De hysterische Arabier...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Aileen_Noël

Re: De hysterische Arabier...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 06:43

<3 <3 <3

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 07:11

Flint09 schreef:
Mooie merrie ! Ik vind arabieren prachtig om naar te kijken , maar dat "hete" karakter is niks voor mij om op te zitten.....

Deze is ook zoooo heet! Mijn zoon kon er maar met moeite op blijven zitten zoals je ziet op de laatste foto! :z := :P

Bedankt voor de onwijs leuke complimenten en het in Uitgelicht staan! _/-\o_
Vandaag vertrekt de grande dame naar het dekstation voor hopelijk weer een mooi, lief en gezond 2016 veulen!
Fingers crossed! +:)+

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 08:05

Hahaha mijn vriendin heeft een Haf en Is jaloers op mijn nrps met zowat 70% Arabisch bloed. De haf geeft gratis vliegles :D er zitten nerveusjes tussen maar ik ken even zoveel koudbloeden waar ik liever niet op ga hahaha maar weer on topic leuke foto's !!

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 08:13

Wat een prachtige en veelzijdige dame!

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 08:27

knap paardje <3

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 10:26

Heel gaaf paard :j

Flint09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 11:51

Rije schreef:
@Flint09: Dan heb je het topic niet goed begrepen. Yildiz probeert juist te laten zien dat een Arabier vaak helemaal niet zo hyper en opgefokt zijn als mensen denken. Velen juist heel gebalanceerd, kalm, en door en door betrouwbaar.

Het was absoluut niet als aanval op de merrie bedoeld , ik geloof graag dat er hele rustige arabieren tussen zitten er is dan ook meestal een hele mooie ban tussen ruiter/ eigenaar en paard , de (half) arabieren die ik hier in de buurt ken/ heb gezien zijn dat doorgaans niet - misschien ligt dat wel aan de ruiter of de onderlinge verstandhouding tussen ruiter en paard.

Ik duim mee voor een mooi veulen in 2016 !

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 11:56

Mooie merrie, en wat een diversiteit! Van alle markten thuis zo te zien. Gaaf dat je van je eigen merrie zulke nakomelingen hebt, dat is iedere fokker zijn droom. Die heeft zij al voor je waargemaakt.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-15 12:19

Zo heb ik t ook niet opgevat hoor Flint09. Feit is wel dat nog altijd heel veel mensen een verkeerd beeld hebben van de arabier. En dat vind ik jammer want het is juíst het karakter van de arabier waardoor het ras ze zo bijzonder, in ieder geval voor mij, maakt. Van oudsher paarden die heel dicht bij de mensen leefden, de merries zelfs ín de bedoeïenetenten, een paard die de strijd voor je moest winnen. Dan moet je een betrouwbaar dier hebben.

Dank je wel Carien en idd ik ben haar heel dankbaar vandaar ook dit kleine eerbetoon. We hopen nog heeeeel lang van haar te mogen genieten!

Nog klein filmpje van de ladies at work:
http://youtu.be/6Ql1swdShzs

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 12:21

@ Flint: Het is mijn ervaring met de gemiddelde arabier, dat als ze vertrouwen in je hebben, ze ontzettend stabiel, makkelijk en rustig zijn en voor je door het vuur gaan.

Yildiz, je merrie is fantastisch. Zo veelzijdig zie je ze niet veel, ik vind het supergaaf dat jullie zoveel verschillende dingen met haar doen en daar ook zo veel plezier in hebben. Ik hoop ook dat jullie nog heeel lang plezier met haar mogen hebben. Zo te zien zijn jullie daar nog lang niet klaar mee :D

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 12:34

Wat een schitterende arabier. Ook erg veelzijdig zo te zien. Vererfd ze haar fijne karakter ook?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 12:40

knuffeldier schreef:
Wat een schitterende arabier. Ook erg veelzijdig zo te zien. Vererfd ze haar fijne karakter ook?

ZEKER WETEN!! :j
Kijk bijvoorbeeld maar eens naar haar ggk hengst Yanour Hayati. Is zoon van Yentl.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 12:59

Knapperd hoor!

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 13:26

Goed dat je niet naar die mensen hebt geluisterd maar naar wat je hart je ingaf!
Mooi paard <3

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 14:18

Super mooi paardje! Heel veel succes met de revalidatie ;) Hoop dat ze er snel weer bovenop is

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 14:26

Mooie paardjes! :~

talithaa_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 14:27

Zo herkenbaar je verhaal, al die vooroordelen vaak over arabieren. Maar wat heb ik al speciale momenten met de mijne beleeft.
En wat is ze een prachtige merrie! zeker 1 op trots op te zijn :j

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 19:27

Wat een plaaatje! Ik zag iets voorbij komen over kruising met arab erin. Vaak zijn dat de hysterische inderdaad. Volbloeden zijn normaal juist erg koel in hun hoofd.

Jolindaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 20:48

Leuk dat jij iemand bent die het ras een keer positief promoot. Je hoort vaak genoeg negativiteit over dit ras (heet, hyper, rillerig etc).
Super leuk om te zien dat je paard zo veelzijdig is. Ze ziet er uit als een fijn maatje.
Op de zorgboerderij waar ik stage loop hebben ze een oud arabiertje die super lief, rustig en betrouwbaar is. Met buitenrijden is hij ook behoorlijk cool met groot verkeer.

Milou013

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 22:51

Een prachtige merrie Yildiz, maarja, dat moet ook wel kijkend naar haar prachtige kids, met onze knappe kroelkont Yanour bij ons op stal in de hoofdrol.
Ik zet ze graag nog eens op de foto!

Ik ben absoluut niet van het Arabische ras, maar die van jou hebben me er wel een andere kijk op gegeven.

Liefs van een van je vele stalgenootjes

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-15 07:12

Wat n leuke reacties! Echt tof! :o

Idd, zoals Bimmetje/Jessica aangeeft, ze vererft haar lieve karakter absoluut. En de rest is natuurlijk een stukje basisopvoeding welke wij alle veulens mee geven. Een goed opgevoed paard heeft nu eenmaal meer kansen op een fijn leven.
En Yanour is daar een goed voorbeeld van idd. Dank je Milou, nog even en je bent ook arabofiel, kwestie van tijd, hihi! :D