Fotograferen op Hippisch Centrum Nootdorp

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 17:50

Joysieee schreef:
Uitgelicht! :D

Dankjewel!
Nu ik zo zelf kijk zijn ze idd aardig scheef, iets te enthousiast geweest :')
Ik weet soms ook niet zo goed wat de horizon nou is, dan zijn er verschillende lijnen en als de een dan recht is is de ander scheef etc, maar zal er volgende keer zeker beter op letten met nabewerken!

Mag ik zo vrij zijn om je te helpen met de horizon?
Ik ben zo brutaal geweest om een foto te pakken en deze aan te passen (dit heb ik met Photoshop gedaan)

Dit is jou foto met een scheve horizon
Afbeelding

En dit is de foto met een rechte horizon
Afbeelding

Zie je het verschil van de groene gras lijn? Dat is je horizon, die moet je recht trekken.
En bijvoorbeeld nummer 7 heb je 2 verschillende lijnen, de wei en de bak. Ook hier is je weide de horizon, je pakt altijd het landschap. Het einde van de aarde. Dus als je een foto heb aan de kust is het einde van het water (tot waar je kan zien) de horizon.

En bij een bos zijn het niet de toppen van de bomen maar het einde van de aarde onder je voeten. Dus het punt waar de bomen de grond uit komen.

Verder zijn ze netjes scherp hoor! Leuk gedaan
Laatst bijgewerkt door KellyR op 23-06-15 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt

BrechtCarlos

Re: Fotograferen op Hippisch Centrum Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 18:03

Wauw, ik vind jou manier van foto's maken echt heel gaaf! Als je niet zo ver weg woonde had ik je een keer ingehuurd hoor :+

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 19:01

In mijn ogen mag je de paarden en ruiters best een beetje helpen door ze wat meer bergop te zetten hoor. Vind je horizonnen niet overdreven scheef.
De foto die hierboven is recht getrokken bijvoorbeeld: de foto is eigenlijk een fractie te laat waardoor het paard alweer iets naar zijn voorhand neigt, ik snap dan de keuze om de horizon iets schever te zetten waardoor hij iets meer bergop toont.

Leuke foto's verder :)

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 19:11

Dat was inderdaad mijn idee bij de iets schevere horizonnen :)

Dankjulliewel voor alle leuke reacties!

ElineRocco22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 19:13

foto 13 vind ik heel mooi!!

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 20:29

Mooie foto's!

Persoonlijk vind ik jouw foto ook mooier dan degene die hierboven is "recht gezet".

Ik heb trouwens totaal geen verstand van fotografie, dus we zullen het maar op smaak houden ;).

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 20:30

Zo te zien is die latere foto niet alleen recht gezet, maar ook extra bewerkt. Kleuren zijn veel feller, bij de eerste neutraler :j

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 20:38

Joysieee is een veel gebruikte truc hoor, gebruik hem zelf ook regelmatig om een paard iets meer bergop te zetten. Zeker als het paard van zichzelf toch niet zo bergop beweegt als we mooi vinden op een foto. Enige tip die ik nog mee wil geven is dat je met bijna alle draf foto's nét een fractie te laat bent. Het scheelt weinig maar hierdoor verlies je wat van de opwaartse beweging van de paarden in je foto's.
Laatst bijgewerkt door Kasmir op 23-06-15 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

mellienie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 20:38

Mooie foto's! Ik vind dat je een mooie style hebt :) Ik ben nu wel benieuwd wat voor boekjes je hebt doorgekeken voor je inspiratie hoor :P

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:19

@Cellien nee hoor, ik heb alleen een lijntje erover heen getrokken om hem recht trekken. En bijgesneden omdat ie anders witte hoeken had.

En ik wil niet zeggen dat deze foto mooier is hoor. maar omdat Joysie aangaf niet precies te weten wat de horizon was, dacht ik, ik leg het even uit. En het makkelijkste uitleggen is als je er een beeld bij hebt :)

GwenRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:25

Ik ken nummer 7. Ik heb het doorgegeven. Het paard heeft inderdaad maar één oog.

Joysieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-15 21:32

De boekjes die ik heb doorgekeken zijn allemaal Zooms, er stonden geen paardenfoto's in ofzo, maar meer wat nieuwe ideeën voor instellingen etc. Superleuk om te lezen!

Ik weet wel wat de horizon is hoor, alleen ik weet nooit zo goed welke ik moet pakken als er 'meerdere' zijn, haha. Op de computer zijn de foto's bij mij trouwens gewoon hetzelfde. :)

Wat gaaf dat een paard met maar één oog toch zo hoog kan komen!

DeniseSoares

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 23:20

Paardje op foto 8 is geen spanjaard, maar een portugees ofwel een Lusitano :D

evievd01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 14:44

wauw! gave fotos!
mag ik vragen welke camera en lens je hebt ?
en heb je de fotos na bewerkt?

mellienie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 10:06

Joysieee schreef:
De boekjes die ik heb doorgekeken zijn allemaal Zooms, er stonden geen paardenfoto's in ofzo, maar meer wat nieuwe ideeën voor instellingen etc. Superleuk om te lezen!

Ik weet wel wat de horizon is hoor, alleen ik weet nooit zo goed welke ik moet pakken als er 'meerdere' zijn, haha. Op de computer zijn de foto's bij mij trouwens gewoon hetzelfde. :)

Wat gaaf dat een paard met maar één oog toch zo hoog kan komen!

Oh okee, die moet ik denk ik ook maar eens gaan doorlezen dan ;) Bedankt!