James, de ultieme gezinspony!!! James trekt de boot!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chasey

Re: James, de ultieme gezinspony!!! James trekt de boot!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 22:05

Ja dit is gewoon normaal voor ons eigenlijk. De kinderen kijken ook niet raar op van James in de tuin. Tja.. die staat daar toch regelmatig. En daarom gaat het ook zo goed, omdat we elkaar vertrouwen en elkaar in onze waarde laten. En niet bang of panisch doen ;) Want... mijn man zegt altijd: "Vaak ben je te bang!" Maar dat zegt hij dan altijd op z'n Achterhoeks. ;)

ariatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 22:23

Chasey schreef:
Rianne, hij kan vast wel zwemmen, dan blijft hij wel boven water! James kan ook zwemmen. Compleet zonder bodem onder zijn voetjes.

Genja, ik snap je gedachtengang.
Dit is een officiële paarden oversteek. En alles loopt daar los :) Er is bijna niemand die met een aangelijnde hond komt. Het is op die plek ons kent ons. Áltijd dezelfde mensen en dieren. En James en ik zijn compleet ingeburgerd. Iedereen kent James. En hij wordt dan ook enthousiast geaaid als we er weer zijn. Hier wordt niet raar opgekeken als hij daar weer staat de eten.
En nogmaals.. James is geen doorsnee paard ;) Hij vlucht niet zomaar. Geloof mij. Al steek je er een bom naast af. Als hij zijn grasjes maar kan eten kan de hele wereld om hem heen vergaan. En in de 4 jaar tijd dat ik hem heb, heb ik hem nog NOOIT zien vluchten. Als hij iets ziet. Gaat hij kijken en snuiven. En dan weet ik hoe laat het is. Dan houdt ik hem even vast bij zijn teugels. Maar dat komt zelden voor.
En uiteraard doe ik dit niet als het (te) druk is en zoek ik juist de rustige tijden op. En houd ik hem continue in de gaten. Denk maar niet dat ik hem daar alleen laat staan als het gevaarlijk is/wordt.
Ik ben namelijk niet achterlijk :') Ik ga gewoon anders om met mijn dieren dan wat 'normaal' is.

Afgezien dat je anders met je paard omgaat ( volgens mij behoort ieder paard gewoon bomproef te zijn en zo bijzonder is dat ook niet ) indien je een paard moedwillig loslaat op een openbare plek ben je onverantwoord bezig. Nu breng je niet alleen je eigen dierbare in gevaar maar ook nog eens die van anderen. Dat kan echt niet.

Indien je kunsten wil laten zien doe dat tijdens shows en evenementen. Dan kun je op bokt mensen er ook van laten genieten met foto's. Maar wordt aub wakker.... Ik zou niet graag lezen dat er toch ongelukken van zijn gekomen. Het gaat 100 keer goed......

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 22:25

We hebben beide een heel andere mening ;)
Ik ga er verder niet op in. Ik ga op deze manier door :)
Ik weet wat ik doe.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 22:31

Ik vind het hartstikke gaaf hoor, lekker blijven doen! :D :j ontzettend leuk, en wat een top paard <3 (en een hele leuke familie ook :j )

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 22:35

Dankje, Saddledancen :D

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 22:38

Vrolijkmakende foto's en video :-) echt een gouden paardje hebben jullie.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 22:45

Het ziet er gezellig uit, dat absoluut. Alleen ik vindt ook dat je je paard op een openbare plek zonder omheining niet los kunt laten hoe mak hij ook mag zijn. Er komt een dag dat hij wel schrikt en weg is en dan? Brr moet er niet aan denken.... maar ieder zijn idee over wat wel en niet kan ;)

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 22:46

Wat ontzettend leuk!
Ik ben echt fan van jullie topics! Heerlijk om te zien hoeveel plezier jullie met elkaar hebben.

xLillith

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 22:52

Prachtig om te zien!
Mijn pony staat ook altijd los terwijl we pauze houden, blijft mooi naast de picknicktafel. :')

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 22:58

Idylle, Oooh maar daar denk ik ook héél vaak aan! Echt waar! Er gaat eigenlijk niets anders door mijn hoofd" Wat als James nu weg loopt, waar zou hij dan naar toe gaan?... wat als James met zijn kont Marloes omver loopt, wat als James dit, dat... wat als wat als".
En misschien is dat juist een goede eigenschap? Ik denk er echt goed overna. Ik ben dan ook een observator en houdt alles in de gaten, soms meer dan me lief is. :')
Daardoor durf ik James letterlijk en figuurlijk los te laten. Net als mijn kindjes.
En uiteraard kies ik het moment uit. En kijk ik of het kan of niet. En ik ben niet alleen, mijn man is ook altijd in de buurt. En onze Duitse Herder Oscar. Vergis je er niet in, mocht James het op een lopen zetten (waar ik niet van uit ga), weet ik zeker dat Oscar dat niet toe laat.

Maar laten we er van uit gaan dat dat nooit zal gebeuren. Maar mocht dat tóch een keer zo zijn, beloof ik dat ook op bokt te zetten en het te laten weten hoe we het opgelost hebben en wat er beurt is.
Ik ken veel paarden en ponies, maar James is de enige met wie ik dit aandurf. :j Omdat we samen één zijn. :j

RiannaB, Dankje! Ja plezier voor 10. :j

muzzy17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 23:20

Vind het zo mooi om te zien het vertrouwen spat er van af.

Denk dat iedereen er een eigen zicht op heeft maar misschien vinden mensen het onverantwoord omdat ze het vertrouwen niet hebben met de paarden. Wie weet als james van mij zou zijn dat ik het ook wel zou doen. Mijn poown zal ik nooit loslaten want die sjeest er wel gewoon vandoor die kiest voor de vrijheid. :+ Ieder kent zijn eigen beesten het beste.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 23:22

Myzz17, Jup iedereen kent zijn eigen dier het beste, zo ken ik James ook :)
En zeg eerlijk, zou ik het leven van mijn bloedeigen kindjes op het spel zetten als ik James niet vertrouwde? :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 23:27

Echt familiepaard met een gouden buitenkant en binnenkant. Wat zul je je gezegend voelen als je dit hele spul bij elkaar ziet. Zuinig op zijn en van genieten. Vake bej te bange moar soms muj oe geveul volg'n
Dat laatste doen jullie. Mooi!

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 23:29

Anne_GTI schreef:
Vake bej te bange moar soms muj oe geveul volg'n

JA die!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Dankje, ben ik ook zeker zuinig op!! Al denken anderen daar soms anders over :=

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 23:46

Beginners met onervaren paarden de weg opsturen, vervolgens vallen en het paard gaat dàn aan de haal, is vele male gevaarlijker dan dit :j

Ik doe zulke dingen ook regelmatig, ik zeg, lekker blijven genieten! Het zijn bijzondere dieren op deze manier!

Het zal het Wimpel bloed wel zijn :D

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-15 23:57

Heb je ook een hafje van Wimpel? :D

Francii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 00:20

Hee volgens mij is dat de plek waar ik naar op zoek ben !! :D
Ik ben deze zomer een maand met paarden in Barchem en had gelezen dat ze met de paarden4daagse op 2 plekken door het water gaan, bij de Slinge oid.

Maar leuke foto's! Zo te horen hebben jullie genoten!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 00:27

Chasey schreef:
Anne_GTI schreef:
Vake bej te bange moar soms muj oe geveul volg'n

JA die!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Dankje, ben ik ook zeker zuinig op!! Al denken anderen daar soms anders over :=

Herkenbaar...

Jij kent je kind/dier het beste en moet de inschatting maken of iets wel of niet verstandig is. Daar moet je je niet door iemand anders z'n angst in laten beïnvloeden.

Als het aan de mening van bokt lag was ik veel geluksmomenten misgelopen.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 00:33

Anne_GTI schreef:
Als het aan de mening van bokt lag was ik veel geluksmomenten misgelopen.

Hier idem dito!
Ja, ik ben nou eenmaal een moeder die haar kinderen en dieren vertrouwd en met een gerust hart met ze samen op pad gaat. En ze ook gewoon rustig hun gang laat gaan, omdat ik ze ken.
En omdat ik ze zo goed vertrouw/ken laat ik dit soort dingen ook toe,
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/t31.0-8/10495031_848568058568170_5494386988804463882_o.jpg
Waar een ander van schrikt. En nooit zou doen. Maar inderdaad. Ik ken mijn dieren (en kids). En weet absoluut wat ik wel en niet kan doen. :j
En juist omdat ik zo zelfverzekerd en rustig ben, zijn die dieren dat ook. Niks geen panisch gedoe.
:D

Blackbinky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 00:46

Wat een heerlijke foto's en filmpjes! Lekker van genieten en zo doorgaan met je gezinnetje en je leuke beestjes!!

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 02:09

Heeerlijk, wat een superpaardje! En wat mooi zo in vertrouwen met elkaar te leven <3

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 04:57

Schitterend!
James hoort er helemaal bij.

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 07:39

Ooooh wat gaaf! <3 Jaloers op jouw kinderen... Opgroeien met zoveel vertrouwen en dieren om je heen!

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 08:00

Heerlijke foto's! Wat fijn dat je zo samen met het hele gezin kan genieten! En je kindjes hebben zoveel respect voor je dieren, echt een leuk zicht.
Het loslaten zou ik zelf nooit doen, maar als jij vind dat het kan moet je dat doen, jij kent hem het best. In principe als een paard echt weg wil gaan ze toch wel, ongeacht of ze nu los staan, vastgehouden worden of er iemand op zit, dus dat maakt dat ook niet zoveel meer uit :+
Heb iig genoten van je foto's :D

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 08:37

Chasey schreef:
Heb je ook een hafje van Wimpel? :D

Ja :j :D