wat een reacties, pb's en zelfs op fb haha. Bedankt iedereen!
Catooh, over je engels hoef je je geen zorgen te maken. Er komen hier mensen (zijn heel veel fransen momenteel) die geen woord engels spreken als ze hier aankomen. Binnen een maand spreken ze engels
Gaat echt ontzettend snel. Voor mij is t zelfs al moeilijk om Nederlands te praten nu! Denk en droom ook in t engels haha. En eng is t absoluut niet
Heb t zelf geen moment eng gevonden.
Ja de anderen op paarden zijn ook helpers. En de eigenaren van de ranches natuurlijk. Het is namelijk zo dat we veel dingen samen doen met een andere ranch. De eigenaren zijn goeie vriendinnen van elkaar en ze hebben allebei t hele jaar door helpers. Dus het zijn 2 groepen
En qua financieel. Ik verdien op de ranch zelf niks, is werk tegen kost en inwoning. Wel geeft ze je de kans om buiten de ranch wat geld te verdienen. Dus bijvoorbeeld werken in de stockyards. Ik had deze droom echt al heel lang dus ben op een jonge leeftijd al beginnen met sparen. Ben nu 18 en had deze droom al vanaf dat ik 13 was ofzo. Daarnaast heb ik een jaar fulltime gewerkt om t geld bij elkaar te krijgen. Omdat ik zo jong ben en niet zo veel verdiende per uur, duurt t wat langer om t geld bij elkaar te krijgen maar tis gelukt
Heb van te voren dus al veel geld gespaard (4000 euro+ spullen. Kom ik wel uit op 4500 euro).
Je kan t voor 1 maand doen. Maar dan neem je een risico wbt visum. Dan ga je op een touristvisa en t is niet helemaal duidelijk of dat legaal is of niet. Dus je neemt t risico om terug gestuurd te kunnen worden. Daarnaast maak je t jezelf erg duur omdat een vliegticket al snel rond de 1000 euro is. En een maand is echt heel kort. Heb echt niet t gevoel dat ik hier nu al meer dan een maand zit. Maar het kan ja 
Nope, nog geen bergen gezien. Zit in Saskatchewan en alles is hier plat. Niet zo plat als in nl, maar geen bergen. Wil wel heel graag nog naar de bergen dus dat gaat ook zeker wel gebeuren