie te oefenen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 15:52

Zo, harley is zeker snel gegroeid en minder puppy geworden! Ziet er goed uit hoor! Zn vacht is nu ook mooi geworden.

MaricoGraphy schreef:
Thnx sindykaya

@jetta, die discussie wil ik serieus niet meer aangaan. Doe er niks mis mee zolang ik geen druk op het bit zet.

Je wil de discussie niet, maar besef je wel dat je dit zelf erg uitlokt? Ik wilde het eerst via pb even aanstippen maar doe het nu toch even zo want ik ben vast niet de enige. Want je hebt gelijk, zolang je er geen druk op zet kan het nog wel. Ik zie de meerwaarde niet, maar ach schadelijk is het ook niet. Maar in een ander topic laat je zien dat je het halstertouw er wel degelijk aan vast maakt (zelfs eerst doorheen en vast aan de andere zijde!) en met hem bent gaan wandelen op die manier. Als je achter je keuzes staat, wees dan ook zo dapper om hier gewoon eerlijk voor uit te komen ipv te liegen over wat je met hem wil en doet. Je hebt eerder veel kritiek gekregen dat je veel te veel en snel wilde en uiteindelijk ben je daar naar gaan luisteren en wilde rustiger aan gaan doen. Ik krijg nu dus sterk de indruk dat je dit helemaal niet doet, dat je doodleuk doorgaat, maar er nu gewoon hard over liegt tegen mensen die (terechte) kritiek leveren. Maakt je niet geloofwaardiger.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 16:12

Bij deze shoot heb ik ook geen touw oid aan het bit gehad.
Bij de wandeling idd wel maar zelfs toen geen druk nodig gehad (Harley loopt braaf mee en schrikt niet van verkeer, ik weet ook dat hij altijd wel eens kan schrikken maar ik ken hem beter dan jullie.)
Laatst bijgewerkt door Art_Ificious op 01-07-15 16:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 16:15

Zijn vacht is idd prachtig geworden. Al had ik meer coUntershading verwacht aangezien bij de verjaring veel zwarte vacht tevoorschijn kwam en nu is er quasi niks van te zien.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:38

MaricoGraphy schreef:
Bij deze shoot heb ik ook geen touw oid aan het bit gehad.
Bij de wandeling idd wel maar zelfs toen geen druk nodig gehad (Harley loopt braaf mee en schrikt niet van verkeer, ik weet ook dat hij altijd wel eens kan schrikken maar ik ken hem beter dan jullie.)

Niet nodig gehad ja. Als hij ook maar iets had gedaan of was geschrokken, had je dus wel degelijk flinke druk op dat bit gezet. Hier zei je dat het puur is om te wennen en je dus niks meer ermee doet. Dat is dus simpelweg gelogen en daar kan ik slecht tegen, vandaar dat ik er toch over begin. Maar goed, jouw paard, jouw keus. Ook het liegen is jouw keus. Kijk er alleen niet raar van op als mensen je hier steeds minder serieus gaan nemen. Ik heb al pbtjes gekregen....

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:41

Wat een gezeur weer om een bit. Beest gaat er echt niet dood van hoor...

Ts lekker genieten van je knappe pony :).

melanietje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:46

Hij ziet er niet als 2 uit. Zou hem eerder iets ouder schatten.
Maar is het niet iets te jong om al een bit in te doen ?

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 16:47

Vind hem leuk uitgroeien, al een heel verschil tegenover je hem net had. +:)+

Ik zou hem alleen met rust laten, qua wandelen gaat dat maar doe dat dan met een halster..geen hoofdstel, het heeft geen meerwaarde.
Hij is braaf zeg je maar niet kort geleden zei je nog dat hij zijn 'hengstenkant' nog kon laten zien op wandeling als hij een paard passeerde..lijkt me niet dat je dan helemaal niets van druk op het bit/mond legt.

Je wilt hem pas om zijn 3,5 à 4 jaar beleren, denk je echt dat je die tijd gaat redden als je nu al een hoofdstel aandoe, zadel erop en pessoa teugel ga kopen en zelf nadenkt voor ander bit te kopen en hem laat vrijspringen?

Je hebt nog verzorgpaarden, doe daar je ding mee qua werk en laat dit jonkie gerust qua al die harchement en dingen doen..wandelen kan mits dit met hoofdstel gaat.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 17:30

MaricoGraphy schreef:
Niemand tips voor bewegende foto’s?
Wil best ook renfoto’s plaatsen zodat jullie kunnen zien wat het probleem is.
Ik stel scherp op Harley, maar toch is het gras of iets op de achtergrond scherp en het paardje wazig :(

Als je meetrekt met je fototoestel als een paard galoppeert en de sluitertijd is wat langer, dan krijg je inderdaad onscherpte in de achtergrond.
Wat ook kan is dat je diafragmaopening te groot is. Dan heb je maar een klein scherp gebied. De diafragma moet dan kleiner worden, oftewel het diafragmagetal moet hoger worden.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 18:37

Fotografie is echt uitzoeken blijkbaar. Jammer dat niemand hetzelfde toestel als mij heeft. Ik heb nl een Olympus, geen canon of Nikon omdat die mij toen te duur waren. Nu liggen ze wel veel goedkoper in de winkels.

Harley is erg leergierig en ik merk dat hij zich verveelt op de wei. Als ik de wei uit ga wil hij ook steeds meekomen en probeert hij dan ook vlak achter mij mee door de poort te glippen. Ik stuur hem dan wel terug (commando back komt dan goed van pas). Maar dan staat hij nog 3 min aan de poort voor hij uiteindelijk terug gaat grazen.
Zelf was ik aan het denken aan een skippybal voor paarden, weet alleen niet of dat zonder menselijk toezicht ook mag?

Hij is van de 4 paarden, het enige paard dat vrijwillig mee uit de wei komt. Vrijwillig de stal in gezet kan worden. Hij roept ook nooit achter de andere paarden, de andere ook niet om hem. En als ik in de wei ga zitten is hij de eerste die naar me toe komt en in mijn buurt blijft grazen.

Verder doe ik maar max 15 min iets met Harley (wandelen, commando's herhalen die hij al kent) . En maar max 5min iets nieuws. (Schrik training, benen afspuiten want dat vind hij vreselijk eng, hij heeft watervrees)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 18:45

Dat hij zich verveelt hadden tig bokkers al voorspelt. Krijg je als je een jonkie samen zet met een stel bejaarden. Hij mist gewoon maatjes om mee te spelen. Een skippybal gaat dat echt niet oplossen en die mogen niet zonder toezicht.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 18:50

De haf en fjord zijn miss bejaard maar de 13 jarige merrie echt nog niet.
Ma bon, zie hier ook vaak paarden alleen staan of eenzaam in een stal. Dus heeft mijn pony het nog erg goed.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 21:08

Elke camera heeft dezelfde principes, het werkt allemaal volgens dezelfde regels. Je zult dus je instellingen moeten aanpassen.

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 21:12

Prachtig beestje! <3
Als je een paar foto's via pb stuurt met de instellingen kan ik je wel even helpen :j

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 11:31

hier enkele foto's die in actie waren.

deze foto valt nog goed mee.
Afbeelding

Maar deze zijn helaas onscherp: (2 van de 30 ofzo)
Afbeelding

bij deze is dat heel jammer dat de achtergrond scherp is en het paard niet terwijl ik wel het scherpstelpunt op het paard had staan. Jammer omdat Harley daar zo mooi aan het showen was.
Afbeelding

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:01

Wauw prachtig paard!
Kan je helaas niet helpen met de camera, ik doe meestal maar gewoon wat en kijk wat er komt. :o :')

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 16:08

thnx :)
Is niet erg. Ik ga zondag gewoon verder fotograferen tot ik de juiste stand gevonden heb.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 16:08

De foto's zijn prachtig... Maar dat hoofdstel alsjeblieft zeg, hij is nog niet eens twee!