Geryon schreef:Lekker de teugels wat langer laten dan! Jurys willen tegenwoordig graag liever opgerichte maar rug weg drukkende paarden zien lijkt het, dan ontspannen paarden. Gewoon langzaam werken naar meer contact.
Dankjewel voor de tip, dan laat ik het lekker zo!
Vond het al opgericht genoeg voor de B op de wedstrijdfoto's haha. Scheelt me wel weer een 5 bij aanleunig maarja.. Wat zijn punten nou vergeleken bij een paard dat zijn lichaam goed gebruikt ipv geen ruggebruik, vraag ik me dan af.
moorcats schreef:Dit is een bekend probleem bij veel Arabiertjes, zo ook de mijne. Hoge halshouding, ook wat kort in de hals en geen aanleuning nemen. Ik ben heel erg bezig gegaan met voorwaarts/neerwaarts en van binnenbeen naar buitenteugel rijden, iedere keer vragen mijn hand te volgen en naar beneden te stretchen, zodat haar bovenlijn verlengt en haar passen ruimer worden, ook pas doorzitten als ze daarin ontspant en dan tijdens het doorzitten heel goed met je bekken meeveren. Probeer ook je handen goed te dragen vanuit een losse schouder en die mee te geven naar voren alsof je een winkelwagentje duwt. Dan hou je verbinding maar zijn je teugels niet te kort.
Dankjewel voor je tips en commentaar, hier heb ik echt wat aan! Doorzitten gaat wel lukken, dat is een ding wat mij persoonlijk best goed ligt en daarbij is ze ook heel vlak wat erg helpt! Vaak ontspant ze er zelfs beter in
MyHorseGirl schreef:Leuke pony, verbeterpunten zijn al gegeven. Wat betreft het zadel, laat er aub een zadelmaker naar kijken, want dit zadel ligt niet veel beter en dat is niet ten goede van je paard. Meerdere malen een fysio of osteopaat erbij halen is duurder dan een check van een zadelmaker.
Dankjewel! Ik zal het is met mijn ouders overleggen.
Wat me trouwens wel op viel, was dat ik voor mijn houding 2x een 7 had als een van de weinigen, zijn ze dan zo blind?
En dan een 4 geven voor middendraf zonder commentaar...?