Paard verkocht. dood, en aanstaande dinsdag opzoeken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 08:46

Merry98 schreef:
Snollygoster schreef:
Wat een bizar verhaal? Dus hij heeft helemaal nooit bij die persoon gestaan, of begrijp ik dat nu verkeerd? Wel heel fijn dat het uiteindelijk toch nog heel anders is uitgedraaid! :)

ja ik snap dat je m niet helemaal snapt

Ik ben zijn 3e eigenaar na de fokker.
Hij is van mij naar een andere eigenaar gegaan
van die beetje naar jan en alleman maar nog wel van hun.
toen naar de handelaar
Van de handelaar naar de persoon die m aan mij uiteindelijk dood verklaarde
En toen is die weer bij een handelaar terrecht gekomen
via een paardenmarkt is hij uiteindelijk bij de huidige eigenaar gekomen.

Te ernstig voor woorden. Dat een paard zo vaak heen en weer moet.

via een paardenmarkt, misschien dacht de vorige eigenaar het paard wel voor dood te hebben verkocht aan een slager (wat de rede hiervoor ook mag zijn) en is hij gewoon door verhandeld ( gebeurd vaker) ik zou het de oude eigenaar eens voorleggen.

challange

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 08:49

wat een bizar verhaal. Wat super leuk voor je dat je hem weer terug heb gevonden en dat je hem snel weer kan zien. Veel plezier dinsdag.

Legoblokje

Re: Paard verkocht. dood, en aanstaande dinsdag opzoeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 09:01

Wat apart! Ik ben heel benieuwd hoe het dinsdag gaat, Oh haha dat is morgen al!! Spannend!

Ik had m'n oude verzorgpaard ook es opgezocht 2 jaar later.. Janken! Haha! En hij hield nooit van knuffelen en hij liet t toen gewoon toe, zo'n mooie herinnering.

Veel plezier morgen!

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 11:59

Wat een raar verhaal zeg, gelukkig met een goede afloop. Ik vind het berichtje van de eigenaar die zei dat hij dood was echt heel bot. :=
Veel plezier morgen!

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 13:02

Ayasha schreef:
melanie0906 schreef:
Wat een bizar verhaal... Jammer zeg dat mensen zo moeilijk dbuioen als de oude eigenaar eens naar dr oude paard vraagt.. Maar veel plezier dinsdag en geniet ervan dat je nog even van hem mag genieten!!

Ik zou niet zeggen dat hij dood is als dat niet zo is maar ik zou ook niet enthousiast zijn over oude eigenaren die vanalles willen. :) ik koop een paard geen paard+ ex-eigenaar.

Ben wel blij voor TS dat deze huidige eigenaren er geen moeite mee hebben. :)

Ik snap je mening over dat je t paard koopt maar niet met ex eigenaar.
T punt is eigelijk dat zij contact opnam met mij om meer over hem te weten te komen.
Zodoende zijn we in gesprek gekomen en een tijdje gebleven.
Regelmatig stuurde ze foto's of op fb. En na een tijd vroeg ik me gewoon af hoe t inmiddels ging omdat hij een energiek paard is die wel een test periode met je aflegt was ik ernaar benieuwd.
zodoende ben ik er naar gaan vragen.
Ik kreeg geen antwoord dus heb t toen laten zitten.
Maar omdat t aan mij begon te knagen heb ik het nogmaals gevraagd.

Daarbij komt.. Waarom niet gewoon zeggen dat je m weg hebt gedaan. En zeg dan gewoon dat je m de handel in hebt gedaan. Maar ga niet aan de boom hangen dat hij dood is terwijl dit niet t geval is.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 13:03

JCDJK schreef:
Wat apart! Ik ben heel benieuwd hoe het dinsdag gaat, Oh haha dat is morgen al!! Spannend!

Ik had m'n oude verzorgpaard ook es opgezocht 2 jaar later.. Janken! Haha! En hij hield nooit van knuffelen en hij liet t toen gewoon toe, zo'n mooie herinnering.

Veel plezier morgen!

Ja ik ben ook zo benieuwd hoe hij zal reageren.
Bij mij hinnikte hij altijd toen die me hoorde en hoe groot de wei ook was zodra hij me zag kwam hij in volle galop naar me toe. Hij wist t precies.
Heel spannend vind ik het!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:39

Jeetje wat een verhaal zeg!! :oo
Veel plezier morgen!! Lief van de eigenaresse dat je langs mag komen!

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:57

Merry98 schreef:
JCDJK schreef:

Veel plezier morgen!

Ja ik ben ook zo benieuwd hoe hij zal reageren.
Bij mij hinnikte hij altijd toen die me hoorde en hoe groot de wei ook was zodra hij me zag kwam hij in volle galop naar me toe. Hij wist t precies.
Heel spannend vind ik het!

Zou super mooi zijn als dat nog weer gebeurd!
Ik ben ook zeer benieuwd naar de update morgen hoe het is gegaan en hoe het was!

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:12

Raar verhaal... Ben wel benieuwd hoe het morgen loopt, erg lief van de eigenaren. Zou het ook ontzettend fijn vinden en als nieuwe eigenaar zelf ook geen probleem.
Heel veel plezier alvast! :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:12

Merry98 schreef:
Ayasha schreef:
Ik zou niet zeggen dat hij dood is als dat niet zo is maar ik zou ook niet enthousiast zijn over oude eigenaren die vanalles willen. :) ik koop een paard geen paard+ ex-eigenaar.

Ben wel blij voor TS dat deze huidige eigenaren er geen moeite mee hebben. :)

Ik snap je mening over dat je t paard koopt maar niet met ex eigenaar.
T punt is eigelijk dat zij contact opnam met mij om meer over hem te weten te komen.
Zodoende zijn we in gesprek gekomen en een tijdje gebleven.
Regelmatig stuurde ze foto's of op fb. En na een tijd vroeg ik me gewoon af hoe t inmiddels ging omdat hij een energiek paard is die wel een test periode met je aflegt was ik ernaar benieuwd.
zodoende ben ik er naar gaan vragen.
Ik kreeg geen antwoord dus heb t toen laten zitten.
Maar omdat t aan mij begon te knagen heb ik het nogmaals gevraagd.

Daarbij komt.. Waarom niet gewoon zeggen dat je m weg hebt gedaan. En zeg dan gewoon dat je m de handel in hebt gedaan. Maar ga niet aan de boom hangen dat hij dood is terwijl dit niet t geval is.

En je bent zeker dat zij dat wist? :)
Enfin hoe je het ook draait of keert, als ze inderdaad wist dat ie nog leefde is het geen stijl om te zeggen dat ie dood is maar zoals ik al zie; mijn opmerking ging over de algemene "jammer dat mensen zo moeilijk doen" reactie. :)

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:15

Heel veel plezier morgen, ontzettend fijn voor je gevoel natuurlijk dat je hem weer hebt gevonden en ook als hij een goed tehuis heeft. Heb je wat meer rust of niet?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:17

Ik ben het wel met Ayasha eens dat je een paard koopt en geen ex-eigenaar. Kan me voorstellen dat je wilt weten hoe het met een paard gaat, maar als je een paard verkocht hebt, moet het ook letterlijk en figuurlijk kunnen loslaten.
Leuk dat je mag gaan kijken, maar wat zijn je verwachtingen voor de toekomst? Dat je in detail op de hoogte wordt gehouden? Of je bent tevreden met eens in het jaar eens een berichtje over en weer?

Mandydb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:17

Wat een bizar verhaal zeg! En wat een geweldig nieuws dat je hem toch nog terug hebt gevonden! Fijn dat hij het zo goed heeft en heel veel plezier morgen :D

HellCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:22

Wat bijzonder.. echt ongelooflijk fijn dat je hem terug gevonden hebt en dat het nu écht goed met 'm gaat :j

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:24

d_fotografie schreef:
zanakuzies schreef:
Gaaf dat je hem weer kan opzoeken, ik wil je alleen wel 1 ding vertellen, herkennen doen ze je niet echt meer.

Mocht je willen
ik wed van wel!

Veel plezier dinsdag

Edit:
ik weet het zeker omdat ik zoiets heb mee gemaakt maar toen zat er 5 jaar tussen dat ze elkaar niet hebben gezien

Wij hadden ons paard ruim 7 jaar niet gezien, en die was ondertussen de halve wereld rond geweest.
Stond op dat moment op een grote springstal in Belgie. Wij gingen er dus van uit dat het paard ons echt niet meer zou herkennen. Niets was minder waar....zodra ze ons in de gaten had wist ze dat wij het waren. Ik voelde dat maar durfde het niet hardop te zeggen. Later die dag hoorde we van andere ruiters die daar werkten dat ze het ook hadden gezien. Ondertussen is ze 23 jaar en we hebben nog steeds contact met de eigenares. Opzoeken gaat een beetje moeilijk want ze staat in Zweden :D
Heel veel plezier dinsdag {:}

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:33

Poeh, wat een gek verhaal inderdaad, maar wat zul jij blij zijn! :D
Wel echt heel erg tof zeg, kreeg even kippenvel bij het lezen van je verhaal.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:46

Wat sneu voor dat paard dat hij al zo vaak verhandelt is zeg.
Ik denk niet dat het dier na zoveel eigenaren de ts herkent,ze heeft hem zelf ook geen jaren gehad.Ik kom toch al zo gauw aan 8 eigenaren of zoiets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 16:54

Ben benieuwd TS, wat een geweldig nieuws, hou ons maar lekker op de hoogte!

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 17:00

Wauw, wat een verhaal joh! Dat wordt vast emotioneel morgen!

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 19:56

Ik zal even een beetje algemeen reageren;
Wat ik ermee wil bereiken ?
Ik wil de afgelopen paar jaar afsluiten. Hierna is t goed.
Omdat alles zo raar is gegaan.
En ik ben niet degene de constant achter die "eigenaren" aan zit.
En al helemaal niet erom heb gevraagd om langs te gaan. Hun hebben het voorgesteld. Dat is ook de reden dat ik het ook ga doen.

@silvia58 ja dat is echt gaaf! Ik ben zeer benieuwd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 20:01

zanakuzies schreef:
Gaaf dat je hem weer kan opzoeken, ik wil je alleen wel 1 ding vertellen, herkennen doen ze je niet echt meer.

Dat heb je dus echt helemaal mis!!

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 20:02

chevax schreef:
Ik ben het wel met Ayasha eens dat je een paard koopt en geen ex-eigenaar. Kan me voorstellen dat je wilt weten hoe het met een paard gaat, maar als je een paard verkocht hebt, moet het ook letterlijk en figuurlijk kunnen loslaten.
Leuk dat je mag gaan kijken, maar wat zijn je verwachtingen voor de toekomst? Dat je in detail op de hoogte wordt gehouden? Of je bent tevreden met eens in het jaar eens een berichtje over en weer?

Ja maar hoe zou je t zelf vinden als die mensen je opzoeken online. Of via het paarden forum? Zo is het namelijk gegaan. En die eigenaren wilde toch t een en ander te weten komen over hem. Dus op die manier raak je aan de klets. En dat is ook niet 1x. :)
Nee ik hoef niet in details alles te weten. Maar eerlijkheid is t geen wat ontbreekt in de paarden wereld.

Ik vertel dit verhaal daarom ook.
Om andere te vertellen hoe het kan gaan.
Het liefst verkoop ik ook een paard en sluit je het af.want verkopen doe je niet gewoon.maar dit is wat anders gelopen.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 20:02

bigone schreef:
zanakuzies schreef:

Dat heb je dus echt helemaal mis!!

Ik zal zorgen dat het gefilmt word

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-15 20:05

Ayasha schreef:
En je bent zeker dat zij dat wist? :)

Dat ze wat wist? :)

Esprit1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 21:49

Jeetje dit had je me nog niet verteld!! Wat lijkt me dit vreselijk om mee te maken..
Gelukkig heeft dit verhaal een vrolijkere wending, ben echt benieuwd hoe je oude paardje op jou gaat reageren.. Er komen vast wel wat emoties bij vrij := <3