Hier een paar foto's om het te laten zien, ter vergelijking een ongeveer zelfde moment op mijn eigen pony. De zijn de paarden ongeveer even rondgeribt en we hebben bijna hetzelfde zadel, dus daar ligt het niet aan

1.

2.

3.

4.

En nog 1 van Belmera zonder ruiter, hier is goed te zien wat voor paard zij nu eigenlijk is. Ik zal nog kijken of ik een nog oudere foto van haar kan vinden, want haar onderhals is echt al stukken minder geworden en haar bespiering van de bovenlijn heel veel meer.

Dit geeft wel een duidelijk beeld denk ik. Belmera is het tegenovergestelde van mijn pony. Belmera is voorwaarts, soepel en heel lang in haar lijf (en kan dit heel goed tegen je gebruiken). Mijn zus heeft tempocontrole, Belmera durft het contact op te zoeken, heeft vertrouwen in haar. Ik rij Belmera niet vaak, maar elke keer als ik het doe heeft dit paard weer een hele grote sprong vooruit gemaakt. Dit is niet te zien in mijn rijden

Ik vind dan ook niet dat TS weer terug moet naar voorwaarts neerwaarts (of dat sbw te hoog gegrepen is). Hier heeft zij zelf ook al uitleg over gegeven. Dit is even een stapje verder, Belmera moet even uit haar comfortzone en dat vindt ze moeilijk. Door weer een stap terug te gaan komt ze nooit verder en ze is er wel degelijk aan toe. Ik denk ook niet dat deze foto's de beste momenten weergeven van hoe TS nu bezig is (al zijn het wel hele mooie foto's).
Ga zo door hoor!!